THALEA II — Public Procurement of Innovative Solutions (PPI) to Buy a Complete System, Offering Necessary Hardware and Software for a Highly-interoperable and -Integrated Tele Intensive Care Cockpit Referenznummer der Bekanntmachung: 2017-0606-OK*

Bekanntmachung vergebener Aufträge

Ergebnisse des Vergabeverfahrens

Lieferauftrag

Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Aachen
NUTS-Code: DEA2D Städteregion Aachen
Postleitzahl: 52074
Land: Deutschland
Kontaktstelle(n):[gelöscht]
E-Mail: [removed]
Telefon: [removed]
Fax: [removed]
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.ukaachen.de
I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Wien
NUTS-Code: AT130 Wien
Postleitzahl: 1090
Land: Österreich
E-Mail: [removed]
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.akhwien.at
I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
Der Auftrag betrifft eine gemeinsame Beschaffung
Im Falle einer gemeinsamen Beschaffung, an der verschiedene Länder beteiligt sind – geltendes nationales Beschaffungsrecht:

German procurement law applies.

I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Einrichtung des öffentlichen Rechts
I.5)Haupttätigkeit(en)
Gesundheit

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

THALEA II — Public Procurement of Innovative Solutions (PPI) to Buy a Complete System, Offering Necessary Hardware and Software for a Highly-interoperable and -Integrated Tele Intensive Care Cockpit

Referenznummer der Bekanntmachung: [removed]OK*
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
48180000 Medizinsoftwarepaket
II.1.3)Art des Auftrags
Lieferauftrag
II.1.4)Kurze Beschreibung:

The procurement aims to purchase 3 units of innovative solutions corresponding to a purchase volume of approximately EUR 1,9 million that address the following challenge:

The procurers of THALEA II are planning to purchase a complete system, offering necessary hardware and software for a highly-interoperable and -integrated Tele Intensive Care Unit (ICU)-Cockpit system that assists intensive care specialists in academic telemedical command centres. First line purpose of such an application will be real-time or near-to-real-time data extraction, aggregation, and presentation enabling an intensive care specialist in a telemedical ICU to oversee large patient populations in different ICUs. The innovative solutions to be procured must outperform existing solutions that are widely available on the market.

II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: ja
II.1.7)Gesamtwert der Beschaffung (ohne MwSt.)
Wert ohne MwSt.: [Betrag gelöscht] EUR
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Universitätsklinikum Aachen AöR (University Hospital Aachen — UKA)

Los-Nr.: 1
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
48180000 Medizinsoftwarepaket
30200000 Computeranlagen und Zubehör
33100000 Medizinische Geräte
33195000 Patienten-Fernüberwachungssystem
33197000 Computerausrüstung für die Medizin
48000000 Softwarepaket und Informationssysteme
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: DEA2D Städteregion Aachen
Hauptort der Ausführung:

Universitätsklinikum Aachen AöR Pauwelsstr. 30 52074 Aachen.

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

The procurement aims to purchase 2 units of innovative solutions corresponding to a purchase volume of approximately EUR 1.3 million that address the following challenge: The procurers of THALEA II are planning to purchase a complete system, offering necessary hardware and software for a highly-interoperable and -integrated Tele Intensive Care Unit (ICU)-Cockpit system that assists intensive care specialists in academic telemedical command centres. First line purpose of such an application will be real-time or near-to-real-time data extraction, aggregation, and presentation enabling an intensive care specialist in a telemedical ICU to oversee large patient populations indifferent ICUs. The innovative solutions to be procured must outperform existing solutions that are widely available on the market regarding the following requirements (non-exclusive list):

— manufacturer-independent data extraction from different source systems (preferably patient data management systems (PDMS) or if not present hospital information systems (HIS));

— basic PDMS function - highly interoperable;

— advanced pattern recognition allowing the identification of patients at risk for deterioration;

— tracking of clinical course and workflows;

— display context-sensitive pre-notifications;

— identification of patients lacking guideline therapy;

— ICU registry;

— certification as a medical product;

— Smart, intelligent observation/interpretation of lab values and vital signs, empowered by computational intelligence, using machine learning algorithms.

II.2.5)Zuschlagskriterien
Qualitätskriterium - Name: Functional Specifications according to evaluation matrix document / Gewichtung: 54
Qualitätskriterium - Name: MDD-Certification; DIN EN 80001 / Gewichtung: 6
Preis - Gewichtung: 40.00
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:

This procurement receives funding from the European Union's Horizon 2020 Research and Innovation Programme, under grant agreement No 689041 — THALEA II.

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Stadt Wien (Vienna General Hospital)

Los-Nr.: 2
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
48180000 Medizinsoftwarepaket
30200000 Computeranlagen und Zubehör
33100000 Medizinische Geräte
33195000 Patienten-Fernüberwachungssystem
33197000 Computerausrüstung für die Medizin
48000000 Softwarepaket und Informationssysteme
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: AT130 Wien
Hauptort der Ausführung:

Stadt Wien (Vienna General Hospital) Währinger Gürtel 18 - 20 01090 Wien.

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

The procurement aims to purchase 1 unit of innovative solution of a purchase volume of approximately EUR 0.58 million that address the following challenge: The procurers of THALEA II are planning to purchase a complete system, offering necessary hardware and software for a highly-interoperable and -integrated Tele Intensive Care Unit (ICU)-Cockpit system that assists intensive care specialists in academic telemedical command centres. First line purpose of such an application will be real-time or near-to-real-time data extraction, aggregation, and presentation enabling an intensive care specialist in a telemedical ICU to oversee large patient populations indifferent ICUs. The innovative solutions to be procured must outperform existing solutions that are widely available on the market regarding the following requirements (non-exclusive list):

— manufacturer-independent data extraction from different source systems (preferably patient data management systems (PDMS) or if not present hospital information systems (HIS));

— basic PDMS function - highly interoperable;

— advanced pattern recognition allowing the identification of patients at risk for deterioration;

— tracking of clinical course and workflows;

— display context-sensitive pre-notifications;

— identification of patients lacking guideline therapy;

— ICU registry;

— certification as a medical product.

II.2.5)Zuschlagskriterien
Qualitätskriterium - Name: Functional Specifications according to evaluation matrix document / Gewichtung: 54
Qualitätskriterium - Name: MDD-Certification; DIN EN 80001 / Gewichtung: 6
Preis - Gewichtung: 40.00
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:

This procurement receives funding from the European Union's Horizon 2020 Research and Innovation Programme, under grant agreement No 689041 - THALEA II.

II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Offenes Verfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
Bekanntmachungsnummer im ABl.: 2020/S [removed]
IV.2.8)Angaben zur Beendigung des dynamischen Beschaffungssystems
IV.2.9)Angaben zur Beendigung des Aufrufs zum Wettbewerb in Form einer Vorinformation

Abschnitt V: Auftragsvergabe

Auftrags-Nr.: 1
Los-Nr.: 1
Bezeichnung des Auftrags:

Procurement Lot 1

Ein Auftrag/Los wurde vergeben: ja
V.2)Auftragsvergabe
V.2.1)Tag des Vertragsabschlusses:
16/12/2020
V.2.2)Angaben zu den Angeboten
Anzahl der eingegangenen Angebote: 1
Anzahl der eingegangenen Angebote von KMU: 0
Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus anderen EU-Mitgliedstaaten: 0
Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus Nicht-EU-Mitgliedstaaten: 0
Anzahl der elektronisch eingegangenen Angebote: 1
Der Auftrag wurde an einen Zusammenschluss aus Wirtschaftsteilnehmern vergeben: nein
V.2.3)Name und Anschrift des Wirtschaftsteilnehmers, zu dessen Gunsten der Zuschlag erteilt wurde
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Hamburg
NUTS-Code: DE600 Hamburg
Postleitzahl: 22335
Land: Deutschland
Der Auftragnehmer ist ein KMU: ja
V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses (ohne MwSt.)
Gesamtwert des Auftrags/Loses: [Betrag gelöscht] EUR
V.2.5)Angaben zur Vergabe von Unteraufträgen

Abschnitt V: Auftragsvergabe

Auftrags-Nr.: 2
Los-Nr.: 2
Bezeichnung des Auftrags:

Procurement Lot 2

Ein Auftrag/Los wurde vergeben: ja
V.2)Auftragsvergabe
V.2.1)Tag des Vertragsabschlusses:
26/02/2021
V.2.2)Angaben zu den Angeboten
Anzahl der eingegangenen Angebote: 1
Anzahl der eingegangenen Angebote von KMU: 0
Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus anderen EU-Mitgliedstaaten: 1
Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus Nicht-EU-Mitgliedstaaten: 0
Anzahl der elektronisch eingegangenen Angebote: 1
Der Auftrag wurde an einen Zusammenschluss aus Wirtschaftsteilnehmern vergeben: nein
V.2.3)Name und Anschrift des Wirtschaftsteilnehmers, zu dessen Gunsten der Zuschlag erteilt wurde
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Wien
NUTS-Code: AT130 Wien
Postleitzahl: 1120
Land: Österreich
Der Auftragnehmer ist ein KMU: ja
V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses (ohne MwSt.)
Gesamtwert des Auftrags/Loses: [Betrag gelöscht] EUR
V.2.5)Angaben zur Vergabe von Unteraufträgen

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.3)Zusätzliche Angaben:

Notices-ID: CXS0YYJYDLN

VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Köln
Postleitzahl: 50667
Land: Deutschland
E-Mail: [removed]
Telefon: [removed]
Fax: [removed]
Internet-Adresse: http://www.bezreg-koeln.de
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

In the case of procurement procedures with contract values above the EU thresholds, tenderers have an enforceable legal right to compliance with the procurement rules. A review procedure can be used to check a contract award procedure for errors. The aim of the review procedure is to ensure transparency and equal opportunities for bidders and candidates, in addition to legal protection against the imminent award of a contract in the award procedure. The rules on the review procedure for under Part Four of the Act against Restraints of Competition on Public Procurement (GWB).

1) The tender Tribunal will initiate a review procedure only on request;

2) Any undertaking which has an interest in the public contract or concession and which claims an infringement of its rights pursuant to § 97 (6) GWB through non-compliance with procurement rules will be entitled to submit an application. In doing so, it must be shown that the company has suffered or is likely to suffer damage as a result of the alleged infringement of the procurement regulations;

3) The application will be inadmissible if

(a) the applicant recognises the alleged breach of contract award rules before submitting the request for review and has not notified the procurer within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to § 134 (2) GWB remains unaffected;

(b) infringements of public procurement regulations which are recognisable on the basis of the announcement are not notified to the procurer at the latest by expiry of the deadline for application or submission of tenders set out in the announcement;

(c) infringements of contract award regulations which are only recognisable in the contract award documents are not notified to the procurer at the latest by expiry of the deadline for application or submission of tenders;

(d) more than 15 calendar days have elapsed since receipt of notification from the customer that he does not wish to remedy a complaint.

VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Aachen
Postleitzahl: 52074
Land: Deutschland
E-Mail: [removed]
Telefon: [removed]
Fax: [removed]
Internet-Adresse: https://www.ukaachen.de
VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
02/03/2021

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