THALEA II — Public Procurement of Innovative Solutions (PPI) to Buy a Complete System, Offering Necessary Hardware and Software for a Highly-interoperable and Integrated Tele Intensive Care Cockpit Referenznummer der Bekanntmachung: 2017-0606-OK*

Auftragsbekanntmachung

Lieferauftrag

Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift: Pauwelsstr. 30
Ort: Aachen
NUTS-Code: DEA2D Städteregion Aachen
Postleitzahl: 52074
Land: Deutschland
Kontaktstelle(n):[gelöscht]
E-Mail: [removed]
Telefon: [removed]
Fax: [removed]

Internet-Adresse(n):

Hauptadresse: https://www.ukaachen.de

I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift: Währinger Gürtel 18-20
Ort: Wien
NUTS-Code: AT130 Wien
Postleitzahl: 1090
Land: Österreich
E-Mail: [removed]

Internet-Adresse(n):

Hauptadresse: https://www.akhwien.at

I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
Der Auftrag betrifft eine gemeinsame Beschaffung
Im Falle einer gemeinsamen Beschaffung, an der verschiedene Länder beteiligt sind – geltendes nationales Beschaffungsrecht:

German procurement law applies.

I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: https://www.evergabe.nrw.de/VMPSatellite/notice/CXS0YYJYDC4/documents
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: https://www.evergabe.nrw.de/VMPSatellite/notice/CXS0YYJYDC4
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Einrichtung des öffentlichen Rechts
I.5)Haupttätigkeit(en)
Gesundheit

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

THALEA II — Public Procurement of Innovative Solutions (PPI) to Buy a Complete System, Offering Necessary Hardware and Software for a Highly-interoperable and Integrated Tele Intensive Care Cockpit

Referenznummer der Bekanntmachung: [removed]OK*
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
48180000 Medizinsoftwarepaket
II.1.3)Art des Auftrags
Lieferauftrag
II.1.4)Kurze Beschreibung:

The procurement aims to purchase three units of innovative solutions corresponding to a purchase volume of approximately EUR 1.9 million that address the following challenge:

The procurers of THALEA II are planning to purchase a complete system, offering necessary hardware and software for a highly-interoperable and integrated Tele Intensive Care Unit (ICU)-Cockpit system that assists intensive care specialists in academic telemedical command centres. First line purpose of such an application will be real-time or near-to-real-time data extraction, aggregation and presentation enabling an intensive care specialist in a telemedical ICU to oversee large patient populations in different ICUs. The innovative solutions to be procured must outperform existing solutions that are widely available on the market.

II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
Wert ohne MwSt.: [Betrag gelöscht] EUR
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: ja
Angebote sind möglich für maximale Anzahl an Losen: 2
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Universitätsklinikum Aachen AöR (University Hospital Aachen — UKA)

Los-Nr.: 1
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
48180000 Medizinsoftwarepaket
30200000 Computeranlagen und Zubehör
33100000 Medizinische Geräte
33195000 Patienten-Fernüberwachungssystem
33197000 Computerausrüstung für die Medizin
48000000 Softwarepaket und Informationssysteme
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: DEA2D Städteregion Aachen
Hauptort der Ausführung:

Universitätsklinikum Aachen AöR Pauwelsstr. 30 52074 Aachen.

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

The procurement aims to purchase two units of innovative solutions corresponding to a purchase volume of approximately EUR 1.3 million that address the following challenge: the procurers of THALEA II are planning to purchase a complete system, offering necessary hardware and software for a highly-interoperable and -integrated Tele Intensive Care Unit (ICU)-Cockpit system that assists intensive care specialists in academic telemedical command centres. First line purpose of such an application will be real-time or near-to-real-time data extraction, aggregation and presentation enabling an intensive care specialist in a telemedical ICU to oversee large patient populations indifferent ICUs. The innovative solutions to be procured must outperform existing solutions that are widely available on the market regarding the following requirements (non-exclusive list):

— manufacturer-independent data extraction from different source systems (preferably patient data management systems (PDMS) or if not present hospital information systems (HIS));

— basic PDMS function - highly interoperable;

— advanced pattern recognition allowing the identification of patients at risk for deterioration;

— tracking of clinical course and workflows;

— display context-sensitive pre-notifications;

— identification of patients lacking guideline therapy;

— ICU registry;

— certification as a medical product;

— smart, intelligent observation/interpretation of lab values and vital signs, empowered by computational intelligence, using machine learning algorithms.

II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
Wert ohne MwSt.: [Betrag gelöscht] EUR
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems
Beginn: 18/12/2020
Ende: 17/12/2025
Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:

This procurement receives funding from the European Union's Horizon 2020 Research and Innovation Programme, under grant agreement No 689041 — THALEA II.

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Stadt Wien (Vienna General Hospital)

Los-Nr.: 2
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
48180000 Medizinsoftwarepaket
30200000 Computeranlagen und Zubehör
33100000 Medizinische Geräte
33195000 Patienten-Fernüberwachungssystem
33197000 Computerausrüstung für die Medizin
48000000 Softwarepaket und Informationssysteme
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: AT130 Wien
Hauptort der Ausführung:

Stadt Wien (Vienna General Hospital) Währinger Gürtel 18 — 20 01090 Wien.

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

The procurement aims to purchase one unit of innovative solution of a purchase volume of approximately EUR 0.58 million that address the following challenge: the procurers of THALEA II are planning to purchase a complete system, offering necessary hardware and software for a highly-interoperable and -integrated Tele Intensive Care Unit (ICU)-Cockpit system that assists intensive care specialists in academic telemedical command centres. First line purpose of such an application will be real-time or near-to-real-time data extraction, aggregation and presentation enabling an intensive care specialist in a telemedical ICU to oversee large patient populations indifferent ICUs. The innovative solutions to be procured must outperform existing solutions that are widely available on the market regarding the following requirements (non-exclusive list):

— manufacturer-independent data extraction from different source systems (preferably patient data management systems (PDMS) or if not present hospital information systems (HIS));

— basic PDMS function - highly interoperable;

— advanced pattern recognition allowing the identification of patients at risk for deterioration;

— tracking of clinical course and workflows;

— display context-sensitive pre-notifications;

— identification of patients lacking guideline therapy;

— ICU registry;

— certification as a medical product.

II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
Wert ohne MwSt.: [Betrag gelöscht] EUR
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems
Beginn: 18/12/2020
Ende: 17/12/2025
Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:

This procurement receives funding from the European Union's Horizon 2020 Research and Innovation Programme, under grant agreement No 689041 — THALEA II.

II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben

III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

— Commercial register (to be submitted with the tender by means of third party confirmation): proof of entry in the professional or commercial register in accordance with the legislation of the country in which the tenderer is domiciled.

III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

— turnover (to be submitted with the tender by means of self-declaration): declaration of total turnover and turnover in relation to the type of service, which is the subject of the award, for the last 3 completed financial years;

— insurance (to be submitted with the tender by means of third party confirmation): declaration that your company has an uncancelled professional or business liability insurance policy, stating the scope and sums insured for each insured event.

III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

— References (to be submitted with the tender by means of self-declaration): reference list of clients for which the tenderer is providing or has provided comparable services. The references must refer to the last 5 years and include the name of the client, the execution period and the total amount of the order.

— Employees (to be submitted with the tender by means of self-declaration): declaration showing the company's average annual number of employees and managers over the last 3 years.

— Subcontracts (to be submitted with the tender by form. 531 EU): an indication of which parts of the contract the company intends to subcontract under specific circumstances.

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

Minimum requirement for references is a software installation in an institution with at least 20 workstations.

III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:

— Exclusion criteria (to be submitted with the tender by form 521 EU): declaration that there are no exclusion criteria according to § 123 and/or § 124 of the Act against Restraints of Competition (GWB).

III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Offenes Verfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem
IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
Bekanntmachungsnummer im ABl.: 2020/S [removed]
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 06/11/2020
Ortszeit: 11:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können:
Englisch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
Das Angebot muss gültig bleiben bis: 15/12/2020
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
Tag: 06/11/2020
Ortszeit: 11:00
Ort:

Kullenhofstr. 50, 52074 Aachen, 4. Etage, R. 425.

Angaben über befugte Personen und das Öffnungsverfahren:

Bidders are not permitted to be present at the opening procedure of the bids.

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
VI.3)Zusätzliche Angaben:

Notice-ID: CXS0YYJYDC4

VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift: Zeughausstr. 2 - 10
Ort: Köln
Postleitzahl: 50667
Land: Deutschland
E-Mail: [removed]
Telefon: [removed]
Fax: [removed]

Internet-Adresse: http://www.bezreg-koeln.de

VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

In the case of procurement procedures with contract values above the EU thresholds, tenderers have an enforceable legal right to compliance with the procurement rules. A review procedure can be used to check a contract award procedure for errors. The aim of the review procedure is to ensure transparency and equal opportunities for bidders and candidates, in addition to legal protection against the imminent award of a contract in the award procedure. The rules on the review procedure for under Part Four of the Act against Restraints of Competition on Public Procurement (GWB).

1) The tender tribunal will initiate a review procedure only on request.

2) Any undertaking which has an interest in the public contract or concession and which claims an infringement of its rights pursuant to § 97 (6) GWB through non-compliance with procurement rules will be entitled to submit an application. In doing so, it must be shown that the company has suffered or is likely to suffer damage as a result of the alleged infringement of the procurement regulations.

3) The application will be inadmissible if:

(a) the applicant recognises the alleged breach of contract award rules before submitting the request for review and has not notified the procurer within a period of ten calendar days; the expiry of the period pursuant to § 134 (2) GWB remains unaffected;

(b) infringements of public procurement regulations which are recognisable on the basis of the announcement are not notified to the procurer at the latest by expiry of the deadline for application or submission of tenders set out in the announcement;

(c) infringements of contract award regulations which are only recognisable in the contract award documents are not notified to the procurer at the latest by expiry of the deadline for application or submission of tenders;

(d) more than 15 calendar days have elapsed since receipt of notification from the customer that he does not wish to remedy a complaint.

VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift: Pauwelsstr. 30
Ort: Aachen
Postleitzahl: 52074
Land: Deutschland
E-Mail: [removed]
Telefon: [removed]
Fax: [removed]

Internet-Adresse: https://www.ukaachen.de

VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
07/09/2020

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Neunkirchen
Neunkirchen-Seelscheid
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