1. Beschaffer
1.1.
Beschaffer
Offizielle Bezeichnung: Forschungszentrum Jülich GmbH
Rechtsform des Erwerbers: Von einer zentralen Regierungsbehörde kontrolliertes öffentliches Unternehmen
Tätigkeit des öffentlichen Auftraggebers: Bildung
2. Verfahren
2.1.
Verfahren
Titel: Call for Tender for Interoperable Electron Microscopy Platform for Advanced Research and Services (PCP)
Beschreibung: This Call for Tender provides information about a Pre-Commercial Procurement (PCP) carried out by the project IMPRESS. This project has received funding from the European Union's Horizon 2022 research and innovation programme under grant agreement number 101094299. However, the European Union does not participate as a contracting authority in the procurement. IMPRESS aims to challenge the market to develop an innovative interoperable platform based on correlative, adaptable and transferable cartridges that have standardized interfaces and can be used on different transmission electron microscopy (TEM) columns and other instruments and adapted by individual users to meet their unmet scientific needs to obtain innovative solutions.
Kennung des Verfahrens: b8bc8ecf-81e2-4a5b-9263-e51b79b62fa4
Interne Kennung: W60-42344769
Verfahrensart: Offenes Verfahren
2.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 73000000 Forschungs- und Entwicklungsdienste und zugehörige Beratung
2.1.2.
Erfüllungsort
Land, Gliederung (NUTS): Düren (DEA26)
Land: Deutschland
2.1.4.
Allgemeine Informationen
Zusätzliche Informationen: In order to submit a bid, technology providers must register their company (at no cost) on Subreport: https://www.subreport-elvis.de/anmeldung.html Once the company is registered, access to the Subreport platform (login) is via the following link: www.subreport-elvis.de Through the Subreport platform, you can download the tender documents, receive notifications and upload documents for the submission of the bid. Registered users can also download the tender documents here: https://www.subreport.de/E88813442 Subreport is available in English and German. Subreport has a helpdesk in case of questions or problems (at no cost): 1. oliver.mueller@subreport.de, phone +49-22198578-56 2. oliver.schulze@subreport.de, phone +49-22198578-23 3. TeamViewer option in case of questions or problems - at no cost. Important deadlines: 1. 30th January 2024 (13:00 hrs CET) / Deadline to receive comments on IPR clauses / Comments on the IPR clauses sent after the deadline will not be taken into consideration. 2. 1st March 2024 (13:00 hrs CET) / Deadline to receive questions / The lead procurer reserves the right not to provide answers to questions submitted after the deadline. 3. 29th March 2024 (13:00 hrs CET) / Deadline to submit the Bids / Bids submitted after the deadline are not eligible and will not be taken into consideration.
Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU
vgv - Pre-Commercial Procurement
2.1.6.
Ausschlussgründe:
Beteiligung an einer kriminellen Vereinigung: Only an example. For all exclusion criteria please check Call for Tender.
5. Los
5.1.
Los: LOT-0001
Titel: Call for Tender for Interoperable Electron Microscopy Platform for Advanced Research and Services (PCP)
Beschreibung: This Call for Tender provides information about a Pre-Commercial Procurement (PCP) carried out by the project IMPRESS. This project has received funding from the European Union's Horizon 2022 research and innovation programme under grant agreement number 101094299. However, the European Union does not participate as a contracting authority in the procurement. IMPRESS aims to challenge the market to develop an innovative interoperable platform based on correlative, adaptable and transferable cartridges that have standardized interfaces and can be used on different transmission electron microscopy (TEM) columns and other instruments and adapted by individual users to meet their unmet scientific needs to obtain innovative solutions.
Interne Kennung: W60-42344769
5.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 73000000 Forschungs- und Entwicklungsdienste und zugehörige Beratung
5.1.2.
Erfüllungsort
Land, Gliederung (NUTS): Düren (DEA26)
Land: Deutschland
5.1.6.
Allgemeine Informationen
Vorbehaltene Teilnahme: Teilnahme ist nicht vorbehalten.
Auftragsvergabeprojekt ganz oder teilweise aus EU-Mitteln finanziert
5.1.7.
Strategische Auftragsvergabe
Ziel der strategischen Auftragsvergabe: Innovative Beschaffung
Innovatives Ziel: Die in Auftrag gegebenen Bauleistungen, Lieferungen oder Dienstleistungen umfassen Forschungs- und Entwicklungstätigkeiten.
5.1.9.
Eignungskriterien
Kriterium:
Art: Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Bezeichnung: According to Call for Tender.
Kriterium:
Art: Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Bezeichnung: According to Call for Tender.
5.1.11.
Auftragsunterlagen
Sprachen, in denen die Auftragsunterlagen offiziell verfügbar sind:
5.1.12.
Bedingungen für die Auftragsvergabe
Bedingungen für die Einreichung:
Elektronische Einreichung: Erforderlich
Sprachen, in denen Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch
Elektronischer Katalog: Nicht zulässig
Varianten: Nicht zulässig
Frist für den Eingang der Angebote: 26/04/2024 13:00:00 (UTC+2)
Informationen, die nach Ablauf der Einreichungsfrist ergänzt werden können:
Nach Ermessen des Käufers können alle fehlenden Bieterunterlagen nach Fristablauf nachgereicht werden.
Zusätzliche Informationen: According to Call for Tender.
Informationen über die öffentliche Angebotsöffnung:
Eröffnungsdatum: 26/04/2024 13:00:00 (UTC+2)
Auftragsbedingungen:
Elektronische Rechnungsstellung: Erforderlich
5.1.15.
Techniken
Rahmenvereinbarung: Rahmenvereinbarung mit erneutem Aufruf zum Wettbewerb
Informationen über das dynamische Beschaffungssystem: Kein dynamisches Beschaffungssystem
5.1.16.
Weitere Informationen, Schlichtung und Nachprüfung
Überprüfungsstelle: Vergabekammer des Bundes
8. Organisationen
8.1.
ORG-0001
Offizielle Bezeichnung: Forschungszentrum Jülich GmbH
Registrierungsnummer: 992-03005FZJ-26
Postanschrift: Wilhelm-Johnen-Str.
Stadt: Jülich
Postleitzahl: 52428
Land, Gliederung (NUTS): Düren (DEA26)
Land: Deutschland
Telefon: 49 2461612358
Rollen dieser Organisation:
Beschaffer
8.1.
ORG-0002
Offizielle Bezeichnung: Vergabekammer des Bundes
Registrierungsnummer: 022894990
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53123
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: 49 22894990
Rollen dieser Organisation:
Überprüfungsstelle
8.1.
ORG-0003
Offizielle Bezeichnung: Beschaffungsamt des BMI
Registrierungsnummer: 994-DOEVD-83
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53119
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49228996100
Rollen dieser Organisation:
TED eSender
10. Änderung
11. Informationen zur Bekanntmachung
11.1.
Informationen zur Bekanntmachung
Kennung/Fassung der Bekanntmachung: 32031c2a-1981-4f55-920b-4ebf7faf8f93 - 01
Formulartyp: Wettbewerb
Art der Bekanntmachung: Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Datum der Übermittlung der Bekanntmachung: 28/03/2024 13:19:22 (UTC+1)
Sprachen, in denen diese Bekanntmachung offiziell verfügbar ist: Deutsch
11.2.
Informationen zur Veröffentlichung
Veröffentlichungsnummer der Bekanntmachung: 192568-2024
ABl. S – Nummer der Ausgabe: 65/2024
Datum der Veröffentlichung: 02/04/2024