81286882 - Transboundary Water Management in SADC Referenznummer der Bekanntmachung: 81286882

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen

Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Eschborn
NUTS-Code: DE71A Main-Taunus-Kreis
Postleitzahl: 65760
Land: Deutschland
Kontaktstelle(n):[gelöscht]
E-Mail: [gelöscht]
Telefon: [gelöscht]
Fax: [gelöscht]
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.giz.de
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y3FR/documents
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y3FR
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Andere: Legal person governed by private law (gemeinnützige GmbH) wholly owned by the Federal Republic of Germany
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: International Development Cooperation

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

81286882 - Transboundary Water Management in SADC

Referenznummer der Bekanntmachung: 81286882
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
65110000 Wasserversorgung
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:

The Government of Lesotho, with support from the European Union and the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development, has embarked on an ambitious "National Programme for Integrated Catchment Management (ReNoka)" ("re noka" in Sesotho means "we are a river"). Its aim is to rehabilitate degraded watersheds across the country and to put in place prevention measures that will halt the further degradation of Lesotho"s catchment areas. The sustainable management of Lesotho"s catchments are of critical importance for water, land, energy and food security not only in Lesotho itself but in the entire Orange-Senqu Basin and Gauteng Province, Southern Africa"s economic centre.

The Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH has been commissioned by the European Union and the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development to implement a technical cooperation project to support Integrated Catchment Management in Lesotho. The overall objective of the project is that "Integrated Catchment Management facilitates socio-economic development and adaptation to climate change in Lesotho", while the specific objective is "ICM is institutionalised and under full implementation in Lesotho, based on gender equality and climate adaptation principles".

To achieve this objective, the Action works concurrently on five interlinked outputs:

- Output 1: Effective and efficient, gender sensitive and climate-resilient policy framework for ICM is developed and applied.

- Output 2: Effective and efficient institutions for ICM are established, with equitable representation of women and youth.

- Output 3: Capacity, skills and knowledge of public, private sector and civil society for sustainable ICM is facilitated.

- Output 4: ICM measures are implemented.

- Output 5: Capacity strengthened for coordination, monitoring, supervision and general programme management.

II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: LS Lesotho
Hauptort der Ausführung:

00000 Lesotho

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Lesotho"s Long-term Water and Sanitation Strategy (2014) calls for the preparation of "Catchment Management and Development Plans" in consultation with stakeholders. The Lesotho Integrated Catchment Management Coordinating Unit (ICU) has selected two of the six Catchment Management Areas of the country that will provide the starting point for catchment planning and to test the governance principles and processes of integrated catchment management. These are the Upper Mohokare and Makhaleng Catchment Management Areas. Based on lessons learnt in the development of the first two catchment plans), the ICU will revise and improve existing draft guidelines for catchment planning to reflect Lesotho priorities, incorporate latest research and experience around ecosystem-based approaches, to make the guidelines accessible to lay persons and to provide a basis for institutionalising the planning processes in Lesotho

Work Package 1 - Water Resource Assessments

Objectives are to:

- Conduct a rapid assessment of water resource availability across the country at sub-catchment level to inform an ICM scaling-up strategy.

- Quantify the available surface and groundwater resources (overview character, estimation of overall GW resources, modelling) in the Makhaleng and Upper Mohokare catchments under natural conditions in space and time, assess the present-day (baseline) water requirements, describe existing water resources infrastructure

Work Package 2 -Catchment Planning

In cooperation with key stakeholders and through a participatory approach (Work Package 5), develop integrated catchment management plans for the two Catchment Management Areas that:-

- integrate WRM issues, visions and solutions identified at a local level for development of annual Community and Local Council ICM Plans to sub-catchment level

- provide a medium term (5-year) strategic framework to guide subsequent reviews and updates of local ICM Plans

- describe and quantify the current and desired future status of water resources, range and wetland health and aquatic ecosystems in the sub-catchments

- consider upstream and downstream linkages with other catchments

- identify multi-year water resource management and development interventions

- inform future development of IWRMDPs for the other four Catchment Management Areas in Lesotho

Work Package 3 - National Guidelines

In the preparatory phase of the Action, the ICM coordination unit (ICU) was supported through a consultative process to produce ICM planning guidelines. The guideline was produced with Technical Advisory support while relevant line ministries and other key partners provided technical input to the process. The guideline was adapted from the watershed management guideline from Ethiopia, with limited consideration of the prevailing situation in Lesotho regarding existing planning processes and structures in the districts.

The ICM planning guideline must be improved and finalised to:

- align ICM plans with existing local government structures and planning guidelines.

- test and improve the guidelines in a real-world application of the planning process

- provide a basis for standardizing and institutionalising the planning processes in Lesotho

Work Package 4 - Stakeholder Engagement (Up to 60 expert days)

Successful ICM implementation is characterised by an inclusive multi-stakeholder approach. Extensive stakeholder consultation is crucial and an important thread in all work packages. The consultancy will build on stakeholder mapping, identification and engagement done for the overarching ICM Programme, and refine the mapping which should include key stakeholders in the public sector, private sector, and civil society at local, national and transboundary scales. This identification for each of the work packages aims at ensuring inclusive and effective participation by stakeholders in each process. The consultant will support preparations for, and facilitation at stakeholder meetings and workshops led by the ICU.

Work Package 5 - Training and Capacity Building

The primary objective of this work package is to build organisational and individual capacity in the Integrated Catchment Management Coordination Unit (ICU) and line ministries to implement integrated catchment planning into the future. The focus should therefore be on capacity building around implementation and management of the catchment planning process (WP-3) through learning by doing. Key counterparts for capacity building are the ICU catchment managers and the catchment planning units (technical staff from line ministries) that they lead. A secondary objective is to build capacity around the technical work packages of the overall assignment (Work Packages 1 and 2). The focus here is to develop a thorough understanding of the specialist studies and information that are needed for the development of integrated catchment management plans, to the extent that the catchment managers can lead certain assessments conducted with technical support from CPUs, and to develop terms of references for specialist studies that warrant outsourcing.

The consultant must develop a training and capacity building plan that will meet these objectives and then implement across work packages and through the duration of the project. A mix of capacity building approaches should be considered, including participation in activities, self-studies, guiding the catchment managers in conducting parallel, simpler processes

II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 12
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:

GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.

II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: ja
Beschreibung der Optionen:

GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.

II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:

LS/FED/2019/412-339

II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben

III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

1. Trading name and address, commercial register excerpt.

2. Eligibility declaration that no grounds for exclusion in Section 123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB) apply.

3. Eligibility declaration subcontractors if applicable.

4. Association clause if applicable.

III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1. Declaration on the average annual turnover for the last 3 financial years (last-but-four financial year can be included in case of tenders held within 6 months of end of last financial year);

2. Declaration on the average number of employees and managers in the last three calendar years.

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1. Average annual turnover for the last three years at least [Betrag gelöscht] EUR.

2. Average number of employees and managers in the last three calendar years at least 10 persons.

III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

It is necessary to provide references in the technical field "Integrated Water Resource Management " with a minimum commission value of [Betrag gelöscht] EUR.

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1. At least 4 reference projects in the technical field "Integrated Water Resource Management " and at least 2 reference projects in in SADC in "Integrated Water Resource Management" in the last 3 years.

2. The technical assessment is only based on reference projects with a minimum commission value of [Betrag gelöscht] EUR.

III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
Verpflichtung zur Angabe der Namen und beruflichen Qualifikationen der Personen, die für die Ausführung des Auftrags verantwortlich sind

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Offenes Verfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 08/09/2022
Ortszeit: 12:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können:
Englisch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
Das Angebot muss gültig bleiben bis: 30/12/2022
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
Tag: 08/09/2022
Ortszeit: 12:05

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
Aufträge werden elektronisch erteilt
VI.3)Zusätzliche Angaben:

Communication / questions can only be submitted using GIZ"s eProcurement Tender

Platform for the award of contracts.

Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6Y3FR

VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Bonn
Postleitzahl: 53123
Land: Deutschland
E-Mail: [gelöscht]
Telefon: [gelöscht]
Fax: [gelöscht]
Internet-Adresse: https://www.bundeskartellamt.de
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar as

1. the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting authority within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected,

2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids, specified in the tender notice.

3. complaints of infringements of procurement rules that first become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids,

4. more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to redress the complaint.

Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.

VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
08/08/2022

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