1. Beschaffer
1.1.
Beschaffer
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Rechtsform des Erwerbers: Von einer zentralen Regierungsbehörde kontrolliertes öffentliches Unternehmen
Tätigkeit des öffentlichen Auftraggebers: Allgemeine öffentliche Verwaltung
2. Verfahren
2.1.
Verfahren
Titel: 81312072 - Short-term expert pool for Public Administration Reform and Public Financial Management in Moldova
Beschreibung: Moldova officially became a candidate for EU accession on June 23, 2022. In December 2023, EU leadership decided to initiate negotiations with Moldova, bringing these talks to the forefront of the Moldovan government's agenda. A key focus of these accession negotiations will revolve around administrative reform and essential aspects of public finances. The government has crafted a well-developed strategic framework that holds the potential to structure reform efforts towards EU accession. The development strategy, "European Moldova 2030," aligns national priorities with the Sustainable Development Goals (SDGs) and the EU accession process. This strategy aims to establish an integrated, responsible, efficient, and transparent administration, open to citizen participation and tailored to the needs of the population. Additionally, the Administrative Reform Strategy 2023-2030 and the Public Finance Reform Strategy 2023-2030, underpinned by implementation programs, further concretize this goal. Objective The project supports the Moldovan government in strengthening the capacities of its public administration. Key intervention areas are the strengthening of strategic governance capacity in the context of the EU accession process, the improvement of civil service management and the creation of better conditions for the provision of administrative services. Approach The project focuses on supporting the implementation of key partner strategies, emphasizing public service reform and improved administrative services at national and subnational levels. Targeting national partners, it impacts subnational levels through regulatory changes, enhanced coordination, municipal oversight, expanded subnational administration training, and establishment of "Unified Centres for Public Service Provision". The Capacity Development Strategy addresses individual, organizational, and systemic levels, enhancing skills, advising sustainable planning, and promoting strategic governance. Aligned with the human rights approach, it ensures improved access for disadvantaged populations, prioritizing social and economic equality, women's quality, and reducing access barriers.
Kennung des Verfahrens: 06cf1474-4b98-413d-a0fc-85ee162f7d44
Interne Kennung: 81312072
Verfahrensart: Nichtoffenes Verfahren
Das Verfahren wird beschleunigt: nein
2.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 75000000 Dienstleistungen der öffentlichen Verwaltung, Verteidigung und Sozialversicherung
Zusätzliche Einstufung (cpv): 79951000 Veranstaltung von Seminaren
2.1.2.
Erfüllungsort
Postanschrift: 171/2 Stefan cel Mare si Sfant Bvd. Inamstro Infinity Tower, 3rd floor MD-2004, Chisinau Republic of Moldova
Land: Moldau
2.1.3.
Wert
Geschätzter Wert ohne MwSt.: 1 137 310,00 EUR
2.1.4.
Allgemeine Informationen
Zusätzliche Informationen: Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6Y11RS4LQD All communication takes place in English via communication tool in the project area of the procurement portal.
Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU
vgv -
2.1.6.
Ausschlussgründe
Der Zahlungsunfähigkeit vergleichbare Lage gemäß nationaler Rechtsvorschriften: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Konkurs: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Korruption: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vergleichsverfahren: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Beteiligung an einer kriminellen Vereinigung: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vereinbarungen mit anderen Wirtschaftsteilnehmern zur Verzerrung des Wettbewerbs: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen umweltrechtliche Verpflichtungen: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Geldwäsche oder Terrorismusfinanzierung: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Betrugsbekämpfung: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Kinderarbeit und andere Formen des Menschenhandels: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Zahlungsunfähigkeit: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen arbeitsrechtliche Verpflichtungen: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verwaltung der Vermögenswerte durch einen Insolvenzverwalter: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Falsche Angaben, verweigerte Informationen, die nicht in der Lage sind, die erforderlichen Unterlagen vorzulegen, und haben vertrauliche Informationen über dieses Verfahren erhalten.: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Interessenkonflikt aufgrund seiner Teilnahme an dem Vergabeverfahren: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Direkte oder indirekte Beteiligung an der Vorbereitung des Vergabeverfahrens: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Schwere Verfehlung im Rahmen der beruflichen Tätigkeit: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vorzeitige Beendigung, Schadensersatz oder andere vergleichbare Sanktionen: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen sozialrechtliche Verpflichtungen: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Zahlung der Sozialversicherungsbeiträge: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Einstellung der gewerblichen Tätigkeit: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Entrichtung von Steuern: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Terroristische Straftaten oder Straftaten im Zusammenhang mit terroristischen Aktivitäten: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
5. Los
5.1.
Los: LOT-0001
Titel: 81312072 - Short-term expert pool for Public Administration Reform and Public Financial Management in Moldova
Beschreibung: This tender involves the supply and management of short-term expert services to support the implementation of the Project "Attractive and efficient public administration in Moldova", financed by the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ) and implemented by GIZ. The services will be delivered through a pool of national and international short-term experts in form of technical and administrative services related to the key result areas of the project (i. Implementation of Public Administration Reform (PAR) Strategy, ii. Implementation of the Public Financial Management (PFM) Strategy, iii. Human resources management, iv. Territorial Administrative Reform, v. Modernisation of public services) as well as cross-cutting areas such as process management, organisational development, human capacity development, digitalisation and gender mainstreaming. The contractor"s services will follow the objectives of the project and support its implementation in all three output areas. The key activities to be supported by the tender include: Improving the implementation capacities of the State Chancellery and the Ministry of Finance for key strategies and the EU integration process - Advise the State Chancellery in the area of performance management, as well as develop and implement capacity-building measures; - Support to the State Chancellery for the elaboration, promotion and implementation of the Law on Public Institutions; - Support to the State Chancellery for re-evaluation and reorganization of the public authorities subordinated to the Government; - Analysis/mapping of areas and competencies of all entities within the central public administration system of the Republic of Moldova; - Development and organization of training on policy making and Regulatory Impact Assessment (RIA) for civil servants; - Advise the State Chancellery in the area of Project Management implementation and monitoring; - Provide technical and methodological advice to the Ministry of Finance regarding the analysis and revison of the salary system; - Enhancing Public Financial Internal Control; - Improving the revenue forecasting model, including an analysis of current methods and capacities to forecast various revenues in the Directorate for policies and budgetary synthesis; - Improving cost estimations in sector ministries in connection to medium-term planning; - Advise the State Chancellery, the Ministry of Finance and subordinate public authorities on issues relating to EU integration and the accession process; - Advise the State Chancellery and the Ministry of Finance for the monitoring of and reporting on the implementation of the specific activities from Action Plans for the implementation of the PAR and PFM strategy. Improving personnel and organisational capacities for human resources management in public administration - Develop the capacities of the subdivisions responsible for human resource management (HRM) within public authorities; - Advise State Chancellery on developing a concept and methodological framework for the national competition for entry into public office in the central public administration; - Advise the State Chancellery on the conceptualization of a top managers' recruitment hub; - Advise State Chancellery on developing/revising the methodological guidelines for new or modified personnel procedures; - Advice the State Chancellery on improving career development and personnel development in public administration together with the State Chancellery and the Institute of Public Administration, particularly with regard to the role of women in management positions; - Advise the State Chancellery on developing the general competency framework for civil servants based on the model of EU Member States; - Trainings of trainers (ToTs) for trainers (e.g. from Institute of Public Administration, line ministries and other public authorities) involved in the delivery of the trainings foreseen in the Professional Development Program 2025-2027; - Advise the State Chancellery and the IPA regarding the development of new training courses foreseen in the Professional Development Program 2025-2027 and adjust it to the EU accession agenda. Improve the personnel and organisational capacities of the public administration to provide services at national and sub-national level - Trainings for LPAs in different areas, including exemplarily, but not limited to: European integration, digitalisation, human resources management, public financial management, budgeting, etc.; - Strategic and methodological advice to the State Chancellery on the implementation of the Territorial Administrative Reform (TAR); - Advise the Public Institution of Cadastre Real Estate on its governmental IT platforms and technical infrastructure through analysis of the IT platforms currently in use; - Develop technical specifications for the modernisation of digital tools, information systems in use for the delivery of public services for the Public Institution of Cadastre Real Estate; - Provide expertise for the modernisation of public services through expert advice and guidance for GIZ in managing the contract with a consultancy firm to undertake the "as is" and develop the "to be" vision of selected public services; - Advise on the operationalization of Centers of Unified Service Delivery (CUPS) and digital capacity building of the local public authorities to be able to facilitate public service delivery; - Provide communication and visibility support with regard to project activities. All Project documents (reports, studies, trainings, analyses, assessments, strategies, etc.) have to be provided in English. Onsite technical advisory, workshops and certain documents need to be provided additionally in Romanian, on demand.
Interne Kennung: 81312072
5.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 75000000 Dienstleistungen der öffentlichen Verwaltung, Verteidigung und Sozialversicherung
Zusätzliche Einstufung (cpv): 79951000 Veranstaltung von Seminaren
Optionen:
Beschreibung der Optionen: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.
5.1.2.
Erfüllungsort
Postanschrift: 171/2 Stefan cel Mare si Sfant Bvd. Inamstro Infinity Tower, 3rd floor MD-2004, Chisinau Republic of Moldova
Land: Moldau
5.1.4.
Verlängerung
Maximale Verlängerungen: 2
Der Erwerber behält sich das Recht vor, zusätzliche Käufe vom Auftragnehmer zu tätigen, wie hier beschrieben: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.
5.1.6.
Allgemeine Informationen
Die Namen und beruflichen Qualifikationen des zur Auftragsausführung eingesetzten Personals sind anzugeben: Noch nicht bekannt
Auftragsvergabeprojekt nicht aus EU-Mitteln finanziert
Die Beschaffung fällt unter das Übereinkommen über das öffentliche Beschaffungswesen: ja
Diese Auftragsvergabe ist auch für kleine und mittlere Unternehmen (KMU) geeignet
Zusätzliche Informationen: #Besonders geeignet für:selbst#
5.1.7.
Strategische Auftragsvergabe
Ziel der strategischen Auftragsvergabe: Verringerung der Auswirkungen auf die Umwelt
Ziel der strategischen Auftragsvergabe: Erfüllung sozialer Zielsetzungen
Konzept zur Verringerung der Umweltauswirkungen: Klimaschutz
Konzept zur Verringerung der Umweltauswirkungen: Vermeidung und Verminderung der Umweltverschmutzung
Gefördertes soziales Ziel: Gleichstellung von ethnischen Gruppen
Gefördertes soziales Ziel: Gleichstellung der Geschlechter
Gefördertes soziales Ziel: Faire Arbeitsbedingungen
Gefördertes soziales Ziel: Sonstiges
5.1.9.
Eignungskriterien
Kriterium:
Art: Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Bezeichnung: Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Beschreibung: 1. Average annual turnover for the last three years (last-but-four financial year can be included in case of tenders held within 6 months of end of last financial year), at least: 1000000 EUR 2. Average number of employees and managers in the last three calendar years, at least 10 persons
Kriterium:
Art: Sonstiges
Bezeichnung: Sonstiges
Beschreibung: Weighted criteria: 1. Technical experience (up to five specialist areas, including cross-cutting themes) 1. Public Administration Reform - 20 2. Public Financial Management - 20 3. Human Resources Management - 20 4. Modernisation of Public Services - 20 5. Management of short-term expert pools - 10 2. Regional experience in the following countries: Bulgaria, Romania, Poland, Moldova, Slovakia, Ukraine, Estonia, Latvia, Lithuania, Albania, Croatia, Bosnia and Herzegovina, Kosovo, Slovenia, Serbia, Montenegro, the Republic of North Macedonia. - 10 If we receive more than 5 requests to participate, we will make a selection on the basis of the criteria laid out in the procurement documents and invite tenders only from the 5 candidates with the highest scores. We reserve the right to cancel the procurement procedure if we receive fewer than 2 requests to participate.
Kriterium:
Art: Eignung zur Berufsausübung
Bezeichnung: Eignung zur Berufsausübung
Beschreibung: 1. Self-declaration: name of company and address, tax ID, registration and commercial register number or equivalent register in accordance with the legal provisions of the country of origin. 2. No grounds for exclusion pursuant to § 123, § 124 GWB, § 22 LkSG 3. Declaration of bidding consortium and/or declaration of subcontractors (if applicable)
Kriterium:
Art: Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Bezeichnung: Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Beschreibung: 1. The technical assessment is only based on reference projects with a minimum commission value of 250000 EUR. 2. At least 3 reference projects in the technical field Good Governance and at least 3 reference projects in the following countries: Bulgaria, Romania, Poland, Moldova, Slovakia, Ukraine, Estonia, Latvia, Lithuania, Albania, Croatia, Bosnia and Herzegovina, Kosovo, Slovenia, Serbia, Montenegro, the Republic of North Macedonia in the last 3 years
5.1.10.
Zuschlagskriterien
Kriterium:
Art: Preis
Bezeichnung: Preis
Gewichtung (Punkte, genau): 30
Kriterium:
Art: Qualität
Bezeichnung: Erreichte Gesamtpunktzahl nach fachlicher Wertung (inkl. Mindbed.)
Beschreibung: Zur Ermittlung des wirtschaftlichsten Bieters wird hier von der Vergabestelle die erreichte Gesamtpunktzahl nach fachlicher Wertung eingetragen. Es werden nur Angebote mit einer fachlichen Bewertung von über 500 Punkten gewertet. Fachliche Angebote mit weniger Punkten scheiden als fachlich ungeeignet aus.
Gewichtung (Punkte, genau): 70
Kriterium:
Art: Qualität
Bezeichnung: Erreichte Gesamtpunktzahl nach fachlicher Wertung (inkl. Mindbed.)
Beschreibung: Zur Ermittlung des wirtschaftlichsten Bieters wird hier von der Vergabestelle die erreichte Gesamtpunktzahl nach fachlicher Wertung eingetragen. Es werden nur Angebote mit einer fachlichen Bewertung von über 500 Punkten gewertet. Fachliche Angebote mit weniger Punkten scheiden als fachlich ungeeignet aus.
Mindestpunktzahl: 500
5.1.11.
Auftragsunterlagen
Sprachen, in denen die Auftragsunterlagen offiziell verfügbar sind: Englisch
Frist für die Anforderung zusätzlicher Informationen: 16/12/2024 23:59:00 (UTC+1)
Ad-hoc-Kommunikationskanal:
5.1.12.
Bedingungen für die Auftragsvergabe
Bedingungen für die Einreichung:
Elektronische Einreichung: Erforderlich
Sprachen, in denen Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch
Elektronischer Katalog: Nicht zulässig
Varianten: Nicht zulässig
Die Bieter können mehrere Angebote einreichen: Nicht zulässig
Frist für den Eingang der Teilnahmeanträge: 23/12/2024 12:00:00 (UTC+1)
Frist, bis zu der das Angebot gültig sein muss: 189 Tage
Informationen, die nach Ablauf der Einreichungsfrist ergänzt werden können:
Nach Ermessen des Käufers können einige fehlenden Bieterunterlagen nach Fristablauf nachgereicht werden.
Zusätzliche Informationen: GIZ asks the applicant or bidder to submit, complete or correct documents, within the framework laid down by law.
Auftragsbedingungen:
Die Auftragsausführung muss im Rahmen von Programmen für geschützte Beschäftigungsverhältnisse erfolgen: Nein
Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: The execution conditions result from the information given in the contract notice and the tender documents.
Elektronische Rechnungsstellung: Erforderlich
Aufträge werden elektronisch erteilt: ja
Zahlungen werden elektronisch geleistet: ja
Informationen über die Überprüfungsfristen: According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar as 1. the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting authority within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected, 2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids, specified in the tender notice. 3. complaints of infringements of procurement rules that first become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids, 4. more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to redress the complaint. Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
5.1.15.
Techniken
Rahmenvereinbarung: Keine Rahmenvereinbarung
Informationen über das dynamische Beschaffungssystem: Kein dynamisches Beschaffungssystem
5.1.16.
Weitere Informationen, Schlichtung und Nachprüfung
Überprüfungsstelle: Vergabekammern des Bundes
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
TED eSender: Datenservice Öffentlicher Einkauf (in Verantwortung des Beschaffungsamts des BMI)
8. Organisationen
8.1.
ORG-0001
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: be44e452-7774-429a-b3a3-528b280719b7
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196791481
Fax: +49 6196791115
Rollen dieser Organisation:
Beschaffer
8.1.
ORG-0002
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: e2a70815-5092-496e-b69e-326822a0456e
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196791481
Fax: +49 6196791115
Rollen dieser Organisation:
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt
8.1.
ORG-0003
Offizielle Bezeichnung: Vergabekammern des Bundes
Registrierungsnummer: f928fe1f-cf37-4233-a571-0ddd77f8e6da
Postanschrift: Kaiser-Friedrich-Straße 16
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53113
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49 2289499-0
Rollen dieser Organisation:
Überprüfungsstelle
8.1.
ORG-0004
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 8b727da1-a4fa-4c41-a384-1e46facf3d77
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196791481
Fax: +49 6196791115
Rollen dieser Organisation:
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt
8.1.
ORG-0005
Offizielle Bezeichnung: Datenservice Öffentlicher Einkauf (in Verantwortung des Beschaffungsamts des BMI)
Registrierungsnummer: 0204:994-DOEVD-83
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53119
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49228996100
Rollen dieser Organisation:
TED eSender
11. Informationen zur Bekanntmachung
11.1.
Informationen zur Bekanntmachung
Kennung/Fassung der Bekanntmachung: 029a5461-3068-4510-96b4-8230f047f22e - 01
Formulartyp: Wettbewerb
Art der Bekanntmachung: Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Unterart der Bekanntmachung: 16
Datum der Übermittlung der Bekanntmachung: 20/11/2024 08:42:05 (UTC+1)
Sprachen, in denen diese Bekanntmachung offiziell verfügbar ist: Englisch
11.2.
Informationen zur Veröffentlichung
Veröffentlichungsnummer der Bekanntmachung: 711699-2024
ABl. S – Nummer der Ausgabe: 227/2024
Datum der Veröffentlichung: 21/11/2024