Deutschland – IT-Dienste: Beratung, Software-Entwicklung, Internet und Hilfestellung – 81310769 - CA4 Digital Transformation of the Public Investment Management (PIM)

581748-2024 - Wettbewerb
Deutschland – IT-Dienste: Beratung, Software-Entwicklung, Internet und Hilfestellung – 81310769 - CA4 Digital Transformation of the Public Investment Management (PIM)
OJ S 189/2024 27/09/2024
Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Dienstleistungen
1. Beschaffer
1.1.
Beschaffer
Offizielle BezeichnungDeutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Rechtsform des Erwerbers: Von einer zentralen Regierungsbehörde kontrolliertes öffentliches Unternehmen
Tätigkeit des öffentlichen Auftraggebers: Allgemeine öffentliche Verwaltung
2. Verfahren
2.1.
Verfahren
Titel81310769 - CA4 Digital Transformation of the Public Investment Management (PIM)
BeschreibungFunded by the German Federal Ministry for Economic Development and Cooperation (BMZ) and the European Union, the project "Support to the reform of public finances to achieve the SDGs and mobilize public revenues (ReFORME)" aims to implement budget cycles at national and communal levels in line with the principles of good financial governance. The Technical Cooperation project pursues a multi-level approach. Ministries will be strengthened in macroeconomic and budget planning, and in domestic revenue mobilization, to execute their budgets transparently and plan their public investment projects in line with the rules of the West African Economic and Monetary Union and the Agenda 2030. Up to 12 municipalities receive advice on how to plan and execute their budgets transparently, increase their revenues and use them to meet the needs of the population and the private sector. This contract relates to one of several Action Areas of the ReFORME project: Action Area 4 "Public Investment". The objective of the project in this Action Area is to improve the quality of public investment on national and local level regarding the SDG. The remaining Action Areas of the project focus on budget management, revenue mobilization and transparency and accountability. The contractor will support the Directorate General of Budget (Direction Générale du Budget) of the Ministry of the Economy and of Finance as well as the Directorate General of Development Policies (Direction Générale des Politiques de Développement) of the Ministry of Development and the Coordination of Government Action in enhancing the digital transformation of the public investment management system and building the capacity of its users in areas related to public investment, such as effective and standardized planification of investment projects, publication of evaluation reports, allocation and monitoring of projects with a climate change-sensitive perspective, pursue the digital transformation of existing systems, ensure interoperability along the public investment project maturation chain, implement, test and improve a digital solution, train the executives and measure how the digital solution implemented impacts effectively the public investment management according to international assessment method (PIMA).
Kennung des Verfahrens9d9a1e87-43bb-4074-bba8-48e6c620e407
Interne Kennung81310769
VerfahrensartVerhandlungsverfahren mit vorheriger Veröffentlichung eines Aufrufs zum Wettbewerb/Verhandlungsverfahren
Das Verfahren wird beschleunigtnein
2.1.1.
Zweck
Art des AuftragsDienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 72000000 IT-Dienste: Beratung, Software-Entwicklung, Internet und Hilfestellung
Zusätzliche Einstufung (cpv): 72200000 Softwareprogrammierung und -beratung
2.1.2.
Erfüllungsort
PostanschriftGIZ Office Benin 08 BP 1132 Tri postal 
StadtCotonou
Postleitzahl00000
LandBenin
2.1.4.
Allgemeine Informationen
Zusätzliche InformationenBekanntmachungs-ID: CXTRYY6Y1VJ3W33P All communication takes place in English via communication tool in the project area of the procurement portal.
Rechtsgrundlage
Richtlinie 2014/24/EU
vgv -
2.1.6.
Ausschlussgründe
Der Zahlungsunfähigkeit vergleichbare Lage gemäß nationaler RechtsvorschriftenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
KonkursZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
KorruptionZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
VergleichsverfahrenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Beteiligung an einer kriminellen VereinigungZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vereinbarungen mit anderen Wirtschaftsteilnehmern zur Verzerrung des WettbewerbsZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen umweltrechtliche VerpflichtungenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Geldwäsche oder TerrorismusfinanzierungZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
BetrugsbekämpfungZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Kinderarbeit und andere Formen des MenschenhandelsZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
ZahlungsunfähigkeitZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen arbeitsrechtliche VerpflichtungenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verwaltung der Vermögenswerte durch einen InsolvenzverwalterZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Falsche Angaben, verweigerte Informationen, die nicht in der Lage sind, die erforderlichen Unterlagen vorzulegen, und haben vertrauliche Informationen über dieses Verfahren erhalten.Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Interessenkonflikt aufgrund seiner Teilnahme an dem VergabeverfahrenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Direkte oder indirekte Beteiligung an der Vorbereitung des VergabeverfahrensZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Schwere Verfehlung im Rahmen der beruflichen TätigkeitZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vorzeitige Beendigung, Schadensersatz oder andere vergleichbare SanktionenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen sozialrechtliche VerpflichtungenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Zahlung der SozialversicherungsbeiträgeZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Einstellung der gewerblichen TätigkeitZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Entrichtung von SteuernZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Terroristische Straftaten oder Straftaten im Zusammenhang mit terroristischen AktivitätenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
5. Los
5.1.
LosLOT-0001
Titel: 81310769 - CA4 Digital Transformation of the Public Investment Management (PIM)
Beschreibung: Provision of specialized expertise to digitalize the system of public investment management and train the users in order to enhance the effectiveness of the public administration to plan and allocate public investment projects. Funded by the German Federal Ministry for Economic Development and Cooperation (BMZ) and the European Union, the project "Support to the reform of public finances to achieve the SDGs and mobilize public revenues (ReFORME)" aims to implement budget cycles at national and communal levels in line with the principles of good financial governance. The Technical Cooperation project pursues a multi-level approach. Ministries will be strengthened in macroeconomic and budget planning, and in domestic revenue mobilization, to execute their budgets transparently and plan their public investment projects in line with the rules of the West African Economic and Monetary Union and the Agenda 2030. Up to 12 municipalities receive advice on how to plan and execute their budgets transparently, increase their revenues and use them to meet the needs of the population and the private sector. This contract relates to one of several Action Areas of the ReFORME project: Action Area 4 "Public Investment". The objective of the project in this Action Area is to improve the quality of public investment on national and local level regarding the SDG. The remaining Action Areas of the project focus on budget management, revenue mobilization and transparency and accountability. The contractor will support the Directorate General of Budget (Direction Générale du Budget) of the Ministry of the Economy and of Finance as well as the Directorate General of Development Policies (Direction Générale des Politiques de Développement) of the Ministry of Development and the Coordination of Government Action in enhancing the digital transformation of the public investment management system and building the capacity of the users in areas related to public investment, such as effective and standardized planification of investment projects, publication of evaluation reports and allocation of projects with a climate change-sensitive perspective, basing the digital transformation of existing systems, ensuring interoperability along the public investment project maturation chain, implement, test and improve the digital solution, train the executives and measure how the digital solution implemented impacts effectively the public investment management according to international assessment method (PIMA). The contractor is responsible for carrying out the following service packages and milestones: Service package: Implementation concept. After studying and analyzing the technical diagnostic of the existing IT system, the requirements expected and the PIMA evaluation, the contractor will propose an extensive implementation concept which precise every step of the mission and precise every milestone, key actors and a strict timeline Key milestones of the service package - Organize a workshop in order to review, actualize and prioritize requirements list. - Propose an architecture for the IT solution. - Define and illustrate users" schemes, users diagrams, etc. - Propose and get the validation through a workshop of an implementation concept with its methodology, mapping of actors with roles and responsibilities, timeline and diffusion plan. Service package: Technical implementation and development of the IT solution. Supported by its national developpers team, the contractor will develop the IT solution according to the concept proposed. International experts will work on the strategy while the national developer"s team will execute the development under the supervision of the lead developer and the international experts. The informaticians of the partners must be closely included in the development. Key milestones of the service package - Launch the development with a user-centred and collaborative approach with a workshop. - Prepare the sprint planning/backlog. - Develop the object code and get the IT solution working on test mode. - Document the development process for the partners. - Deliver the modified source code to the partners. Service package: Test, quality insurance and documentation The contractor will set up a testing environment with the support from its national developer"s team, the partners and the ReFORME project and will test the IT solution with the admins and the users in order to take all measures to correct, improve and stabilize the IT solution. If necessary, additional server capacities will be installed. Extensive documentation about this phase will be produced in order to facilitate the handover of the IT solution to the partners. Key milestones of the service package - Documentation of the test phase (ex: arc42) - Bug and error reports with the solution founded - User"s feedback on UX, improvements and recommendations - If applicable: exhaustive report on the servers overcapacity and proofs of failure. Service package: Capacity building Critical to the success of the mission, the users and admins of the IT system must be extensively trained to be able to properly use, maintain and further develop the IT solution in order to reach the indicator. Training contents will be developed for both in-person and online training sessions for 50 admins and 200 users. Stronger groups will be train to train and most of the training content will be developed for an online learning platform (ex: Atingi). Key milestones of the service package - Development of the training content - Development of User manual and Admin manual - Organization of training workshops Service packages: Support and Project management Support will be insured by the contractor until the end of ReFORME project (12/2026) after the handover of the IT solution. Support will mainly be brought by the national developer"s team and will be in close cooperation with the admins coming from the partners. Project manag
Interne Kennung: 81310769
5.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 72000000 IT-Dienste: Beratung, Software-Entwicklung, Internet und Hilfestellung
Zusätzliche Einstufung (cpv): 72200000 Softwareprogrammierung und -beratung
5.1.2.
Erfüllungsort
Postanschrift: GIZ Office Benin 08 BP 1132 Tri postal 
Stadt: Cotonou
Postleitzahl: 00000
Land: Benin
5.1.3.
Geschätzte Dauer
Laufzeit18 Monate
5.1.4.
Verlängerung
Maximale Verlängerungen: 1
Der Erwerber behält sich das Recht vor, zusätzliche Käufe vom Auftragnehmer zu tätigen, wie hier beschrieben: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.
5.1.6.
Allgemeine Informationen
Die Namen und beruflichen Qualifikationen des zur Auftragsausführung eingesetzten Personals sind anzugebenNoch nicht bekannt
Auftragsvergabeprojekt ganz oder teilweise aus EU-Mitteln finanziert
Die Beschaffung fällt unter das Übereinkommen über das öffentliche Beschaffungswesenja
Diese Auftragsvergabe ist auch für kleine und mittlere Unternehmen (KMU) geeignet
Zusätzliche Informationen: #Besonders geeignet für:selbst#
5.1.7.
Strategische Auftragsvergabe
Ziel der strategischen AuftragsvergabeVerringerung der Auswirkungen auf die Umwelt
Ziel der strategischen AuftragsvergabeErfüllung sozialer Zielsetzungen
Konzept zur Verringerung der UmweltauswirkungenKlimaschutz
Konzept zur Verringerung der UmweltauswirkungenVermeidung und Verminderung der Umweltverschmutzung
Gefördertes soziales ZielSorgfaltspflicht im Bereich der Menschenrechte in globalen Wertschöpfungsketten
Gefördertes soziales ZielFaire Arbeitsbedingungen
Gefördertes soziales ZielSonstiges
5.1.9.
Eignungskriterien
Kriterium
ArtWirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
BezeichnungWirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Beschreibung1. Average annual turnover for the last three years (last-but-four financial year can be included in case of tenders held within 6 months of end of last financial year), at least: 500,000.00 EUR 2. Average number of employees and managers in the last three calendar years, at least 10 persons

Kriterium
ArtSonstiges
BezeichnungSonstiges
BeschreibungA technical ranking on the basis of the assessment criteria listed below will be used to obtain the named number of 5 tenderers that will be requested to submit a tender. This will be applied in cases where more than 5 requests to participate that meet the above minimum requirements for tenderer eligibility have been received. More than the required number of references may be provided but the number of 15 references should not be exceeded. If you are participating in the procedure as part of a candidate/bidding consortium, please note that the total number of references for all members of the consortium combined should not exceed 15 . Only references that have the required minimum commission value of EUR 200,000.00 will be assessed. Only references that have started and/or finished in the last three years will be assessed. If a reference project satisfies both the minimum criteria and the weighted criteria, it will be counted for both assessments. Only reference projects will be assessed if the reference project description clearly explains why the reference meets the required technical eligibility criterion and makes it possible to clearly assign the reference to a required eligibility criterion. The maximum number of points that can be achieved per weighted criterion is 10 points. A selection will be made under all eligible participants based on the following criteria: 1. Digital transformation of public finances (3 projects = 10 points) - 15 % 2. Digitalisation of public investment management systems (2 projects = 10 points) - 15 % 3. Training public administrations in digital solutions (4 projects = 10 points) - 15 % 4. Development and capacity-building of public finance administration IT departments (2 projects = 10 points) - 5 % 5. Regional experience in Sub-Sahara Africa - 30 % 6. Development cooperation experience (at least 50% ODA funding) - 20 %

Kriterium
ArtEignung zur Berufsausübung
BezeichnungEignung zur Berufsausübung
Beschreibung1. Self-declaration: name of company and address, tax ID, registration and commercial register number or equivalent register in accordance with the legal provisions of the country of origin. 2. No grounds for exclusion pursuant to § 123, § 124 GWB, § 22 LkSG, EU-Russia Sanction regulation 3. Declaration of bidding consortium and/or declaration of subcontractors (if applicable)

Kriterium
ArtTechnische und berufliche Leistungsfähigkeit
BezeichnungTechnische und berufliche Leistungsfähigkeit
Beschreibung1. The technical assessment is only based on reference projects with a minimum commission value of 200,000.00 EUR. 2. At least 4 reference projects in the technical field digital transformation of public finances, digitisation of public investment management systems, training of trainers and training in the use of the digital solution developed and at least 3 reference projects in the region Africa in the last 3 years
Anhand der Kriterien werden die Bewerber ausgewählt, die zur zweiten Phase des Verfahrens eingeladen werden sollen
Informationen über die zweite Phase eines zweiphasigen Verfahrens
Mindestzahl der zur zweiten Phase des Verfahrens einzuladenden Bewerber5
Höchstzahl der zur zweiten Phase des Verfahrens einzuladenden Bewerber5
Der Erwerber behält sich das Recht vor, den Auftrag aufgrund der ursprünglichen Angebote ohne weitere Verhandlungen zu vergeben
5.1.11.
Auftragsunterlagen
Sprachen, in denen die Auftragsunterlagen offiziell verfügbar sindEnglisch
Frist für die Anforderung zusätzlicher Informationen16/10/2024 23:59:00 (UTC+2)
5.1.12.
Bedingungen für die Auftragsvergabe
Bedingungen für die Einreichung:
Elektronische Einreichung: Erforderlich
Sprachen, in denen Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden könnenDeutsch
Elektronischer Katalog: Nicht zulässig
Varianten: Nicht zulässig
Die Bieter können mehrere Angebote einreichenNicht zulässig
Frist für den Eingang der Teilnahmeanträge: 29/10/2024 12:00:00 (UTC+1)
Frist, bis zu der das Angebot gültig sein muss183 Tage
Informationen, die nach Ablauf der Einreichungsfrist ergänzt werden können:
Nach Ermessen des Käufers können einige fehlenden Bieterunterlagen nach Fristablauf nachgereicht werden.
Zusätzliche Informationen: GIZ asks the applicant or bidder to submit, complete or correct documents, within the framework laid down by law.
Auftragsbedingungen:
Die Auftragsausführung muss im Rahmen von Programmen für geschützte Beschäftigungsverhältnisse erfolgenNein
Bedingungen für die Ausführung des AuftragsThe execution conditions result from the information given in the contract notice and the tender documents.
Elektronische RechnungsstellungErforderlich
Aufträge werden elektronisch erteilt: ja
Zahlungen werden elektronisch geleistet: ja
Informationen über die Überprüfungsfristen: According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar as 1. the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting authority within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected, 2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids, specified in the tender notice. 3. complaints of infringements of procurement rules that first become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids, 4. more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to redress the complaint. Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
5.1.15.
Techniken
Rahmenvereinbarung: Keine Rahmenvereinbarung
Informationen über das dynamische Beschaffungssystem: Kein dynamisches Beschaffungssystem
5.1.16.
Weitere Informationen, Schlichtung und Nachprüfung
ÜberprüfungsstelleVergabekammern des Bundes
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstelltDeutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmtDeutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
TED eSenderDatenservice Öffentlicher Einkauf (in Verantwortung des Beschaffungsamts des BMI)
8. Organisationen
8.1.
ORG-0001
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5  
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196792173
Fax: +49 6196791115
Rollen dieser Organisation
Beschaffer
8.1.
ORG-0002
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5  
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196792173
Fax: +49 6196791115
Rollen dieser Organisation
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt
8.1.
ORG-0003
Offizielle Bezeichnung: Vergabekammern des Bundes
Registrierungsnummer: 022894990
Postanschrift: Kaiser-Friedrich-Straße 16  
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53113
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49 2289499-0
Fax: +49 2289499-163
Rollen dieser Organisation
Überprüfungsstelle
8.1.
ORG-0004
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5  
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196792173
Fax: +49 6196791115
Rollen dieser Organisation
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt
8.1.
ORG-0005
Offizielle Bezeichnung: Datenservice Öffentlicher Einkauf (in Verantwortung des Beschaffungsamts des BMI)
Registrierungsnummer: 0204:994-DOEVD-83
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53119
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49228996100
Rollen dieser Organisation
TED eSender
11. Informationen zur Bekanntmachung
11.1.
Informationen zur Bekanntmachung
Kennung/Fassung der Bekanntmachung: 3a4506c6-ac59-4bb4-95c8-8b68b2e1e392 - 01
Formulartyp: Wettbewerb
Art der Bekanntmachung: Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Unterart der Bekanntmachung16
Datum der Übermittlung der Bekanntmachung: 26/09/2024 11:11:30 (UTC+2)
Sprachen, in denen diese Bekanntmachung offiziell verfügbar ist: Englisch
11.2.
Informationen zur Veröffentlichung
Veröffentlichungsnummer der Bekanntmachung: 581748-2024
ABl. S – Nummer der Ausgabe: 189/2024
Datum der Veröffentlichung: 27/09/2024

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