Deutschland – Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung – 81309429-Strengthening MSMEs' Competitiveness in the Nigerian Entrepreneurship Ecosystem

465995-2024 - Wettbewerb
Deutschland – Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung – 81309429-Strengthening MSMEs' Competitiveness in the Nigerian Entrepreneurship Ecosystem
OJ S 150/2024 02/08/2024
Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Dienstleistungen
1. Beschaffer
1.1.
Beschaffer
Offizielle BezeichnungDeutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Rechtsform des Erwerbers: Von einer zentralen Regierungsbehörde kontrolliertes öffentliches Unternehmen
Tätigkeit des öffentlichen Auftraggebers: Allgemeine öffentliche Verwaltung
2. Verfahren
2.1.
Verfahren
Titel81309429-Strengthening MSMEs' Competitiveness in the Nigerian Entrepreneurship Ecosystem
BeschreibungProject Objective: The Sustainable and Inclusive Economic Development for Decent Employment Nigeria Programme (SEDIN) aims to tackle high unemployment and underemployment in Nigeria by enhancing the competitiveness of micro, small, and medium-sized enterprises (MSMEs) to foster growth and employment in Plateau, Niger, Ogun, Edo, Lagos, and the FCT. Project target groups and key stakeholders: The project targets economically active individuals, especially MSME owners, founders, and employees. This includes women, youth, PWDs, returning migrants, IDPs, and other vulnerable groups. The political partner is the Federal Ministry of Budget and National Planning. Project Outcomes: Outcome 1: In supported MSMEs (micro, small and medium-sized enterprises), 10,000 additional decent jobs were created, 4,500 of which were filled by women. Outcome 2: 10,000 supported MSMEs have increased their turnover by 10% adjusted for inflation (of which 4,500 are female-led enterprises). Outcome 3: 20 Reforms that reduce the time and/or cost of doing business for MSMEs have been adopted. Outcome 4: 10,000 supported MSMEs (of which 4,500 are female led) have confirmed that their competitiveness has improved in two of the following five categories: a) Access to markets, b) Management skills, c) Access to enabling infrastructure, d) Access to finance, and e) Access to skilled workers. The following standardized entrepreneurial courses, known as the ICSS Entrepreneurship Development Programme, adapted from the SME Loop approach and methodology, have been developed by SEDIN. The programme has been implemented and institutionalised by partner institutions in focal states using a blended learning model that combines online and in-person training. ICSS progresses through four modules: INSPIRE, CREATE, START, and SCALE. The modules can be taken progressively or independently of each other based on specified prerequisites. The INSPIRE module educates participants on the economy and employment options, introducing strategies and tools for informed career decisions. It covers self-marketing and essential documentation like CVs and cover letters. The CREATE module guides trainees through setting up an enterprise, from business idea identification to official registration. It includes creative approaches like design thinking and prototyping, focusing on sales, financing, and pitching to investors. The START module helps participants create a comprehensive business plan, covering all necessary components. It also teaches how to access finance, register a business, pitch to investors, and conduct market research. The SCALE module focuses on business growth, covering digital marketing, e-commerce, and leadership skills. Participants learn to pitch to investors, finance growth, and develop a growth plan.
Kennung des Verfahrens5f37c325-00fa-4118-8763-f2d3e4975749
Interne Kennung81309429
VerfahrensartOffenes Verfahren
Das Verfahren wird beschleunigtnein
2.1.1.
Zweck
Art des AuftragsDienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 79411100 Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
Zusätzliche Einstufung (cpv): 79900000 Veschiedene Dienstleistungen für Unternehmen und andere Dienstleistungen
2.1.2.
Erfüllungsort
Postleitzahl00000
LandNigeria
2.1.4.
Allgemeine Informationen
Zusätzliche InformationenBekanntmachungs-ID: CXTRYY6Y17UTBNH4 All communication takes place in English via communication tool in the project area of the procurement portal.
Rechtsgrundlage
Richtlinie 2014/24/EU
vgv -
2.1.6.
Ausschlussgründe
Der Zahlungsunfähigkeit vergleichbare Lage gemäß nationaler RechtsvorschriftenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
KonkursZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
KorruptionZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
VergleichsverfahrenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Beteiligung an einer kriminellen VereinigungZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vereinbarungen mit anderen Wirtschaftsteilnehmern zur Verzerrung des WettbewerbsZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen umweltrechtliche VerpflichtungenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Geldwäsche oder TerrorismusfinanzierungZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
BetrugsbekämpfungZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Kinderarbeit und andere Formen des MenschenhandelsZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
ZahlungsunfähigkeitZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen arbeitsrechtliche VerpflichtungenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verwaltung der Vermögenswerte durch einen InsolvenzverwalterZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Falsche Angaben, verweigerte Informationen, die nicht in der Lage sind, die erforderlichen Unterlagen vorzulegen, und haben vertrauliche Informationen über dieses Verfahren erhalten.Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Interessenkonflikt aufgrund seiner Teilnahme an dem VergabeverfahrenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Direkte oder indirekte Beteiligung an der Vorbereitung des VergabeverfahrensZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Schwere Verfehlung im Rahmen der beruflichen TätigkeitZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vorzeitige Beendigung, Schadensersatz oder andere vergleichbare SanktionenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen sozialrechtliche VerpflichtungenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Zahlung der SozialversicherungsbeiträgeZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Einstellung der gewerblichen TätigkeitZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Entrichtung von SteuernZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Terroristische Straftaten oder Straftaten im Zusammenhang mit terroristischen AktivitätenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
5. Los
5.1.
LosLOT-0001
Titel: 81309429-Strengthening MSMEs' Competitiveness in the Nigerian Entrepreneurship Ecosystem
Beschreibung: The contractor is responsible for strengthening MSMEs' competitiveness in the Nigerian Entrepreneurship Ecosystem following the stated objectives, indicators and work packages. The objective of the consultancy is threefold: a) to support partner institutions capable of implementing SEDIN's entrepreneurial blended trainings (i.e. face-to-face and online) to MSMEs in selected clusters/business hubs in all partner states b) to improve the provision of additional business development services (BDS) and support, such as access to markets/financial services, for MSMEs trained by the partner institutions following the ecosystem design and c) to design and promote viable business model(s) for the supported partner institutions to ensure that the entrepreneurial trainings and additional business development services are institutionalized. The contractor is responsible for achieving the indicators 1 to 11. Indicators must be reported disaggregated by gender (50% women-owned businesses) and other vulnerable group status (i.e. Persons living with disabilities (PWDs), Internally Displaced Persons (IDPs), returned migrants etc.). Training outreach/knowledge and skills improvements (potential) MSMEs: Indicator 1: 500 employment-seeking people, especially women and persons living with disabilities, have acquired basic economic literacy knowledge and are aware of their future employment perspective (INSPIRE) Indicator 2: 1,000 potential MSMEs have increased their basic entrepreneurship knowledge and skills and developed viable (green) business models (CREATE) Indicator 3: 2,000 potential MSMEs have increased their business start-up knowledge and skills (START) Indicator 4: 1,000 MSMEs have increased their growth-oriented business development knowledge and skills (SCALE) Additional business development services for trained/supported MSMEs: Indicator 5: 3,000 MSMEs have established market linkages to increase the sales of their products/services in new markets, domestically, regionally, and internationally Indicator 6: 3,000 MSMEs have engaged in matchmaking or pitching activities and events with financial services providers geared towards access to sources of funding/capital, such as loans, factoring, equipment leasing, impact investing etc. Job creation, income growth and competitiveness: Indicator 7: Of the trained/supported MSMEs, 4,000 came into decent work (self-employment) or offered one additional (decent) job Indicator 8: Of the trained/supported MSMEs, 5,000 increased their revenue by 10% (inflation-adjusted) Capacity development and business model implementation: Indicator 9: 6 partner institutions, of which 1 is a national partner institution, have institutionalised business development services (BDS), including offering resources, mentorship/aftercare, and networking opportunities to (green) start-ups and MSMEs Indicator 10: 3,000 MSMEs who used business services provided by partner institutions contributed to the cost of the service Indicator 11: At least 6 partner institutions increased sales from the BDS model in place by 5% during the implementation period The contractor is responsible for providing the following work packages and for achieving the corresponding milestones: Work package 1: Selection of partner institutions, mapping of the BDS ecosystem and pilot implementation SEDIN has an existing pool of at least 20 partner institutions, with several certified ICSS trainers in the focal states that have been capacitated on SEDIN's entrepreneurial trainings. The contractor initiates an open call for application of institutions in the partner states that are interested in working with SEDIN to achieve the above-mentioned objectives. The contractor in tandem with SEDIN screen the institutions' applications and shortlists the institutions. The contractor reviews and selects at least three and possibly more partner institutions per the focal states of Plateau, Niger, Ogun, Edo, Lagos and the FCT to achieve the outreach numbers mentioned above. The contractor supports. Work package 2: Roll-out and supervision of finalized trainings and additional business development services by partner institutions using the BDS ecosystem approach. After having tested the business models and the training delivery with the selected partner institutions, both shall be reviewed and adjusted before final roll-out. Further, ICSS stands out in the landscape of Entrepreneurship Development Programmes as it promises to not only provide a certified training, but to also provide aftercare/coaching regularly. And whilst this was done as a matching effort by the ICSS partner institutions and implementing agencies, the escalating numbers called for digitalising aftercare/coaching for sustainability. In the last phase of SEDIN, a pilot of a digital aftercare concept was implemented and during this pilot, it emerged that Nigerian MSMEs are increasingly ready to utilise the digital space for improving performance and capacity building. The readiness confirmed that ICSS certified MSMEs sought digitalised aftercare amongst all other lessons learnt. The project management of such a digital aftercare concept now needs to be redesigned in such a manner that all relevant actors in the ecosystem participate in the most inclusive manner in the implementation of such a digital solution. A needs assessment should be conducted to confirm MSMEs' readiness.
Interne Kennung: 81309429
5.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 79411100 Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
Zusätzliche Einstufung (cpv): 79900000 Veschiedene Dienstleistungen für Unternehmen und andere Dienstleistungen
Optionen:
Beschreibung der Optionen: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.
5.1.2.
Erfüllungsort
Postleitzahl: 00000
Land: Nigeria
5.1.3.
Geschätzte Dauer
Laufzeit17 Monate
5.1.4.
Verlängerung
Maximale Verlängerungen: 2
Der Erwerber behält sich das Recht vor, zusätzliche Käufe vom Auftragnehmer zu tätigen, wie hier beschrieben: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.
5.1.6.
Allgemeine Informationen
Die Namen und beruflichen Qualifikationen des zur Auftragsausführung eingesetzten Personals sind anzugebenNoch nicht bekannt
Auftragsvergabeprojekt nicht aus EU-Mitteln finanziert
Die Beschaffung fällt unter das Übereinkommen über das öffentliche Beschaffungswesenja
Zusätzliche Informationen: This order is suited for small and medium-sized enterprises (SMEs). Due to a technical error, this information cannot be entered in the form.
5.1.7.
Strategische Auftragsvergabe
Ziel der strategischen AuftragsvergabeVerringerung der Auswirkungen auf die Umwelt
Ziel der strategischen AuftragsvergabeErfüllung sozialer Zielsetzungen
Konzept zur Verringerung der UmweltauswirkungenDer Übergang zu einer Kreislaufwirtschaft
Konzept zur Verringerung der UmweltauswirkungenKlimaschutz
Konzept zur Verringerung der UmweltauswirkungenVermeidung und Verminderung der Umweltverschmutzung
Gefördertes soziales ZielGleichstellung der Geschlechter
Gefördertes soziales ZielSorgfaltspflicht im Bereich der Menschenrechte in globalen Wertschöpfungsketten
Gefördertes soziales ZielFaire Arbeitsbedingungen
Gefördertes soziales ZielSonstiges
5.1.9.
Eignungskriterien
Kriterium:
Art: Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Bezeichnung: Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Beschreibung: 1. Average annual turnover for the last three years (last-but-four financial year can be included in case of tenders held within 6 months of end of last financial year), at least: 2,500,000 EUR 2. Average number of employees and managers in the last three calendar years, at least 20 persons

Kriterium:
Art: Eignung zur Berufsausübung
Bezeichnung: Eignung zur Berufsausübung
Beschreibung: 1. Self-declaration: name of company and address, tax ID, registration and commercial register number or equivalent register in accordance with the legal provisions of the country of origin. 2. No grounds for exclusion pursuant to § 123, § 124 GWB, § 22 LkSG 3. Declaration of bidding consortium and/or declaration of subcontractors (if applicable)

Kriterium:
Art: Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Bezeichnung: Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Beschreibung: 1. The technical assessment is only based on reference projects with a minimum commission value of 300,000 EUR. 2. At least 3 reference projects in the technical field MSME and BDSP Ecosystem, of which at least 2 reference projects in Nigeria in the last 3 years
5.1.11.
Auftragsunterlagen
Sprachen, in denen die Auftragsunterlagen offiziell verfügbar sindEnglisch
Frist für die Anforderung zusätzlicher Informationen23/08/2024 23:59:00 (UTC+2)
5.1.12.
Bedingungen für die Auftragsvergabe
Bedingungen für die Einreichung:
Elektronische Einreichung: Erforderlich
Sprachen, in denen Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden könnenEnglisch
Elektronischer Katalog: Nicht zulässig
Varianten: Nicht zulässig
Die Bieter können mehrere Angebote einreichenNicht zulässig
Frist für den Eingang der Angebote: 03/09/2024 12:00:00 (UTC+2)
Frist, bis zu der das Angebot gültig sein muss150 Tage
Informationen, die nach Ablauf der Einreichungsfrist ergänzt werden können:
Nach Ermessen des Käufers können einige fehlenden Bieterunterlagen nach Fristablauf nachgereicht werden.
Zusätzliche Informationen: GIZ asks the applicant or bidder to submit, complete or correct documents, within the framework laid down by law.
Informationen über die öffentliche Angebotsöffnung:
Eröffnungsdatum: 03/09/2024 12:00:00 (UTC+2)
Auftragsbedingungen:
Die Auftragsausführung muss im Rahmen von Programmen für geschützte Beschäftigungsverhältnisse erfolgenNein
Bedingungen für die Ausführung des AuftragsThe execution conditions result from the information given in the contract notice and the tender documents.
Elektronische RechnungsstellungErforderlich
Aufträge werden elektronisch erteilt: ja
Zahlungen werden elektronisch geleistet: ja
Informationen über die Überprüfungsfristen: According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar as 1. the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting authority within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected, 2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids, specified in the tender notice. 3. complaints of infringements of procurement rules that first become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids, 4. more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to redress the complaint. Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
5.1.15.
Techniken
Rahmenvereinbarung: Keine Rahmenvereinbarung
Informationen über das dynamische Beschaffungssystem: Kein dynamisches Beschaffungssystem
5.1.16.
Weitere Informationen, Schlichtung und Nachprüfung
ÜberprüfungsstelleVergabekammern des Bundes
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstelltDeutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmtDeutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
TED eSenderDatenservice Öffentlicher Einkauf (in Verantwortung des Beschaffungsamts des BMI)
8. Organisationen
8.1.
ORG-0001
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5  
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196792510
Rollen dieser Organisation
Beschaffer
8.1.
ORG-0002
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5  
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196792510
Rollen dieser Organisation
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt
8.1.
ORG-0003
Offizielle Bezeichnung: Vergabekammern des Bundes
Registrierungsnummer: 022894990
Postanschrift: Kaiser-Friedrich-Straße 16  
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53113
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49 2289499-0
Fax: +49 2289499-163
Rollen dieser Organisation
Überprüfungsstelle
8.1.
ORG-0004
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5  
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196792510
Rollen dieser Organisation
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt
8.1.
ORG-0005
Offizielle Bezeichnung: Datenservice Öffentlicher Einkauf (in Verantwortung des Beschaffungsamts des BMI)
Registrierungsnummer: 0204:994-DOEVD-83
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53119
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49228996100
Rollen dieser Organisation
TED eSender
11. Informationen zur Bekanntmachung
11.1.
Informationen zur Bekanntmachung
Kennung/Fassung der Bekanntmachung: f8b60778-f01e-44bc-a015-18924b985e0c - 01
Formulartyp: Wettbewerb
Art der Bekanntmachung: Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Unterart der Bekanntmachung16
Datum der Übermittlung der Bekanntmachung: 01/08/2024 09:50:42 (UTC+2)
Sprachen, in denen diese Bekanntmachung offiziell verfügbar ist: Englisch
11.2.
Informationen zur Veröffentlichung
Veröffentlichungsnummer der Bekanntmachung: 465995-2024
ABl. S – Nummer der Ausgabe: 150/2024
Datum der Veröffentlichung: 02/08/2024

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