1. Beschaffer
1.1.
Beschaffer
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Rechtsform des Erwerbers: Von einer zentralen Regierungsbehörde kontrolliertes öffentliches Unternehmen
Tätigkeit des öffentlichen Auftraggebers: Allgemeine öffentliche Verwaltung
2. Verfahren
2.1.
Verfahren
Titel: 81309176-Dissemination of good practices and overall communication and outreach of the PETRA project
Beschreibung: The practice of transhumance represents an ancestral form of socio-economic activity in West- and central Africa, cohabiting delicately with sedentary agricultural practices and the protection of natural resources. As one of the major occupations in the Lake Chad region, livestock-breeding holds a considerable economic importance in each of the four countries. Around 80% of the livestock breeding in the region involves mobile pastoral systems, including transhumance, underscoring its importance as a vector for ensuring food security and socioeconomic wealth. However, the general conditions for transhumant pastoralism have deteriorated significantly. High population growth, economic development, urbanization, and infrastructure expansion are causing increasing land consumption. The designation of protected areas reduces land available for agriculture and livestock. The associated reduction in land available for grazing is offset by an increasing number of livestock. The ever-increasing demand of rapidly growing mobile livestock for water and fodder, as well as secure grazing routes and resting areas, is exacerbating conflicts over scarce natural resources with negative impacts on social cohesion between mobile livestock and sedentary arable populations. In response to the growing challenges, the Peaceful and Inclusive Transhumance in the Lake Chad Region (PETRA) project aims to contribute to the peaceful management of cross-border transhumance in the Lake Chad region of the border corridor between Chad, Cameroon, Nigeria, and Niger. PETRA's approach is holistic, considering both the horizontal issues surrounding mobile pastoralism and their interactions and consequences on the ground as well as the vertical interdependencies between the local communities, the regional authorities, the broader regulatory framework and the (inter)national institutions. The project aims to enhance the potential of transhumance in the Lake Chad Region as a vector for a peaceful, sustainable, and inclusive development. To this end, PETRA promotes the development and use of preventive conflict management tools in the context of transboundary transhumance by regional, national, and local actors. The project is being implemented by Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH, in collaboration with the Lake Chad Basin Commission (CBLT) and the Commission Economique du Bétail, de la Viande et des Ressources Halieutiques (CEBEVIRHA) on behalf of the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ) with a duration of three years (2023 - 2026). The project comprises three components: - Governance: The PETRA project, together with its partners and local communities, will develop governance tools and participatory crisis prevention strategies for inclusive transboundary transhumance; - Local conflict prevention: In collaboration with local authorities and institutions, PETRA will implement measures aimed at a peaceful and inclusive management of transboundary trans-humance into local planning while focusing on gender equality. - Dissemination of good practice: The project will focus on the widespread dissemination of best practices on crisis-preventive management of transboundary transhumance.
Kennung des Verfahrens: 5aec9b80-b2a2-455e-abec-8df4e9ea8484
Interne Kennung: 81309176
Verfahrensart: Verhandlungsverfahren mit vorheriger Veröffentlichung eines Aufrufs zum Wettbewerb/Verhandlungsverfahren
Das Verfahren wird beschleunigt: nein
2.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 79411100 Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
Zusätzliche Einstufung (cpv): 77100000 Dienstleistungen im Bereich Landwirtschaft
2.1.2.
Erfüllungsort
Postleitzahl 00000
Land: Tschad
2.1.4.
Allgemeine Informationen
Zusätzliche Informationen: Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6Y176S2T83 All communication takes place in English via communication tool in the project area of the procurement portal.
Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU
vgv -
2.1.6.
Ausschlussgründe
Der Zahlungsunfähigkeit vergleichbare Lage gemäß nationaler Rechtsvorschriften: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Konkurs: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Korruption: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vergleichsverfahren: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Beteiligung an einer kriminellen Vereinigung: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vereinbarungen mit anderen Wirtschaftsteilnehmern zur Verzerrung des Wettbewerbs: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen umweltrechtliche Verpflichtungen: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Geldwäsche oder Terrorismusfinanzierung: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Betrugsbekämpfung: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Kinderarbeit und andere Formen des Menschenhandels: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Zahlungsunfähigkeit: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen arbeitsrechtliche Verpflichtungen: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verwaltung der Vermögenswerte durch einen Insolvenzverwalter: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Falsche Angaben, verweigerte Informationen, die nicht in der Lage sind, die erforderlichen Unterlagen vorzulegen, und haben vertrauliche Informationen über dieses Verfahren erhalten.: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Interessenkonflikt aufgrund seiner Teilnahme an dem Vergabeverfahren: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Direkte oder indirekte Beteiligung an der Vorbereitung des Vergabeverfahrens: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Schwere Verfehlung im Rahmen der beruflichen Tätigkeit: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vorzeitige Beendigung, Schadensersatz oder andere vergleichbare Sanktionen: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen sozialrechtliche Verpflichtungen: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Zahlung der Sozialversicherungsbeiträge: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Einstellung der gewerblichen Tätigkeit: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Entrichtung von Steuern: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Terroristische Straftaten oder Straftaten im Zusammenhang mit terroristischen Aktivitäten: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
5. Los
5.1.
Los: LOT-0001
Titel: 81309176-Dissemination of good practices and overall communication and outreach of the PETRA project
Beschreibung: The primary objective of this assigment is to promote and disseminate best practices for crisis-preventive and inclusive management of transhumance in Chad, Cameroon, Nigeria, and Niger on a broad scale. The contractor will be responsible for the implementation of Output 3 of the GIZ's PETRA project, including the provision of two work packages. For Output Indicator 3.1, the goal is to produce two documents on best practices for inclusive and crisis-preventive transhumance management, coordinated with key stakeholders. The baseline for this indicator is zero, as good practices presented at international colloquia and conferences have not yet been systematically processed and discussed with key stakeholders. By February 2026, the target is to have two agreed-upon good practices documents available for dissemination. The output will consider two working levels, which will result in one good practice document each: (1) the local level with the target group including communities, local authorities, pastoralists, and practitioners working at/with communal entities, and (2) the regional level with the target group including province/state authorities, policy makers, and practitioners working at/with interest groups, legislative or transboundary institutions. The contractor is responsible for delivering the following work packages and achieving the corresponding milestones: Work Package 1: Dissemination of Good Practices in Crisis-Preventive Management of Transhumance The first step for the contractor is stakeholder engagement, to be completed in the first month. This involves contacting and differentiating the project's target groups at both local and regional levels. In the first two months, the contractor will assess existing project studies and information materials to identify needs and entry points for good practices. From months 2 to 9, the contractor will identify suitable good practice examples by conducting a series of workshops with diverse participants. These workshops will utilize techniques like focus group discussions and storytelling sessions to foster a shared understanding of challenges and opportunities. Following the workshops, the contractor will compile and draft the good practices from months 9 to 12. Two documents will be developed: a Handbook for Crisis-Preventive Transhumance Management and a Policy Paper with Governance Recommendations for Crisis-Preventive Transboundary Transhumance Management. A validation process will take place from months 12 to 14 to incorporate feedback from community representatives, experts, and relevant authorities. The final documents, incorporating this feedback, will be completed by month 15. After the good practice documents are finalised, the contractor shall develop a presentation and training strategy to disseminate the good practice documents and support their implementation. Work Package 2: Public Relations and Communication for the Project This package focuses on implementing the project's external communication strategy in close alignment with its logical framework and existing communication concept. The communication for the project pursues two overall objectives. First, the strategic communication activities will first support the achievement of the project objectives. To this end, it will be important to work directly with the project's target groups and consider both cognitive communication objectives (imparting knowledge, raising awareness, arousing interest, etc.) and conative communication objectives (triggering action) at both the regional as well as local level. The second objective is the targeted oriented and comprehensible communication of selected milestones, key activities, and results of the project to key stakeholders, decision-makers and the public. This will ensure the project's visibility and contribute to its strategic positioning within German development cooperation and beyond. In the beginning phase, the contractor will update the SWOT analysis with the project team in the to understand the current status of PETRA's communication. In addition, the project is preparing co-financing from the EU. These longer-term perspectives should be kept in mind when planning and implementing communication activities. By months 3 to 4, a detailed communication action plan will be developed, specifying tasks, deadlines, responsibilities, and resource allocation. Throughout the project, the contractor will be responsible for implementing the communication action plan, ensuring effective communication at regional, national, and local levels. The contractor will use monitoring tools to evaluate the effectiveness of the communication measures, adjusting the plan as necessary. Regular reporting on the progress, targets achieved, and upcoming priorities will be provided to the project management.
Interne Kennung: 81309176
5.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 79411100 Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
Zusätzliche Einstufung (cpv): 77100000 Dienstleistungen im Bereich Landwirtschaft
Optionen:
Beschreibung der Optionen: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.
5.1.2.
Erfüllungsort
Postleitzahl: 00000
Land: Tschad
5.1.3.
Geschätzte Dauer
Laufzeit: 18 Monate
5.1.4.
Verlängerung
Maximale Verlängerungen: 2
Der Erwerber behält sich das Recht vor, zusätzliche Käufe vom Auftragnehmer zu tätigen, wie hier beschrieben: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.
5.1.6.
Allgemeine Informationen
Die Namen und beruflichen Qualifikationen des zur Auftragsausführung eingesetzten Personals sind anzugeben: Noch nicht bekannt
Auftragsvergabeprojekt nicht aus EU-Mitteln finanziert
Die Beschaffung fällt unter das Übereinkommen über das öffentliche Beschaffungswesen: ja
Zusätzliche Informationen: This order is suited for small and medium-sized enterprises (SMEs). Due to a technical error, this information cannot be entered in the form.
5.1.7.
Strategische Auftragsvergabe
Ziel der strategischen Auftragsvergabe: Verringerung der Auswirkungen auf die Umwelt
Ziel der strategischen Auftragsvergabe: Innovative Beschaffung
Ziel der strategischen Auftragsvergabe: Erfüllung sozialer Zielsetzungen
Konzept zur Verringerung der Umweltauswirkungen: Der Schutz und Wiederherstellung der Biodiversität und der Ökosysteme
Konzept zur Verringerung der Umweltauswirkungen: Der Übergang zu einer Kreislaufwirtschaft
Konzept zur Verringerung der Umweltauswirkungen: Vermeidung und Verminderung der Umweltverschmutzung
Gefördertes soziales Ziel: Gleichstellung der Geschlechter
Gefördertes soziales Ziel: Sorgfaltspflicht im Bereich der Menschenrechte in globalen Wertschöpfungsketten
Gefördertes soziales Ziel: Faire Arbeitsbedingungen
Gefördertes soziales Ziel: Sonstiges
Innovatives Ziel: Die erbrachten Bauleistungen, Dienstleistungen oder gelieferten Güter beinhalten Prozessinnovationen.
5.1.9.
Eignungskriterien
Kriterium:
Art: Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Bezeichnung: Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Beschreibung: 1. Average annual turnover for the last three years (last-but-four financial year can be included in case of tenders held within 6 months of end of last financial year), at least: 400,000.00 EUR 2. Average number of employees and managers in the last three calendar years, at least 5 (five) persons
Kriterium:
Art: Sonstiges
Bezeichnung: Sonstiges
Beschreibung: If we receive more than 3 requests to participate, we will make a selection on the basis of the criteria laid out in the procurement documents and invite tenders only from the 3 candidates with the highest scores. Weighted criteria for the selection of the 3 candidates: 1. Technical experience i) Corporate communications and public relations (10%) ii) Media and design (10%) iii) Management of natural resources and climate change (10%) iv) Fragility, peace and security (10%) 2. Regional experience in Western Africa in the last 3 years (30%) 3. Experience of development projects (at least 50% ODA-financed) (30%)
Anhand der Kriterien werden die Bewerber ausgewählt, die zur zweiten Phase des Verfahrens eingeladen werden sollen
Kriterium:
Art: Eignung zur Berufsausübung
Bezeichnung: Eignung zur Berufsausübung
Beschreibung: 1. Self-declaration: name of company and address, tax ID, registration and commercial register number or equivalent register in accordance with the legal provisions of the country of origin. 2. No grounds for exclusion pursuant to § 123, § 124 GWB, § 22 LkSG. 3. Declaration of bidding consortium and/or declaration of subcontractors (if applicable).
Kriterium:
Art: Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Bezeichnung: Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Beschreibung: 1. The technical assessment is only based on reference projects with a minimum commission value of 100,000.00 EUR. 2. At least 3 reference projects in the technical field corporate communications and public relations of which at least 2 reference projects in the African region in the last 3 years.
Informationen über die zweite Phase eines zweiphasigen Verfahrens:
Mindestzahl der zur zweiten Phase des Verfahrens einzuladenden Bewerber: 3
Höchstzahl der zur zweiten Phase des Verfahrens einzuladenden Bewerber: 3
Der Erwerber behält sich das Recht vor, den Auftrag aufgrund der ursprünglichen Angebote ohne weitere Verhandlungen zu vergeben
5.1.11.
Auftragsunterlagen
Sprachen, in denen die Auftragsunterlagen offiziell verfügbar sind: Englisch
Frist für die Anforderung zusätzlicher Informationen: 12/08/2024 23:59:00 (UTC+2)
Ad-hoc-Kommunikationskanal:
5.1.12.
Bedingungen für die Auftragsvergabe
Bedingungen für die Einreichung:
Elektronische Einreichung: Erforderlich
Sprachen, in denen Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch
Elektronischer Katalog: Nicht zulässig
Varianten: Nicht zulässig
Die Bieter können mehrere Angebote einreichen: Nicht zulässig
Frist für den Eingang der Teilnahmeanträge: 19/08/2024 12:00:00 (UTC+2)
Frist, bis zu der das Angebot gültig sein muss: 88 Tage
Informationen, die nach Ablauf der Einreichungsfrist ergänzt werden können:
Nach Ermessen des Käufers können einige fehlenden Bieterunterlagen nach Fristablauf nachgereicht werden.
Zusätzliche Informationen: GIZ asks the applicant or bidder to submit, complete or correct documents, within the framework laid down by law.
Auftragsbedingungen:
Die Auftragsausführung muss im Rahmen von Programmen für geschützte Beschäftigungsverhältnisse erfolgen: Nein
Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: The execution conditions result from the information given in the contract notice and the tender documents.
Elektronische Rechnungsstellung: Erforderlich
Aufträge werden elektronisch erteilt: ja
Zahlungen werden elektronisch geleistet: ja
Informationen über die Überprüfungsfristen: According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar as 1. the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting authority within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected, 2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids, specified in the tender notice. 3. complaints of infringements of procurement rules that first become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids, 4. more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to redress the complaint. Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
5.1.15.
Techniken
Rahmenvereinbarung: Keine Rahmenvereinbarung
Informationen über das dynamische Beschaffungssystem: Kein dynamisches Beschaffungssystem
5.1.16.
Weitere Informationen, Schlichtung und Nachprüfung
Überprüfungsstelle: Vergabekammern des Bundes
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
TED eSender: Datenservice Öffentlicher Einkauf (in Verantwortung des Beschaffungsamts des BMI)
8. Organisationen
8.1.
ORG-0001
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196792510
Fax: +49 6196791115
Rollen dieser Organisation:
Beschaffer
8.1.
ORG-0002
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196792510
Fax: +49 6196791115
Rollen dieser Organisation:
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt
8.1.
ORG-0003
Offizielle Bezeichnung: Vergabekammern des Bundes
Registrierungsnummer: 022894990
Postanschrift: Kaiser-Friedrich-Straße 16
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53113
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49 2289499-0
Fax: +49 2289499-163
Rollen dieser Organisation:
Überprüfungsstelle
8.1.
ORG-0004
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196792510
Fax: +49 6196791115
Rollen dieser Organisation:
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt
8.1.
ORG-0005
Offizielle Bezeichnung: Datenservice Öffentlicher Einkauf (in Verantwortung des Beschaffungsamts des BMI)
Registrierungsnummer: 0204:994-DOEVD-83
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53119
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49228996100
Rollen dieser Organisation:
TED eSender
11. Informationen zur Bekanntmachung
11.1.
Informationen zur Bekanntmachung
Kennung/Fassung der Bekanntmachung: 4dd87eb8-26d9-40ef-92f8-71d1b21077ce - 01
Formulartyp: Wettbewerb
Art der Bekanntmachung: Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Unterart der Bekanntmachung: 16
Datum der Übermittlung der Bekanntmachung: 16/07/2024 15:05:40 (UTC+2)
Sprachen, in denen diese Bekanntmachung offiziell verfügbar ist: Englisch
11.2.
Informationen zur Veröffentlichung
Veröffentlichungsnummer der Bekanntmachung: 427960-2024
ABl. S – Nummer der Ausgabe: 138/2024
Datum der Veröffentlichung: 17/07/2024