1. Beschaffer
1.1.
Beschaffer
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Rechtsform des Erwerbers: Von einer zentralen Regierungsbehörde kontrolliertes öffentliches Unternehmen
Tätigkeit des öffentlichen Auftraggebers: Allgemeine öffentliche Verwaltung
2. Verfahren
2.1.
Verfahren
Titel: 81305654-Peaceful coexistence in two municipalities in North Lebanon
Beschreibung: The Project The Peaceful Coexistence in Refugee Hosting Communities in Lebanon project (PCL) seeks to improve peaceful coexistence between Syrian refugees and the host community in 10 municipalities in North Lebanon and Akkar. The approach includes needs analysis, competence and capacity building, participatory processes and local initiatives. The project is implemented by Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) on behalf of the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ). The situation in Lebanon is characterized by a structural economic and financial crisis with a dramatic devaluation of the local currency and the lasting effects of the explosion in the port of Beirut in August 2020. In addition, there is a structural government crisis, which culminated in the resignation of the government after the explosion, and the resulting dysfunctional government structures. This is accompanied by a massive loss of trust among the population in the country's economic and political elites. The interaction of these factors intensifies the existing obstacles to development and has led to an increase in socio-economic disparities, increased unemployment, increasing tensions between Lebanese population groups and between Lebanese and refugees and rapidly rising poverty rates. In the context of the Syrian crisis, Lebanon has taken in large numbers of Syrian refugees. Lebanon hosts nearly 900,000 Syrian refugees that are officially registered with UNHCR (UNHCR 2023). The actual number estimated by the Lebanese government is at around 1,500,000. Only about 16 percent of Syrian refugees have legal residency, which results in making them vulnerable to harassment, arrest, detention and deportation. In addition, around 200,000 Palestinians and around 18,500 refugees from Ethiopia, Iraq and Sudan as well as other countries live in Lebanon. The country thus has the highest number of refugees per capita in the world. Nine out of ten Syrian refugee families live in extreme poverty (UNHCR, 2023). The proportion of the Lebanese population living in poverty has almost tripled since 2018 and is now estimated at 80% , with extreme poverty at 36% (EU 2023). It is assumed that this situation will worsen due to the economic and financial crisis that is intensifying. Resource conflicts and the overarching concern for a sufficient livelihood have a lasting negative impact on the relations between Syrian refugees and the host population and lead to an increase in social tensions. These overlay the ethnic-sectarian conflicts that already exist in Lebanon. Syrian refugees report verbal harassment and violence. Mental stress such as anxiety and depression spread equally among the refugees and the host population. Support to contribute to peaceful coexistence between Syrian refugees and host communities is urgently required.
Kennung des Verfahrens: ab9effba-abf4-4a08-ab9e-6e2bacfc18a8
Interne Kennung: 81305654
Verfahrensart: Offenes Verfahren
Das Verfahren wird beschleunigt: nein
2.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 79000000 Dienstleistungen für Unternehmen: Recht, Marketing, Consulting, Einstellungen, Druck und Sicherheit
2.1.2.
Erfüllungsort
Postanschrift: GIZ country office Arz Main Road, Farouk Darwish Building, Chekka, Lebanon
Stadt: Chekka
Postleitzahl: n.a.
Land: Libanon
Ort im betreffenden Land
2.1.4.
Allgemeine Informationen
Zusätzliche Informationen: Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6Y1UG396NZ Communication / questions can only be submitted in English using GIZ"s eProcurement Tender Platform for the award of contracts.
Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU
vgv -
2.1.6.
Ausschlussgründe:
Der Zahlungsunfähigkeit vergleichbare Lage gemäß nationaler Rechtsvorschriften: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Konkurs: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Korruption: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vergleichsverfahren: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Beteiligung an einer kriminellen Vereinigung: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vereinbarungen mit anderen Wirtschaftsteilnehmern zur Verzerrung des Wettbewerbs: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen umweltrechtliche Verpflichtungen: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Geldwäsche oder Terrorismusfinanzierung: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Betrugsbekämpfung: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Kinderarbeit und andere Formen des Menschenhandels: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Zahlungsunfähigkeit: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen arbeitsrechtliche Verpflichtungen: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verwaltung der Vermögenswerte durch einen Insolvenzverwalter: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Falsche Angaben, verweigerte Informationen, die nicht in der Lage sind, die erforderlichen Unterlagen vorzulegen, und haben vertrauliche Informationen über dieses Verfahren erhalten.: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Interessenkonflikt aufgrund seiner Teilnahme an dem Vergabeverfahren: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Direkte oder indirekte Beteiligung an der Vorbereitung des Vergabeverfahrens: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Schwere Verfehlung im Rahmen der beruflichen Tätigkeit: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vorzeitige Beendigung, Schadensersatz oder andere vergleichbare Sanktionen: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen sozialrechtliche Verpflichtungen: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Zahlung der Sozialversicherungsbeiträge: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Einstellung der gewerblichen Tätigkeit: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Entrichtung von Steuern: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Terroristische Straftaten oder Straftaten im Zusammenhang mit terroristischen Aktivitäten: Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
5. Los
5.1.
Los: LOT-0001
Titel: 81305654-Peaceful coexistence in two municipalities in North Lebanon
Beschreibung: The Tender The contractor shall implement measures to strengthen peaceful coexistence in refugee hosting communities in two municipalities in Lebanon. The contractor shares the same objectives, target groups and general project parameters as the PCL project. The general objective is that the peaceful coexistence between Syrian refugees and residents of two host communities in Akkar and North Lebanon has improved. The target groups are Syrian refugees, population of host communities, representatives of local administrations and civil society organizations. The contractor shall implement the following work packages in each of the two communities separately: 1) Competence and capacity building: The aim of work package 1 is to strengthen the capacities and competencies of actors at the local level for participatory processes and conflict transformation. A total of 100 persons (30% Syrian refugees) shall participate in competence and capacity building measures. Target groups are 1) local administration 2) local working group (see point 2 below for more details on the committee), and 3) the local community. The contractor is responsible for outreach and logistics. Regarding local administration, the trainings shall provide them with technical support and empower them to be more responsive and ready to deliver quality service to their communities based on actual needs. Three trainings (2 days each) shall be implemented for this target group, including community engagement and proposal writing and fund raising. Regarding the working group, the trainings shall equip working group members with the necessary skills and tools to successfully conduct participatory processes and develop an action plan to improve peaceful coexistence in their community. Seven trainnigs (2 days each) shall be implemented for the committee, including Teambuilding, Communication, Conflict analysis, Community engagement and Strategic planning. Community members shall receive needs-based psycho-social support (PSS) and/or capacity-building to contribute to an atmosphere of peaceful coexistence. Community capacity-building can be integrated into the initiatives (see point 3 below). The contractor shall identify the measures for the community (at least 1 day for capacity building measures and 5 sessions for PSS). 2) Participatory processes: The contractor shall set up a local working group consisting of Syrian refugees, host population and municipalities (minimum 15 and maximum 25 members; 30% Syrian refugees; 50% women.). The working group shall meet regularly and, supported by a moderator, develop an action plan. The action plan needs to be based on conflict and gender needs identified by the working group. The contractor needs to ensure that the working group regularly and systematically engages the local community in developing the needs analysis and developing the action plan. The contractor shall ensure the working group develops a lessons-learned report after the implementation of initiatives. The contractor is responsible for outreach and selection of working group members and community members that engage in the participatory process as well as all logistics. 3) Local initiatives: The contractor shall implement initiatives for gender-sensitive addressing of needs for peaceful coexistence at the local level. Initiatives may be in different sectors, for example supporting food security and/or livelihoods, encourage physical activity or they can be culture and arts oriented. All initiatives have to be developed through the participatory process outlined above. The contractor shall implement at least three initiatives in each community. 230 beneficiaries shall benefit directly from the local initiatives (50% Syrian refugees, 50% women). The contractor is responsible for outreach and selection of participants, logistics and all procurement related to the initiatives. Lebanon is characterized by a fledgling banking sector and lengthy customs procedures. 4) Monitoring and evaluation, reporting: The contractor is responsible for all monitoring and data collection activities in the two communities. The contractor shall ensure that all monitoring activities are carried out in a context- and conflict-sensitive way. This includes regular updates of the context and conflict analyses developed as part of the contract and exercises to identify possible unintended negative impacts. The contractor shall contribute to the existing PCL monitoring system (Excel-based). The contractor shall hand in quarterly progress reports and a final narrative report. 5) Communication and visibility: The contractor shall contribute to external communication of the PCL project by providing print-quality photos, video documentaries and success stories that capture the activities/implementation. The contractor shall ensure adequate visibility of the different actors involved in the PCL project at all times. In all activities, the contractor shall use existing and available premises (e.g. municipality buildings, community centres, SDCs) as much as possible. Travel by training participants and committee members shall be kept to a minimum. In light of the economic crisis and hyper-inflation in Lebanon, participants shall be reimbursed for travel expenses. Syrian nationals are not allowed to open bank accounts in Lebanon. All support provided needs to follow an integrative approach in accordance with the leave no one behind (LNOB) and the do no harm principles. The contractor is required to avoid or reduce possible unintended negative impacts and to support gender equality in its area of responsibility. The contractor is required to consider ecological sustainability, including following a zero-waste concept in catering. Lebanon is characterised by a high use of single-use plastic products.
Interne Kennung: 81305654
5.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 79000000 Dienstleistungen für Unternehmen: Recht, Marketing, Consulting, Einstellungen, Druck und Sicherheit
Optionen:
Beschreibung der Optionen: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.
5.1.2.
Erfüllungsort
Postanschrift: GIZ country office Arz Main Road, Farouk Darwish Building, Chekka, Lebanon
Stadt: Chekka
Postleitzahl: n.a.
Land: Libanon
Ort im betreffenden Land
5.1.4.
Verlängerung
Maximale Verlängerungen: 2
Der Erwerber behält sich das Recht vor, zusätzliche Käufe vom Auftragnehmer zu tätigen, wie hier beschrieben: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.
5.1.6.
Allgemeine Informationen
Die Namen und beruflichen Qualifikationen des zur Auftragsausführung eingesetzten Personals sind anzugeben: Noch nicht bekannt
Auftragsvergabeprojekt nicht aus EU-Mitteln finanziert
Die Beschaffung fällt unter das Übereinkommen über das öffentliche Beschaffungswesen
Zusätzliche Informationen: Suitable for small and medium-sized enterprises (SMEs).
5.1.7.
Strategische Auftragsvergabe
Ziel der strategischen Auftragsvergabe: Keine strategische Beschaffung
5.1.9.
Eignungskriterien
Kriterium:
Art: Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Bezeichnung: Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Beschreibung: 1. Average annual turnover for the last three years (last-but-four financial year can be included in case of tenders held within 6 months of end of last financial year), at least: 700,000.00 EUR 2. Average number of employees and managers in the last three calendar years, at least 7 persons.
Kriterium:
Art: Eignung zur Berufsausübung
Bezeichnung: Eignung zur Berufsausübung
Beschreibung: 1. Trading name and address, commercial register number 2. Eligibility declaration that no grounds for exclusion in Section 123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB) apply 3. Eligibility declaration of subcontractors if applicable 4. Association clause if applicable
Kriterium:
Art: Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Bezeichnung: Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Beschreibung: 1. At least 2 references in the technical field of "Peacebuilding and Social Cohesion" in the last 3 years that had a minimum commission value of EUR 100,000.00. 2. At least 2 references in the region of "Middle East" in the last 3 years that had a minimum commission value of EUR 100,000.00.
5.1.11.
Auftragsunterlagen
Sprachen, in denen die Auftragsunterlagen offiziell verfügbar sind:
Frist für die Anforderung zusätzlicher Informationen: 25/06/2024 23:59:00 (UTC+2)
Ad-hoc-Kommunikationskanal:
5.1.12.
Bedingungen für die Auftragsvergabe
Bedingungen für die Einreichung:
Elektronische Einreichung: Erforderlich
Sprachen, in denen Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch
Elektronischer Katalog: Nicht zulässig
Varianten: Nicht zulässig
Frist für den Eingang der Angebote: 05/07/2024 12:00:00 (UTC+2)
Frist, bis zu der das Angebot gültig sein muss: 133 Tage
Informationen, die nach Ablauf der Einreichungsfrist ergänzt werden können:
Nach Ermessen des Käufers können einige fehlenden Bieterunterlagen nach Fristablauf nachgereicht werden.
Zusätzliche Informationen: GIZ asks the applicant or bidder to submit, complete or correct documents, within the framework laid down by law.
Informationen über die öffentliche Angebotsöffnung:
Eröffnungsdatum: 05/07/2024 12:00:00 (UTC+2)
Auftragsbedingungen:
Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: The execution conditions result from the information given in the contract notice and the tender documents.
Elektronische Rechnungsstellung: Erforderlich
Aufträge werden elektronisch erteilt: ja
Zahlungen werden elektronisch geleistet: ja
Informationen über die Überprüfungsfristen: According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar as 1. the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting authority within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected, 2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids, specified in the tender notice. 3. complaints of infringements of procurement rules that first become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids, 4. more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to redress the complaint. Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
5.1.15.
Techniken
Rahmenvereinbarung: Keine Rahmenvereinbarung
Informationen über das dynamische Beschaffungssystem: Kein dynamisches Beschaffungssystem
5.1.16.
Weitere Informationen, Schlichtung und Nachprüfung
Überprüfungsstelle: Die Vergabekammern des Bundes
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
8. Organisationen
8.1.
ORG-0001
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196794873
Fax: +49 6196791115
Rollen dieser Organisation:
Beschaffer
8.1.
ORG-0002
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196794873
Fax: +49 6196791115
Rollen dieser Organisation:
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt
8.1.
ORG-0003
Offizielle Bezeichnung: Die Vergabekammern des Bundes
Registrierungsnummer: 022894990
Postanschrift: Villemombler Straße 76
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53123
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49 2289499-0
Fax: +49 2289499-163
Rollen dieser Organisation:
Überprüfungsstelle
8.1.
ORG-0004
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196794873
Fax: +49 6196791115
Rollen dieser Organisation:
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt
8.1.
ORG-0005
Offizielle Bezeichnung: Datenservice Öffentlicher Einkauf (in Verantwortung des Beschaffungsamts des BMI)
Registrierungsnummer: 0204:994-DOEVD-83
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53119
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49228996100
Rollen dieser Organisation:
TED eSender
11. Informationen zur Bekanntmachung
11.1.
Informationen zur Bekanntmachung
Kennung/Fassung der Bekanntmachung: c348242f-ad24-4f30-bb89-806e2b46a89a - 01
Formulartyp: Wettbewerb
Art der Bekanntmachung: Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Datum der Übermittlung der Bekanntmachung: 03/06/2024 17:32:57 (UTC+2)
Sprachen, in denen diese Bekanntmachung offiziell verfügbar ist: Englisch
11.2.
Informationen zur Veröffentlichung
Veröffentlichungsnummer der Bekanntmachung: 332939-2024
ABl. S – Nummer der Ausgabe: 108/2024
Datum der Veröffentlichung: 05/06/2024