Deutschland – Finanz- und Versicherungsdienstleistungen – 81306539-Mise à disposition d"expertises pour le renforcement de capacités en audit et contrôle externe des finances publiques

246162-2024 - Wettbewerb
Deutschland – Finanz- und Versicherungsdienstleistungen – 81306539-Mise à disposition d"expertises pour le renforcement de capacités en audit et contrôle externe des finances publiques
OJ S 82/2024 25/04/2024
Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Dienstleistungen
1. Beschaffer
1.1.
Beschaffer
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Rechtsform des Erwerbers: Von einer zentralen Regierungsbehörde kontrolliertes öffentliches Unternehmen
Tätigkeit des öffentlichen Auftraggebers: Allgemeine öffentliche Verwaltung
2. Verfahren
2.1.
Verfahren
Titel: 81306539-Mise à disposition d"expertises pour le renforcement de capacités en audit et contrôle externe des finances publiques
Beschreibung: Funded by the German Federal Ministry for Economic Development and Cooperation (BMZ) and the European Union, the project "Support to the reform of public finances to achieve the SDGs and mobilize public revenues (ReFORME)" aims to implement budget cycles at national and communal levels in line with the principles of good financial governance. The Technical Cooperation project pursues a multi-level approach. Ministries will be strengthened in macroeconomic and budget planning, and in domestic revenue mobilization, to execute their budgets transparently and in line with the rules of the West African Economic and Monetary Union and the Agenda 2030. Oversight institutions and the civil society will be strengthened in their accountability roles. Up to 12 municipalities receive advice on how to plan and execute their budgets transparently, increase their revenues and use them to meet the needs of the population and the private sector. This contract relates to one of several Action Areas of the ReFORME project: Action Area 3 "Transparency and Accountability". The objective of the project in this Action Area is to improve the dialogue between state and non-state actors on transparency and accountability in within public finances. The remaining Action Areas of the project focus on budget management, domestic resource mobilization, and public investment. The contractor will support the Court of Accounts and the National Assembly and building their capacity of external audit and control of budgetary execution. For the Court of Accounts this concerns methodological support for financial, performance and compliance audit on the national and subnational level as well as the establishment of a professional support cell and web-based training modules for new hires of the Court. For the National Assembly this concerns capacity building and methodological support for parliamentary oversight in the budget cycle.
Kennung des Verfahrens: b72cb2e9-52d4-40ea-b89f-f16f7cfa64d3
Interne Kennung: 81306539
Verfahrensart: Verhandlungsverfahren mit vorheriger Veröffentlichung eines Aufrufs zum Wettbewerb/Verhandlungsverfahren
Das Verfahren wird beschleunigt: nein
2.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 66000000 Finanz- und Versicherungsdienstleistungen
2.1.2.
Erfüllungsort
Stadt: Benin
Postleitzahl: 00000
Land: Benin
Ort im betreffenden Land
2.1.4.
Allgemeine Informationen
Zusätzliche Informationen: Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6Y1X4U40RF All communication takes place in English via communication tool in the project area of the procurement portal.
Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU
vgv -
2.1.6.
Ausschlussgründe:
Der Zahlungsunfähigkeit vergleichbare Lage gemäß nationaler RechtsvorschriftenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
KonkursZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
KorruptionZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
VergleichsverfahrenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Beteiligung an einer kriminellen VereinigungZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vereinbarungen mit anderen Wirtschaftsteilnehmern zur Verzerrung des WettbewerbsZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen umweltrechtliche VerpflichtungenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Geldwäsche oder TerrorismusfinanzierungZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
BetrugsbekämpfungZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Kinderarbeit und andere Formen des MenschenhandelsZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
ZahlungsunfähigkeitZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen arbeitsrechtliche VerpflichtungenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verwaltung der Vermögenswerte durch einen InsolvenzverwalterZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Falsche Angaben, verweigerte Informationen, die nicht in der Lage sind, die erforderlichen Unterlagen vorzulegen, und haben vertrauliche Informationen über dieses Verfahren erhalten.Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Interessenkonflikt aufgrund seiner Teilnahme an dem VergabeverfahrenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Direkte oder indirekte Beteiligung an der Vorbereitung des VergabeverfahrensZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Schwere Verfehlung im Rahmen der beruflichen TätigkeitZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vorzeitige Beendigung, Schadensersatz oder andere vergleichbare SanktionenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen sozialrechtliche VerpflichtungenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Zahlung der SozialversicherungsbeiträgeZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Einstellung der gewerblichen TätigkeitZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Entrichtung von SteuernZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Terroristische Straftaten oder Straftaten im Zusammenhang mit terroristischen AktivitätenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
5. Los
5.1.
Los: LOT-0001
Titel: 81306539-Mise à disposition d"expertises pour le renforcement de capacités en audit et contrôle externe des finances publiques
Beschreibung: Funded by the German Federal Ministry for Economic Development and Cooperation (BMZ) and the European Union, the project "Support to the reform of public finances to achieve the SDGs and mobilize public revenues (ReFORME)" aims to implement budget cycles at national and communal levels in line with the principles of good financial governance. The Technical Cooperation project pursues a multi-level approach. Ministries will be strengthened in macroeconomic and budget planning, and in domestic revenue mobilization, to execute their budgets transparently and in line with the rules of the West African Economic and Monetary Union and the Agenda 2030. Up to 10 pilot municipalities receive advice on how to plan and execute their budgets transparently, increase their revenues and use them to meet the needs of the population and the private sector. This contract relates to one of several Action Areas of the ReFORME project: Action Area 3 "Transparency and Accountability". The objective of the project in this Action Area is to improve the dialogue between state and non-state actors as well as the role of the Court of Accounts in order to strengthen transparency and accountability. The contractor will support the Court of Accounts and the National Assembly and building their capacity of external audit and control of budgetary execution. For the Court of Accounts, this concerns methodological support for financial, performance and compliance audit on the national and subnational level as well as the establishment of a professional support cell and web-based training modules for new hires of the Court. For the National Assembly, this concerns capacity building and methodological support for parliamentary oversight in the budget cycle. The contractor is responsible for carrying out the following service packages and milestones: Service package: Capacity building for the Court of Accounts and the National Assembly The contractor will provide technical support for the implementation of the above actions. The contractor is responsible for providing experts and expertise as well as managing the administrative, logistical and follow-up aspects of the different capacity building formats. They maintain close collaboration with the project. The contractor is directly responsible for carrying out the activities relating to capacity building of the Court of Accounts and the National Assembly in external audit and parliamentary budget oversight and for carrying out all other activities required to achieve an aspect of module indicator 3 and indicator 2 of output number 3, as described in the key milestones below. Within this framework, the contractor holds regular planning, review, and follow-up sessions with the Action Area coordinator or persons named by her. Key milestones of the service package - A train-the-trainer system is developed and approved by the Court of Accounts - The necessary material for the organization of web-based trainings are acquired and handed-over to the Court of Accounts - Trainings are carried out and the final deliverables linked to the methodological support (tools, training modules) are available - An exchange visit in a country with good experience in one audit type has been carried out - A communication strategy is available and approved by the Court of Accounts - Technical assistance to at least two pilot audits of at least one audit type has been carried out (Court and Assembly) - The web-based training modules are approved and available online via the Court"s website - Communication material of the Court of Accounts towards the general public has been elaborated and edited - The scoring of Benin in the category "Budgetary oversight" has gone from 59 to 67 points in 2026 (Aspect of module indicator 3) - 60 % of the 30 auditors of Court of Accounts that have participated in capacity development formats based on a training plan or a needs assessment compliant with INTOSAI standards, have improved their competencies by 3 points on a scale from 0 to 10. (indicator 2 of output 3) - Changes and lessons learned from the support to the Court of Accounts and the National Assembly have been utilized and the current state of the above-mentioned indicators has been reported on. The details of the report will be discussed between the parties to the contract.
Interne Kennung: 81306539
5.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 66000000 Finanz- und Versicherungsdienstleistungen
Optionen:
Beschreibung der Optionen: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.
5.1.2.
Erfüllungsort
Stadt: Benin
Postleitzahl: 00000
Land: Benin
Ort im betreffenden Land
5.1.4.
Verlängerung
Maximale Verlängerungen: 2
Der Erwerber behält sich das Recht vor, zusätzliche Käufe vom Auftragnehmer zu tätigen, wie hier beschrieben: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.
5.1.6.
Allgemeine Informationen
Die Namen und beruflichen Qualifikationen des zur Auftragsausführung eingesetzten Personals sind anzugeben: Noch nicht bekannt
Auftragsvergabeprojekt ganz oder teilweise aus EU-Mitteln finanziert
Die Beschaffung fällt unter das Übereinkommen über das öffentliche Beschaffungswesen
Zusätzliche Informationen: The tender is also suitable for SMEs. For technical reasons, "no" was selected above.
5.1.7.
Strategische Auftragsvergabe
Ziel der strategischen Auftragsvergabe: Keine strategische Beschaffung
5.1.9.
Eignungskriterien
Kriterium:
Art: Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Bezeichnung: Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Beschreibung: 1. Average annual turnover for the last three years (last-but-four financial year can be included in case of tenders held within 6 months of end of last financial year), at least: 1,300,000.00 EUR 2. Average number of employees and managers in the last three calendar years, at least 10 persons

Kriterium:
Art: Sonstiges
Bezeichnung: Sonstiges
Beschreibung: If we receive more than 4 requests to participate, we will make a selection on the basis of the criteria laid out in the procurement documents and invite tenders only from the 4 candidates with the highest scores. Weighted criteria for the selection of the 4 candidates: 1. Technical experience (75%) i) Public finance audit (financial audit, performance audit, compliance audit) (30%) ii) Certification of public finances (15%) iii) Parliamentary control (20%) iv) Development of web-based trainings (10%) 2. Regional experience in Africa in the last 3 years (10%) 3. Experience of development projects (at least 50% ODA-financed) (15%)

Kriterium:
Art: Eignung zur Berufsausübung
Bezeichnung: Eignung zur Berufsausübung
Beschreibung: 1. Self-declaration: name of company and address, tax ID, registration and commercial register number or equivalent register in accordance with the legal provisions of the country of origin. 2. No grounds for exclusion pursuant to § 123, § 124 GWB, § 22 LkSG 3. Declaration of bidding consortium and/or declaration of subcontractors (if applicable)

Kriterium:
Art: Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Bezeichnung: Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Beschreibung: 1. The technical assessment is only based on reference projects with a minimum commission value of 50,000.00 EUR. 2. At least 2 reference projects in the technical field external audit of public finances and at least 1 reference project in Africa in the last 3 years
Informationen über die zweite Phase eines zweiphasigen Verfahrens:
Der Erwerber behält sich das Recht vor, den Auftrag aufgrund der ursprünglichen Angebote ohne weitere Verhandlungen zu vergeben
5.1.11.
Auftragsunterlagen
Sprachen, in denen die Auftragsunterlagen offiziell verfügbar sind:
Frist für die Anforderung zusätzlicher Informationen: 21/05/2024 23:59:00 (UTC+2)
5.1.12.
Bedingungen für die Auftragsvergabe
Bedingungen für die Einreichung:
Elektronische Einreichung: Erforderlich
Sprachen, in denen Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch
Elektronischer Katalog: Nicht zulässig
Varianten: Nicht zulässig
Frist für den Eingang der Teilnahmeanträge: 27/05/2024 12:00:00 (UTC+2)
Frist, bis zu der das Angebot gültig sein muss: 141 Tage
Informationen, die nach Ablauf der Einreichungsfrist ergänzt werden können:
Nach Ermessen des Käufers können einige fehlenden Bieterunterlagen nach Fristablauf nachgereicht werden.
Zusätzliche Informationen: GIZ asks the applicant or bidder to submit, complete or correct documents, within the framework laid down by law.
Auftragsbedingungen:
Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: The execution conditions result from the information given in the contract notice and the tender documents.
Elektronische Rechnungsstellung: Erforderlich
Aufträge werden elektronisch erteilt: ja
Zahlungen werden elektronisch geleistet: ja
Informationen über die Überprüfungsfristen: According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar as 1. the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting authority within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected, 2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids, specified in the tender notice. 3. complaints of infringements of procurement rules that first become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids, 4. more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to redress the complaint. Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
5.1.15.
Techniken
Rahmenvereinbarung: Keine Rahmenvereinbarung
Informationen über das dynamische Beschaffungssystem: Kein dynamisches Beschaffungssystem
5.1.16.
Weitere Informationen, Schlichtung und Nachprüfung
Überprüfungsstelle: Vergabekammern des Bundes
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
8. Organisationen
8.1.
ORG-0001
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5  
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196794017
Fax: +49 61967911154017
Rollen dieser Organisation
Beschaffer
8.1.
ORG-0002
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5  
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196794017
Fax: +49 61967911154017
Rollen dieser Organisation
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt
8.1.
ORG-0003
Offizielle Bezeichnung: Vergabekammern des Bundes
Registrierungsnummer: 022894990
Postanschrift: Kaiser-Friedrich-Straße 16  
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53113
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49 2289499-0
Fax: +49 2289499-163
Rollen dieser Organisation
Überprüfungsstelle
8.1.
ORG-0004
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5  
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 6196794017
Fax: +49 61967911154017
Rollen dieser Organisation
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt
8.1.
ORG-0005
Offizielle Bezeichnung: Datenservice Öffentlicher Einkauf (in Verantwortung des Beschaffungsamts des BMI)
Registrierungsnummer: 0204:994-DOEVD-83
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53119
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49228996100
Rollen dieser Organisation
TED eSender
11. Informationen zur Bekanntmachung
11.1.
Informationen zur Bekanntmachung
Kennung/Fassung der Bekanntmachung: 2ee9f52e-f51c-413f-9354-ccc1c7f4278b - 01
Formulartyp: Wettbewerb
Art der Bekanntmachung: Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Datum der Übermittlung der Bekanntmachung: 23/04/2024 18:05:10 (UTC+2)
Sprachen, in denen diese Bekanntmachung offiziell verfügbar ist: Englisch
11.2.
Informationen zur Veröffentlichung
Veröffentlichungsnummer der Bekanntmachung: 246162-2024
ABl. S – Nummer der Ausgabe: 82/2024
Datum der Veröffentlichung: 25/04/2024

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