Deutschland – Vakuumpumpen – Primary Vacuum Pumps normal

229542-2024 - Wettbewerb
Deutschland – Vakuumpumpen – Primary Vacuum Pumps normal
OJ S 77/2024 18/04/2024
Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Lieferungen
1. Beschaffer
1.1.
Beschaffer
Offizielle Bezeichnung: FAIR - Facility for Antiproton and Ion Research in Europe GmbH
Rechtsform des Erwerbers: Von einer zentralen Regierungsbehörde kontrolliertes öffentliches Unternehmen
Tätigkeit des öffentlichen Auftraggebers: Bildung
2. Verfahren
2.1.
Verfahren
Titel: Primary Vacuum Pumps normal
Beschreibung: Manufacture and delivery of 31 primary pumps (cf. Leistungsbeschreibung F-DS-VAC-en-VC_0103) Optionally an additional 5 pumps of type 1, 5 pumps of type 3, 48 mufflers and 1 training course on pump maintenance. Please note that F-DS-VAC-en-VC_0103 describes a total of 4 types of pumps, but only 2 types are requested in this tender.
Kennung des Verfahrens: 2a1d7eaf-5bb0-4995-b2de-f683364843a7
Interne Kennung: 332F/2600015028FAIR
Verfahrensart: Verhandlungsverfahren mit vorheriger Veröffentlichung eines Aufrufs zum Wettbewerb/Verhandlungsverfahren
Das Verfahren wird beschleunigt: nein
2.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Lieferungen
Haupteinstufung (cpv): 42122450 Vakuumpumpen
Zusätzliche Einstufung (cpv): 42124320 Teile für Vakuumpumpen
2.1.2.
Erfüllungsort
Stadt: Darmstadt
Postleitzahl: 64291
Land, Gliederung (NUTS): Darmstadt, Kreisfreie Stadt (DE711)
Land: Deutschland
Ort im betreffenden Land
2.1.4.
Allgemeine Informationen
Zusätzliche Informationen: Bekanntmachungs-ID: CXS0YYEY1X6B2DGL Note: Evaluation method The bids are evaluated in relation to each other according to the Presi-Quotient method. Total bid price: 50 % Performance criteria: 50 % Performance criteria in detail: 1. transparency, quality and detail: 30 % 2. technology and functionality of the products: 70 % The detailed description of the criteria (task, expectation and evaluation) can be found in the document "Special Application Requirements" Note: The X-invoice format is accepted with additional transmission of the invoice as -pdf-
Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU
vgv -
2.1.6.
Ausschlussgründe:
Der Zahlungsunfähigkeit vergleichbare Lage gemäß nationaler RechtsvorschriftenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
KonkursZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
KorruptionZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
VergleichsverfahrenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Beteiligung an einer kriminellen VereinigungZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vereinbarungen mit anderen Wirtschaftsteilnehmern zur Verzerrung des WettbewerbsZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen umweltrechtliche VerpflichtungenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Geldwäsche oder TerrorismusfinanzierungZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
BetrugsbekämpfungZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Kinderarbeit und andere Formen des MenschenhandelsZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
ZahlungsunfähigkeitZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen arbeitsrechtliche VerpflichtungenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verwaltung der Vermögenswerte durch einen InsolvenzverwalterZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Falsche Angaben, verweigerte Informationen, die nicht in der Lage sind, die erforderlichen Unterlagen vorzulegen, und haben vertrauliche Informationen über dieses Verfahren erhalten.Zwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Interessenkonflikt aufgrund seiner Teilnahme an dem VergabeverfahrenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Direkte oder indirekte Beteiligung an der Vorbereitung des VergabeverfahrensZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Schwere Verfehlung im Rahmen der beruflichen TätigkeitZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Vorzeitige Beendigung, Schadensersatz oder andere vergleichbare SanktionenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Verstoß gegen sozialrechtliche VerpflichtungenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Zahlung der SozialversicherungsbeiträgeZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Einstellung der gewerblichen TätigkeitZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Entrichtung von SteuernZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
Terroristische Straftaten oder Straftaten im Zusammenhang mit terroristischen AktivitätenZwingende bzw. fakultative Ausschlussgründe nach §§ 123 bis 126 GWB
5. Los
5.1.
Los: LOT-0001
Titel: Primary Vacuum Pumps normal
Beschreibung: see detailed specification
Interne Kennung: 332F/2600015028FAIR
5.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Lieferungen
Haupteinstufung (cpv): 42122450 Vakuumpumpen
Zusätzliche Einstufung (cpv): 42124320 Teile für Vakuumpumpen
Optionen:
Beschreibung der Optionen: 5 primary pumps type 1 5 primary pumps type 3 48 mufflers 1 training course on pump maintenance.
5.1.2.
Erfüllungsort
Stadt: Darmstadt
Postleitzahl: 64291
Land, Gliederung (NUTS): Darmstadt, Kreisfreie Stadt (DE711)
Land: Deutschland
Ort im betreffenden Land
5.1.4.
Verlängerung
Maximale Verlängerungen: 0
5.1.6.
Allgemeine Informationen
Die Namen und beruflichen Qualifikationen des zur Auftragsausführung eingesetzten Personals sind anzugeben: Nicht erforderlich
Auftragsvergabeprojekt nicht aus EU-Mitteln finanziert
Die Beschaffung fällt unter das Übereinkommen über das öffentliche Beschaffungswesen
Diese Auftragsvergabe ist auch für kleine und mittlere Unternehmen (KMU) geeignet
Zusätzliche Informationen: #Besonders geeignet für:selbst#
5.1.7.
Strategische Auftragsvergabe
Ziel der strategischen Auftragsvergabe: Keine strategische Beschaffung
5.1.9.
Eignungskriterien
Kriterium:
Art: Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Bezeichnung: Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Beschreibung: Advance payments required within the realm of a contract to be concluded (down payments) shall only be paid upon the presentation of an unlimited suretyship with assumption by principal debtor. As a general rule, FAIR GmbH only accepts suretyships which meet the following minimum conditions: - Guarantees with debts owed as a principal debtor waiving the defence of §§ 770, 771 BGB - only suretyships under German law - suretyships are irrevocable - free of charge for FAIR GmbH - issued by a reputable international, preferably European bank - usually for an indefinite period or a period linked to the date ownership transfer took place

Kriterium:
Art: Sonstiges
Bezeichnung: Sonstiges
Beschreibung: Russia sanctions - Declaration on Regulation (EU) 833/2014 (To be submitted with the participation request by means of self-declaration): On 08.04.2022, the Council of the European Union adopted Regulation (EU) 2022/576 amending Regulation (EU) No 833/2014 concerning restrictive measures in view of Russia's actions destabilising the situation in Ukraine. This entered into force on 09.04.2022. As a regulation, it has direct legal effect in the member states and has a direct impact on the award of public contracts and concessions. Act Regulating a General Minimum Wage (Mindestlohngesetz - MiLoG) (To be submitted with the participation request by means of self-declaration): Declaration as per Section 19 (3) MiLoG - FAIR preprinted form.

Kriterium:
Art: Eignung zur Berufsausübung
Bezeichnung: Eignung zur Berufsausübung
Beschreibung: Self-declaration of suitability pursuant to Sections 123, 124 GWB (To be submitted with the participation request by means of self-declaration): Self-declaration of possessing the knowledge pursuant to Sections 123, 124 GWB is incorrect and that the cases mentioned therein do not apply - FAIR preprinted form - Company presentation (To be submitted with the participation request by means of self-declaration): "With the information asked for on the FAIR preprinted form, the number of employees over the previous three years - on the FAIR preprinted form under Company presentation" - Information on overall revenues and order-specific revenue Declaration of the total company turnover and the turnover in relation to the particular type of service to which the award relates, in both cases, in relation to the last 3 financial years - on the FAIR preprinted form under Company presentation.

Kriterium:
Art: Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Bezeichnung: Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Beschreibung: - Description of reference projects (To be submitted with the participation request by means of self-declaration): Description of three comparable reference projects, including the project data asked for on the FAIR preprinted form. The references must be provided that are not older than 5 years and refer to.the design and manufacture of dry backing pumps. The references should be relevant, which include the sale of the requested pumps to accelerator institutes or university institutions.
5.1.11.
Auftragsunterlagen
Sprachen, in denen die Auftragsunterlagen offiziell verfügbar sind:
Frist für die Anforderung zusätzlicher Informationen: 13/05/2024 23:59:00 (UTC+2)
Internetadresse der Auftragsunterlagen: https://www.dtvp.de/Satellite/notice/CXS0YYEY1X6B2DGL/documents
5.1.12.
Bedingungen für die Auftragsvergabe
Bedingungen für die Einreichung:
Elektronische Einreichung: Erforderlich
Sprachen, in denen Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch
Elektronischer Katalog: Nicht zulässig
Varianten: Nicht zulässig
Frist für den Eingang der Teilnahmeanträge: 22/05/2024 12:00:00 (UTC+2)
Frist, bis zu der das Angebot gültig sein muss: 86 $name_timeperiod.DAYS_deu
Informationen, die nach Ablauf der Einreichungsfrist ergänzt werden können:
Nach Ermessen des Käufers können alle fehlenden Bieterunterlagen nach Fristablauf nachgereicht werden.
Zusätzliche Informationen: GSI/FAIR reserves the right to make a one-off additional request for documents within a period to be specified in the additional request letter in accordance with § 56 VgV. However, applicants cannot rely on a subsequent request. Ultimately incomplete requests to participate will be excluded (§ 57 Para. 1 No. 2, Para. 3 VgV).
Auftragsbedingungen:
Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: - Proofs for subcontractors (To be submitted with the participation request by means of self-declaration): "The name and address of each intended subcontractor must be given when submitting the tender. Each subcontractor used must meet the same suitability criteria as the primary contractor. Suitable proof for each subcontractor must be submitted. The subcontractor must also submit - A declaration of availability (see Declaration of availability preprinted form) together with the request to participate/tender. - FAIR preprinted form - Participation - General declaration within the meaning of Section 126b (German Civil Code -BGB) (To be submitted with the participation request by means of self-declaration): General declaration of the person making the declaration within the meaning of Section 126b BGB. If the person making the declaration is not named in the request to participate, the request to participate will be deemed to have not been submitted.
Elektronische Rechnungsstellung: Erforderlich
Informationen über die Überprüfungsfristen: The competent review authority is the Federal Procurement Chamber Villemombler Straße 76 53123 Bonn Tel.: 0228 9499-0 Fax: 0228 9499-163 E-mail: vk@bundeskartellamt.bund.de Internet: http://www.bundeskartellamt.de/SharedDocs/Kontaktdaten/DE/Vergabekammern.html The candidate/bidder is requested to clearly mark the parts of its request to participate (and later, if applicable, its bid) that contain a trade or business secret. If this is not done, the awarding chamber may, in the event of a review procedure, assume that the bidder has consented to the inspection of its documents (Section 165 (3) GWB). When initiating a review procedure, GSI as the awarding authority is obliged to make the award files available to the awarding chamber immediately (Section 163 (2) sentence 3 GWB). Candidates / bidders have a claim against the contracting authority to compliance with the bidder-protecting provisions on the award procedure (Section 97 (6) GWB). If a candidate / bidder interested in the contract believes that its rights have been violated due to non-compliance with procurement regulations, the violation must be reported to GSI within ten calendar days (Section 160 (3) sentence 1 no. 1 GWB). Violations that are recognisable on the basis of the contract notice or the award documents must be notified to GSI no later than the deadline for submission of applications (or tenders) specified in the contract notice (Section 160 (3) sentence 1 no. 2 - 3 GWB). If GSI informs the applicant / bidder that it does not wish to remedy its complaint, it has the option of filing an application for review with the above-mentioned procurement chamber within 15 days of receipt of the notification (Section 160 (3) sentence 1 no. 4 GWB). Bidders whose tenders are not to be considered for the award of the contract will be informed of this prior to the award of the contract in accordance with Section 134 GWB. A contract may only be concluded 15 calendar days after this information has been sent by GSI. In the case of transmission by fax or electronically, this period shall be ten calendar days. It begins on the day after the information is sent by GSI. After expiry of this period, a contract award is possible even if a period pursuant to Section 160 (3) GWB has not yet expired. An application for review would therefore have to have been served on GSI by the procurement chamber before the deadline under Section 134 GWB expires in order to prevent an award. Pursuant to Section 135 (1) and (2) GWB, the invalidity of a contract award can only be established if it has been asserted in the review procedure within 30 calendar days of notification of the conclusion of the contract, but no later than six months after conclusion of the contract. If the contracting authority has published the award notice in the Official Journal of the European Union, the period for asserting invalidity ends 30 calendar days after publication of the award notice in the Official Journal of the European Union. ? Candidates' attention is drawn to the legal significance of Section 160 (3) GWB, (3) GWB, in particular No. 4 thereof: (1) The procurement chamber shall initiate a review procedure only upon application. (2) Any company that has an interest in the public contract or concession and asserts an infringement of its rights pursuant to Section 97 (6) due to non-compliance with procurement regulations is authorised to file an application. It must be shown that the company has suffered or is at risk of suffering damage as a result of the alleged breach of the procurement regulations. (3) The application is inadmissible if 1. the applicant has recognised the alleged breach of procurement regulations before submitting the application for review and has not notified the contracting authority within a period of ten calendar days; the expiry of the period pursuant to Section 134 (2) remains unaffected, 2. infringements of procurement regulations which are recognisable on the basis of the contract notice are not notified to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or submission of tenders specified in the contract notice, 3. infringements of procurement regulations that are only recognisable in the tender documents are not notified to the contracting authority by the expiry of the deadline for application or submission of tenders at the latest, 4. more than 15 calendar days have elapsed since receipt of the contracting authority's notification that it does not intend to remedy a complaint. Sentence 1 does not apply to an application for a declaration of invalidity of the contract pursuant to Section 135 (1) No. 2. Section 134 (1) Sentence 2 remains unaffected. Information in accordance with Art. 13 GDPR on the processing of your personal data in the context of our business relationship can be found at: www.GSI/FAIR.de/datenschutzhinweise
5.1.15.
Techniken
Rahmenvereinbarung: Keine Rahmenvereinbarung
Informationen über das dynamische Beschaffungssystem: Kein dynamisches Beschaffungssystem
5.1.16.
Weitere Informationen, Schlichtung und Nachprüfung
Überprüfungsstelle: Vergabekammer des Bundes
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt: FAIR - Facility for Antiproton and Ion Research in Europe GmbH
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt: FAIR - Facility for Antiproton and Ion Research in Europe GmbH
8. Organisationen
8.1.
ORG-0001
Offizielle Bezeichnung: FAIR - Facility for Antiproton and Ion Research in Europe GmbH
Registrierungsnummer: DE 275 595 927
Postanschrift: Planckstr. 1  
Stadt: Darmstadt
Postleitzahl: 64291
Land, Gliederung (NUTS): Darmstadt, Kreisfreie Stadt (DE711)
Land: Deutschland
Telefon: +49 615971-3534
Rollen dieser Organisation
Beschaffer
8.1.
ORG-0002
Offizielle Bezeichnung: FAIR - Facility for Antiproton and Ion Research in Europe GmbH
Registrierungsnummer: DE 275 595 927
Postanschrift: Planckstr. 1  
Stadt: Darmstadt
Postleitzahl: 64291
Land, Gliederung (NUTS): Darmstadt, Kreisfreie Stadt (DE711)
Land: Deutschland
Telefon: +49 615971-3534
Rollen dieser Organisation
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt
8.1.
ORG-0003
Offizielle Bezeichnung: Vergabekammer des Bundes
Registrierungsnummer: 022894990
Postanschrift: Villemomblerstr. 76  
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53123
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49 22894990
Rollen dieser Organisation
Überprüfungsstelle
8.1.
ORG-0004
Offizielle Bezeichnung: FAIR - Facility for Antiproton and Ion Research in Europe GmbH
Registrierungsnummer: DE 275 595 927
Postanschrift: Planckstr. 1  
Stadt: Darmstadt
Postleitzahl: 64291
Land, Gliederung (NUTS): Darmstadt, Kreisfreie Stadt (DE711)
Land: Deutschland
Telefon: +49 615971-3534
Rollen dieser Organisation
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt
8.1.
ORG-0005
Offizielle Bezeichnung: Datenservice Öffentlicher Einkauf (in Verantwortung des Beschaffungsamts des BMI)
Registrierungsnummer: 0204:994-DOEVD-83
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53119
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49228996100
Rollen dieser Organisation
TED eSender
11. Informationen zur Bekanntmachung
11.1.
Informationen zur Bekanntmachung
Kennung/Fassung der Bekanntmachung: 8daf3885-c249-4844-a500-8bf2dcc1bb3a - 01
Formulartyp: Wettbewerb
Art der Bekanntmachung: Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Datum der Übermittlung der Bekanntmachung: 17/04/2024 14:56:56 (UTC+2)
Sprachen, in denen diese Bekanntmachung offiziell verfügbar ist: Englisch
11.2.
Informationen zur Veröffentlichung
Veröffentlichungsnummer der Bekanntmachung: 229542-2024
ABl. S – Nummer der Ausgabe: 77/2024
Datum der Veröffentlichung: 18/04/2024

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