Deutschland - Bankdienstleistungen - Digital euro - Alias Lookup

1. Beschaffer
1.1 Beschaffer
Offizielle BezeichnungEuropean Central Bank
Rechtsform des ErwerbersEU-Institution, -Einrichtung oder -Agentur
Tätigkeit des öffentlichen AuftraggebersWirtschaftliche Angelegenheiten
2. Verfahren
2.1 Verfahren
TitelDigital euro - Alias Lookup
BeschreibungThe alias lookup component, which will support Payment Service Providers (PSPs) to identify the necessary details to route a payment request to the relevant beneficiary via a lookup function to search for the needed data;
Kennung des Verfahrensb53c546c-438b-4cf8-a36b-239f4befd793
Interne KennungPRO-009485
VerfahrensartVerhandlungsverfahren mit vorheriger Veröffentlichung eines Aufrufs zum Wettbewerb/Verhandlungsverfahren
Das Verfahren wird beschleunigtnein
2.1.1 Zweck
Art des AuftragsDienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 66110000 Bankdienstleistungen
Zusätzliche Einstufung (cpv): 72000000 IT-Dienste: Beratung, Software-Entwicklung, Internet und Hilfestellung
2.1.2 Erfüllungsort
Ort im Europäischen Wirtschaftsraum
Zusätzliche InformationenThe provision of works and services will take place off-site within the European Economic Area, but can be requested on-site (subject to business needs), at the European Central Bank in Frankfurt.
2.1.3 Wert
Geschätzter Wert ohne MwSt.27,900,000 EUR
Höchstwert der Rahmenvereinbarung55,800,000 EUR
2.1.4 Allgemeine Informationen
Zusätzliche InformationenThis tender procedure is conducted via the ECB’s electronic tendering system (e-tendering) which can be accessed via the following internet address: http://www.ecb.europa.eu/ecb/jobsproc/sourcing/html/index.en.html If you have not used the ECB’s electronic tendering system before, you need to register via the above link (click on ‘Register’). Subsequently to the registration, you will receive an automated notification with your user credentials to log in (click on ‘Login’) and to access the tender documentation. Please note that: — A registration to the above system is only required once and you can reuse your user credentials in all future procedures of the ECB which are conducted via the above system. Therefore, please keep your user credentials for the future; — In case you should have participated in previous ECB tender procedure(s) in the past which were conducted via the ECB’s prior online system, you nevertheless need to register once to the ECB’s electronic tendering system under the above address; — Your mere registration does not constitute an application/tender. You must submit your application/tender via the ECB’s electronic tendering system as further instructed in the application/tender documentation. The system reference number for the above procurement is: RFX-PT-2023-000094: PRO-009485-R1-DEUR Alias Lookup. To download the tender documents, log on to the ECB’s electronic tendering system with your login and password. Expand the field ‘Public Tenders – Upcoming Events’. Click on ‘Click to request an invitation to this event’ for the above procedure and close the new window which opens. Once the request is completed (this can take a few minutes), the status of the participation request will change to ‘Invited’ and the RFx documentation will be accessible via the RFx tab. Under the above link you also find user guides for detailed information on how to use the system and contact details for technical support. Should you require technical help when using the system, please contact the ECB’s technical support team at sourcing.support@ecb.europa.eu by quoting the reference number and the problem experienced. Any other queries relating to this procurement procedure and the content of the procurement documentation shall be submitted as message via the ECB’s e-tendering system (under the tab ‘Discussion’). The ECB endeavours to answer all queries as quickly as possible but cannot guarantee a minimum time response. The ECB shall not be bound to reply to queries received less than seven calendar days before the time-limit for the submission of tenders.
Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU
http://data.europa.eu/eli/dec/2016/245/2020-05-01 Consolidated text: Decision (EU) 2016/245 of the European Central Bank of 9 February 2016 laying down the rules on procurement (ECB/2016/2) (recast)
2.1.6 Ausschlussgründe
Der Zahlungsunfähigkeit vergleichbare Lage gemäß nationaler Rechtsvorschriften
Vereinbarungen mit anderen Wirtschaftsteilnehmern zur Verzerrung des Wettbewerbs
Vergleichsverfahren
Verwaltung der Vermögenswerte durch einen Insolvenzverwalter
Konkurs
Verstoß gegen umweltrechtliche Verpflichtungen
Verstoß gegen arbeitsrechtliche Verpflichtungen
Verstoß gegen sozialrechtliche Verpflichtungen
Einstellung der gewerblichen Tätigkeit
Kinderarbeit und andere Formen des Menschenhandels
Interessenkonflikt aufgrund seiner Teilnahme an dem Vergabeverfahren
Korruption
Direkte oder indirekte Beteiligung an der Vorbereitung des Vergabeverfahrens
Vorzeitige Beendigung, Schadensersatz oder andere vergleichbare Sanktionen
Betrugsbekämpfung
Schwere Verfehlung im Rahmen der beruflichen Tätigkeit
Falsche Angaben, verweigerte Informationen, die nicht in der Lage sind, die erforderlichen Unterlagen vorzulegen, und haben vertrauliche Informationen über dieses Verfahren erhalten.
Zahlungsunfähigkeit
Geldwäsche oder Terrorismusfinanzierung
Beteiligung an einer kriminellen Vereinigung
Zahlung der Sozialversicherungsbeiträge
Entrichtung von Steuern
Terroristische Straftaten oder Straftaten im Zusammenhang mit terroristischen Aktivitäten
5. Los
5.1 Technische ID des LosesLOT-0001
TitelDigital euro - Alias Lookup
BeschreibungThe success of the digital euro will depend on the ability of end-users to make payments in a way that is simple and accessible to them. For this purpose, end-users must also be able to pay and be paid in digital euros through an account alias (e.g. an account number, a phone number or an email address) without necessarily knowing the details of the Payment Service Provider (PSP) of the other end-user to be paid or pay. In this context, using an alias can be considered a more user-friendly method than using a traditional account number. To achieve this goal, the component will be composed of two different functions: - the setup and maintenance of a DEAN mapping table and lookup service which will link the Digital Euro Account Number (DEAN) of an end-user with a specific Payment Service Provider. This mapping shall be used for the purpose of allowing end-users to trigger a payment without knowing the PSP of the other end-user, so their PSP can route the payment to the correct beneficiary before settlement occurs. - the availability of this mapping table will allow the DESP to lookup for the relevant PSP associated to the DEAN informed by the End User and to fill in the payment message accordingly as such information is needed for the settlement of the payment request. The setup and maintenance of an Alias mapping table and lookup service which will link the proxy that identifies an End User (e.g. phone number or an email address) with a specific PSP. This mapping shall be used for the purpose of allowing end-users to trigger a payment without knowing the DEAN of the other end-user. The availability of this service will allow PSPs to validate whether an alias used by an End user when initiating a payment is valid i.e. exists and it is active in DESP. Using aliases instead of account details improves the user experience for peer-to-peer (P2P) money transfers, requires less data and reduces the risks of fraud. The need to develop such a feature for the digital euro will therefore play an important role in its acceptance by users, and hence its ultimate success.
Interne KennungPRO-009485
5.1.1 Zweck
Art des AuftragsDienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 66110000 Bankdienstleistungen
Zusätzliche Einstufung (cpv): 72000000 IT-Dienste: Beratung, Software-Entwicklung, Internet und Hilfestellung
Optionen:
Beschreibung der OptionenThe initial contract duration is 4 years with the possibility of one or more optional extensions to a total maximum contract duration of 10 years. This duration is justified by the following high-level summary: Due to the complexity and volume of the project, it will be not possible to deliver all services within 4 years. Specifically for the digital euro, where the contracts shall cover both development and operations, with development timeframes being in the range of typically around 2 years, followed by a staggered roll-out of the different use cases, the standard 4 years contract duration is considered inadequate to ensure that any provider would even be in a position to carry out the development and then ensure a stable operation of any of procured components. Ten year duration is expected to allow a development and rollout of the complete digital euro, including all use cases and allow the respective provider to be available for support and maintenance in the time period where the digital euro would increase the number of users. Following current estimations and market research, after the 4 year standard contract, the ramp up phase just began and only a fraction of the potential end user will be onboarded on the Digital Euro Service Platform, but with the amount of new end user per day peaking. Underlining the strong need for a stable support and maintenance during this time. Also, this approach allows the project team to focus on the digital euro functionality while avoiding any change of suppliers in this critical phase. This justification will be verified when the decision on the extension is taken. If the good reasons that had justified the reservation in the contract notice and in the procurement documents no longer exists - no contract extension will be requested.
5.1.3 Geschätzte Dauer
Datum des Beginns2025-01-01+01:00
Laufzeit4 YEAR
5.1.5 Wert
Geschätzter Wert ohne MwSt.27,900,000 EUR
Höchstwert der Rahmenvereinbarung55,800,000 EUR
5.1.6 Allgemeine Informationen
Vorbehaltene TeilnahmeTeilnahme ist nicht vorbehalten.
Auftragsvergabeprojekt nicht aus EU-Mitteln finanziert
Diese Auftragsvergabe ist auch für kleine und mittlere Unternehmen (KMU) geeignet
Zusätzliche InformationenIn deviation from Article 30 (1) of the Decision ECB/2016/2 laying down the rules on procurement (as amended), (available at https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:02016D0002-20200501), participation in this procurement procedure is subject to the following place of establishment and control requirement: Only the following may be eligible as candidates, tenderers, members of a temporary grouping or sub-contractors: - EU Nationals that - are controlled by EU Nationals. Should candidates, tenderers or members of a temporary grouping that do not fulfil these requirements apply/submit an application, the application/tender will be excluded. Should sub-contractors be proposed that do not fulfil these requirements (i.e. being an EU National being controlled by an EU National), the ECB will either decide to exclude the application/tender or request that the sub-contractor be replaced with a sub-contractor that does fulfil the requirements. An ‘EU National’ means any legal entity with registered offices in an EU member state or any natural person that has the nationality of an EU member state. ‘Control’ means the ability to exercise a decisive influence on an undertaking, directly, or indirectly through one or more intermediate undertakings. Control can take any of the following forms: (i) the direct or indirect holding of more than 50% of the nominal value of the issued share capital in the legal entity concerned, or of a majority of the voting rights of the shareholders or associates of that entity, (ii) the direct or indirect holding, in fact or in law, of decision-making powers in the legal entity concerned. The contractors must moreover ensure that any cooperation with Nationals of third countries (non-EU countries) or that are controlled by such a country and/or by a national of such a country does not affect the security interests and avoids potential negative effects over security of supply of inputs that are critical to the procurement and the procurement subject. As proof, Candidates shall submit a declaration(s) in the Annex CfA4 for themselves and potential members of temporary groups or subcontractors. The ECB reserves the right to request further information or proof in this context to assess, if the above requirements are fulfilled.
5.1.7 Strategische Auftragsvergabe
Grüne Auftragsvergabe — KriterienSonstige Kriterien für ein umweltorientiertes öffentliches Beschaffungswesen
5.1.9 Eignungskriterien
Kriterium:
ArtWirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
BeschreibungAs specified in the procurement documentation
Anwendung dieses KriteriumsVerwendet
Anhand der Kriterien werden die Bewerber ausgewählt, die zur zweiten Phase des Verfahrens eingeladen werden sollen
Kriterium:
ArtTechnische und berufliche Leistungsfähigkeit
BeschreibungAs specified in the procurement documentation
Anwendung dieses KriteriumsVerwendet
Anhand der Kriterien werden die Bewerber ausgewählt, die zur zweiten Phase des Verfahrens eingeladen werden sollen
Informationen über die zweite Phase eines zweiphasigen Verfahrens:
Mindestzahl der zur zweiten Phase des Verfahrens einzuladenden Bewerber3
Höchstzahl der zur zweiten Phase des Verfahrens einzuladenden Bewerber10
Das Verfahren wird in mehreren aufeinanderfolgenden Phasen durchgeführt. In jeder Phase können einige Teilnehmer ausgeschlossen werden
5.1.11 Auftragsunterlagen
Zugang zu bestimmten Auftragsunterlagen ist beschränkt
Sprachen, in denen die Auftragsunterlagen offiziell verfügbar sindEnglisch
Frist für die Anforderung zusätzlicher Informationen2024-02-13+01:00 12:00:00+01:00
Informationen über zugangsbeschränkte Dokumente einsehbar unterhttps://www.ecb.europa.eu/ecb/jobsproc/sourcing/html/index.en.html,
Ad-hoc-Kommunikationskanal:
NameECB e-tendering platform
5.1.12 Bedingungen für die Auftragsvergabe
Bedingungen für die Einreichung:
Elektronische EinreichungErforderlich
Sprachen, in denen Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden könnenEnglisch
Elektronischer KatalogNicht zulässig
Frist für den Eingang der Teilnahmeanträge2024-02-19+01:00 12:00:00+01:00
Auftragsbedingungen:
Elektronische RechnungsstellungErforderlich
Aufträge werden elektronisch erteiltja
Zahlungen werden elektronisch geleistetja
Informationen über die ÜberprüfungsfristenAggrieved candidates or tenderers may challenge in writing the ECB’s decision to reject their application or tender before the ECB's Procurement Review Body (PRB). The appeal before the PRB must be lodged within 10 days of receipt of the notification in accordance with Article 34(1) or the first sentence of Article 34(3) of Decision ECB/2016/2 laying down the rules on procurement, as amended. Further requirements are outlined in Article 39 of this Decision. A complaint to the European Ombudsman does not affect the deadline for lodging appeals. Decisions of the PRB may be challenged before the Court of Justice of the European Union.
5.1.15 Techniken
Rahmenvereinbarung:
Rahmenvereinbarung ohne erneuten Aufruf zum Wettbewerb
Höchstzahl der teilnehmenden Personen2
Informationen über das dynamische Beschaffungssystem:
Kein dynamisches Beschaffungssystem
5.1.16 Weitere Informationen, Schlichtung und Nachprüfung
SchlichtungsstelleThe European Ombudsman
ÜberprüfungsstelleGeneral Court of the European Union
Organisation, die weitere Informationen für die Nachprüfungsverfahren bereitstelltEuropean Central Bank
8. Organisationen
8.1 ORG-0004
Offizielle BezeichnungEuropean Central Bank
Registrierungsnummer0001
PostanschriftSonnemannstrasse 22  
StadtFrankfurt am Main
Postleitzahl60314
Land, Gliederung (NUTS)Frankfurt am Main, Kreisfreie Stadt (DE712)
LandDeutschland
KontaktpersonCentral Procurement Office
Telefon+49 69 13440
Internetadressehttp://www.ecb.europa.eu
Rollen dieser Organisation:
Beschaffer
Organisation, die weitere Informationen für die Nachprüfungsverfahren bereitstellt
8.1 ORG-0005
Offizielle BezeichnungGeneral Court of the European Union
Registrierungsnummer0002
PostanschriftRue du Fort Niedergrünewald  
StadtLuxembourg
PostleitzahlL-2925
Land, Gliederung (NUTS)Luxembourg (LU000)
LandLuxemburg
KontaktpersonRegistry of the General Court
Telefon+352 43031
Fax+352 4302100
Internetadressehttp://www.curia.europa.eu
Rollen dieser Organisation:
Überprüfungsstelle
8.1 ORG-0006
Offizielle BezeichnungThe European Ombudsman
Registrierungsnummer0003
Postanschrift1 avenue du Président Robert Schuman, CS 30403  
StadtStrasbourg
Postleitzahl67001
Land, Gliederung (NUTS)Bas-Rhin (FRF11)
LandFrankreich
Telefon+33 3 88 17 23 13
Rollen dieser Organisation:
Schlichtungsstelle
11. Informationen zur Bekanntmachung
11.1 Informationen zur Bekanntmachung
Kennung/Fassung der Bekanntmachung80dd50c6-ee83-414f-8b50-8649417aae2e 01
FormulartypWettbewerb
Art der BekanntmachungAuftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Datum der Übermittlung der Bekanntmachung2024-01-02Z 10:49:03Z
Sprachen, in denen diese Bekanntmachung offiziell verfügbar istEnglisch 
11.2 Informationen zur Veröffentlichung
Veröffentlichungsnummer der Bekanntmachung00003825-2024
ABl. S – Nummer der Ausgabe2/2024
Datum der Veröffentlichung2024-01-03Z

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