81273575-PSD - Expert pool for government advisory in Iraq Referenznummer der Bekanntmachung: 81273575

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen

Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Eschborn
NUTS-Code: DE71A Main-Taunus-Kreis
Postleitzahl: 65760
Land: Deutschland
E-Mail: [gelöscht]
Telefon: +49 619679
Fax: [gelöscht]
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.giz.de
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YFU2/documents
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YFU2
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Andere: Legal person governed by private law (gemeinnützige GmbH) wholly owned by the Federal Republic of Germany
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: International Development Cooperation

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

81273575-PSD - Expert pool for government advisory in Iraq

Referenznummer der Bekanntmachung: 81273575
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
75131000 Dienstleistungen für die öffentliche Verwaltung
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:

The Private Sector Development & Employment Promotion (PSD) project in Iraq is a multi-donor action commissioned by the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development, co-funded by the European Union and implemented by the Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.

The PSD project supports governmental efforts of creating conditions for a growth-oriented business and investment climate in central and southern Iraq as well as in the Kurdistan region. It provides advisory services for economic reforms to government partners and supports fact-based policy making through promoting the inclusion of private sector representations, academic institutions and civil society organisations into policy-making processes.

Overall, this multi-donor action puts emphasis on developing long-term abilities of its partners such as Ministry of Planning, Ministry of Higher Education and Scientific Research, Ministry of Labour and Social Affairs, chambers and business associations. Special attention is given to sectors with a strong potential for growth such as agri-business, solar energy, waste management, and hospitality, with a regional focus on Baghdad, Basra, Diwaniyah, Diyala, Erbil and Mosul.

II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
72224000 Beratung im Bereich Projektleitung
73200000 Beratung im Bereich Forschung und Entwicklung
75130000 Unterstützende Dienste für die öffentliche Verwaltung
79400000 Unternehmens- und Managementberatung und zugehörige Dienste
79410000 Unternehmens- und Managementberatung
79411000 Allgemeine Managementberatung
80400000 Erwachsenenbildung und sonstiger Unterricht
85312320 Beratungsdienste
98100000 Dienstleistungen von Organisationen und Vereinen
98200000 Beratung in Sachen Chancengleichheit
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: IQ Iraq
Hauptort der Ausführung:

00000 Iraq

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

The significant drop of crude oil prices to an 18-year low of less than $20 per barrel in April 2020 has, in addition to the COVID-19 pandemic, significantly affected the Iraqi economy. The annual budget for 2020 had been calculated with a minimum oil price of $60, hence, resulting in a massive lack of sufficient funds for paying wages in the public sector starting in May.

Based on these circumstances, the Iraqi government released the so-called white paper, a reform document including key solutions to develop and enhance the development process. The formal governance model consists of four levels: (1) the Council of Ministers as the ultimate decision-making entity, (2) the Higher Committee for Reform (HCR), as the dedicated leadership and (3) the Reform Management Cell (RMC) for strategic programme management and implementation oversight and (4) relevant government entities, implementing as per initiative charters within approved budget and timeframe. Additionally, an executive sub-committee of HCR is established. This hierarchy provides strategic direction, reviews progress, ensures government contribution and streamlining of approvals, manages reform implementation, identifies and mitigates risks and coordinates international support. The RMC will be primarily staffed from line ministries. This staff shall be supported when required with international consultants on a project basis, pairing Iraqi leads with international consultants.

The contractor is responsible to provide short-term experts in various fields, such as agriculture & agri-businesses, digitalisation & e-government, entrepreneurship, public financial management, (M)SME finance, banking, private sector development, customs & trade, taxation or privatisation & restructuring of state-owned enterprises.

When demand arises in a particular thematic area, consultants are called upon to provide demand-driven advisory services, access to knowledge and technical backstopping to RMC, other political partners and/or the project itself. The range of tasks for the consultants includes applied research, diagnostic missions, provision of strategic and operational advice, capacity assessment and capacity development activities, strategic development and implementation of projects and policies, on-site support to programme development, legislation drafting, negotiation and coordination with public/private partners and stakeholders, partnership development, civil society engagement and outreach including through social media, report drafting, peer review, and others. All other information, incl. the details on required key activities, can be found in the Terms of References.

II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 26
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:

It is possible to continue key elements of the service specified in the tender as part of a follow-on measure within the context of the basic project. This is described in detail below.

Type and scope: Similar assignments and deliverables

Precondition: Additional demand by the Iraqi Government and additional commissioning by the commissioning party and/or another co-funding party.

II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: ja
Beschreibung der Optionen:

GIZ"s commissioning party may adapt the service in the tender within the context of a change to the contract for the basic project. This is described in detail below.

Type and scope: Similar assignments and deliverables

Precondition: Additional demand by the Iraqi Government

Specification of quantities for options:

The specification of quantities below contains estimates based on information currently available. They may need to be modified.

Expert 1: up to 15 expert days in total

Expert 2: up to 300 expert days in total

Expert 3: up to 200 expert days in total

Travel expenses: up to EUR 100.000

II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:

MIDEAST/2019/041-827 | 2020/042-211

II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben

III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

1. Trading name and address, commercial register number.

2. Eligibility declaration that no grounds for exclusion in Section 123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB) apply.

3. Eligibility declaration subcontractors if applicable.

4. Association clause if applicable.

III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1. Average annual turnover for the last three years at least [Betrag gelöscht] EUR.

2. Number of employees as at 31.12 of the previous year at least 8 persons.

III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1. At least 2 reference projects in the technical field economic policy advisory and at least 2 reference projects in the region MENA in the last 3 years.

2. The technical assessment is only based on reference projects with a minimum commission value of [Betrag gelöscht] EUR.

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Offenes Verfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 14/09/2021
Ortszeit: 12:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können:
Englisch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
Das Angebot muss gültig bleiben bis: 08/11/2021
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
Tag: 14/09/2021
Ortszeit: 12:05

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
Aufträge werden elektronisch erteilt
VI.3)Zusätzliche Angaben:

Communication / questions can only be submitted using GIZ"s eProcurement Tender Platform for the award of contracts.

Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6YFU2

VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Bonn
Postleitzahl: 53123
Land: Deutschland
E-Mail: [gelöscht]
Telefon: [gelöscht]
Fax: [gelöscht]
Internet-Adresse: https://www.bundeskartellamt.de
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar as

1. the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting authority within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected,

2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids, specified in the tender notice

3. complaints of infringements of procurement rules that first become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids,

4. more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to redress the complaint.

Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.

VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
12/08/2021

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