Aarbergen
Abtsteinach
Ahnatal
Allendorf (Eder)
Allendorf (Lumda)
Alsfeld
Amöneburg
Aßlar
Babenhausen
Bad Arolsen
Bad Camberg
Bad Emstal
Bad Endbach
Bad Hersfeld
Bad Homburg vor der Höhe
Bad Karlshafen
Bad König
Bad Nauheim
Bad Orb
Bad Salzschlirf
Bad Schwalbach
Bad Soden am Taunus
Bad Soden-Salmünster
Bad Sooden-Allendorf
Bad Vilbel
Bad Wildungen
Battenberg (Eder)
Baunatal
Bebra
Bensheim
Beselich
Biblis
Bickenbach
Biebergemünd
Biebertal
Biebesheim am Rhein
Biedenkopf
Birstein
Bischoffen
Bischofsheim (Mainspitze)
Borken
Braunfels
Brechen
Brensbach
Breuberg
Breuna
Brombachtal
Bruchköbel
Büdingen
Burgwald
Bürstadt
Buseck
Büttelborn
Butzbach
Calden
Cölbe
Darmstadt
Dieburg
Diemelsee
Diemelstadt
Dietzenbach
Dietzhölztal
Dillenburg
Dornburg
Dreieich
Driedorf
Ebersburg
Ebsdorfergrund
Echzell
Edermünde
Edertal
Egelsbach
Ehrenberg (Rhön)
Ehringshausen
Eichenzell
Einhausen
Eiterfeld
Elbtal
Eltville am Rhein
Elz
Eppstein
Erbach
Erlensee
Erzhausen
Eschborn
Eschenburg
Eschwege
Fernwald
Flörsheim-Wicker
Florstadt
Frankenberg (Eder)
Frankfurt am Main
Fränkisch-Crumbach
Freigericht
Friedberg
Friedrichsdorf
Fritzlar
Fronhausen
Fulda
Fuldabrück
Fuldatal
Gedern
Geisenheim
Gelnhausen
Gernsheim
Gersfeld
Gießen
Gladenbach
Glashütten (Taunus)
Glauburg
Grävenwiesbach
Greifenstein
Griesheim
Groß-Gerau
Groß-Umstadt
Groß-Zimmern
Großalmerode
Großenlüder
Großkrotzenburg
Grünberg
Gründau
Gudensberg
Guxhagen
Habichtswald
Hadamar
Haiger
Haina
Hainburg
Hammersbach
Hanau
Hasselroth
Hattersheim am Main
Haunetal
Heidenrod
Helsa
Heppenheim
Herborn
Herbstein
Heringen (Werra)
Hessisch Lichtenau
Heuchelheim an der Lahn
Heusenstamm
Hirzenhain
Hochheim am Main
Höchst im Odenwald
Hofbieber
Hofgeismar
Hofheim am Taunus
Hohenahr
Hohenstein
Homberg (Efze)
Homberg (Ohm)
Hosenfeld
Hünfelden
Hungen
Hünstetten
Hüttenberg
Idstein
Immenhausen
Karben
Kassel
Kaufungen
Kefenrod
Kelkheim
Kelsterbach
Kiedrich
Kirchhain
Knüllwald
Königstein im Taunus
Korbach
Kriftel
Kronberg im Taunus
Lahnau
Lahntal
Lampertheim
Langen
Langenselbold
Langgöns
Laubach
Lauterbach
Leun
Lich
Liederbach am Taunus
Limburg
Linden
Linsengericht
Lohfelden
Lohra
Lollar
Lorsch
Mainhausen
Maintal
Marburg
Meinhard
Meißner
Melsungen
Mengerskirchen
Messel
Michelstadt
Mittenaar
Mörfelden-Walldorf
Mörlenbach
Mücke-Merlau
Mühlheim am Main
Mühltal
Münchhausen
Münster (Hessen)
Nauheim
Neckarsteinach
Neu-Anspach
Neu-Eichenberg
Neu-Isenburg
Neuenstein
Neuhof (bei Fulda)
Neukirchen
Neustadt (Hessen)
Nidda
Niddatal
Nidderau
Niederaula
Niederdorfelden
Niedernhausen
Niestetal
Ober-Ramstadt
Obertshausen
Oberursel
Oberweser
Oberzent
Oestrich-Winkel
Offenbach am Main
Ortenberg
Ottrau
Pfungstadt
Philippsthal (Werra)
Pohlheim
Raunheim
Rauschenberg
Reichelsheim (Odenwald)
Reichelsheim (Wetterau)
Reinhardshagen
Reinheim
Reiskirchen
Riedstadt
Rockenberg
Rodenbach (Main-Kinzig-Kreis)
Rödermark
Rodgau
Ronshausen
Rosbach vor der Höhe
Roßdorf
Rotenburg an der Fulda
Rüdesheim am Rhein
Runkel
Rüsselsheim am Main
Schlangenbad
Schlitz
Schlüchtern
Schöffengrund
Schöneck
Schotten
Schrecksbach
Schwalbach am Taunus
Schwalmstadt
Seeheim-Jugenheim
Seligenstadt
Sinn
Söhrewald
Solms
Sontra
Spangenberg
Stadtallendorf
Staufenberg
Steinau an der Straße
Steinbach (Taunus)
Stockstadt am Rhein
Sulzbach
Taunusstein
Trendelburg
Usingen
Vellmar
Viernheim
Villmar
Vöhl
Wabern
Wächtersbach
Waldeck
Waldems
Waldsolms
Walluf
Wanfried
Wehretal
Wehrheim
Weilburg
Weilmünster
Weilrod
Weimar (Lahn)
Weißenborn
Weiterstadt
Wettenberg
Wetter
Wetzlar
Wiesbaden
Wildeck
Willingen
Willingshausen
Witzenhausen
Wölfersheim
Wolfhagen
Wöllstadt
Zierenberg
Zwingenberg

Deutschland – Wirtschaftshilfe an das Ausland – 81321944-Estudios de factibilidad de proyectos de movilidad urbana sostenible en ciudades del Ecuador

774247-2025 - Wettbewerb
Deutschland – Wirtschaftshilfe an das Ausland – 81321944-Estudios de factibilidad de proyectos de movilidad urbana sostenible en ciudades del Ecuador
OJ S 225/2025 21/11/2025
Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Dienstleistungen

1. Beschaffer

1.1.
Beschaffer
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Rechtsform des Erwerbers: Von einer zentralen Regierungsbehörde kontrolliertes öffentliches Unternehmen
Tätigkeit des öffentlichen Auftraggebers: Allgemeine öffentliche Verwaltung

2. Verfahren

2.1.
Verfahren
Titel: 81321944-Estudios de factibilidad de proyectos de movilidad urbana sostenible en ciudades del Ecuador
Beschreibung: Transport between cities and urban mobility cause a lot of greenhouse emissions in Ecuador. Increasing private car traffic is also leading to more traffic jams, poorer air quality and a decline in the quality of life in mid-sized cities. This particularly affects socially disadvantaged groups such as low-income groups and indigenous women, who are often dependent on reliable public transport in their everyday lives. Mid-sized cities could reduce their greenhouse gas emissions from transport and traffic significantly through green mobility. However, they are falling short of their potential and are not implementing climate protection measures. MoVer Ciudades (Movilidad Verde en Ciudades) is implemented by GIZ and co-financed by the European Union (EU) and the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ). It seeks to accelerate the transition toward sustainable urban mobility in Ecuador, with a focus on intermediate cities. The overall objective of MoVer Ciudades is to support mid-sized cities in Ecuador to be better at putting climate-smart and environmentally friendly mobility into action in order to mitigate climate change. The project operates in three areas: 1) Together with the government, it develops norms and standards for climate-and environmentally friendly urban mobility. In addition, the project offers training courses for municipal administrations and national institutions and introduces knowledge management. 2) The project advises four mid-sized cities on sustainable urban mobility plans. Furthermore, it supports the cities in the implementation of green mobility pilot measures and in the development of three sustainable mobility projects. 3) The project also works with financial institutions to establish needs-oriented financing offers. To this end, it is introducing standards at the financial institutions. At the same time, it is developing financing instruments that promote sustainable mobility in mid-sized cities. The project adopts a multi-level and multi-actor approach, engaging a wide range of stakeholders to ensure long-term impact and replicability. At the national level, key ministries responsible for infrastructure, environment, finance, and transport are directly involved, together with the BDE, the Association of Municipalities of Ecuador, financial associations, and regulatory bodies. At the local level, direct advisory support will be provided to the municipalities of Ibarra, Loja, Rumiñahui, and Riobamba. Civil society organizations, academia, citizen collectives, and private transport operators, are also part of the ecosystem. At the international level, the project builds synergies with major development banks such as KfW, the European Investment Bank, the Inter-American Development Bank, and CAF, as well as complementary cooperation initiatives like GEF7/E-MOVILIZA and ACCESS.
Kennung des Verfahrens: d4590499-8985-4267-9eef-3a0d81950f82
Interne Kennung: 81321944
Verfahrensart: Verhandlungsverfahren mit vorheriger Veröffentlichung eines Aufrufs zum Wettbewerb/Verhandlungsverfahren
Das Verfahren wird beschleunigt: nein
2.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 75211200 Wirtschaftshilfe an das Ausland
Zusätzliche Einstufung (cpv): 71400000 Stadtplanung und Landschaftsgestaltung, 79300000 Markt- und Wirtschaftsforschung; Umfragen und Statistiken
2.1.2.
Erfüllungsort
Land: Ecuador
Zusätzliche Informationen: Quito, Ambato, Ibarra, Loja, Riobamba, Rumiñahui
2.1.4.
Allgemeine Informationen
Zusätzliche Informationen: #Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6YTZ5KD93C# All communication takes place in English via communication tool in the project area of the procurement portal.
Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU
vgv -
2.1.6.
Ausschlussgründe
Quellen der Ausschlussgründe: Bekanntmachung
Verstoß gegen die in den rein innerstaatlichen Ausschlussgründen verankerten Verpflichtungen: In accordance with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Beteiligung an einer kriminellen Vereinigung:
Terroristische Straftaten oder Straftaten im Zusammenhang mit terroristischen Aktivitäten:
Geldwäsche oder Terrorismusfinanzierung:
Betrug:
Korruption:
Kinderarbeit und andere Formen des Menschenhandels:
Verstoß gegen die Verpflichtung zur Entrichtung von Steuern:
Verstoß gegen die Verpflichtung zur Entrichtung von Sozialversicherungsbeiträgen:
Verstoß gegen umweltrechtliche Verpflichtungen:
Verstoß gegen sozialrechtliche Verpflichtungen:
Verstoß gegen arbeitsrechtliche Verpflichtungen:
Zahlungsunfähigkeit:
Verwaltung der Vermögenswerte durch einen Insolvenzverwalter:
Einstellung der gewerblichen Tätigkeit:
Der Zahlungsunfähigkeit vergleichbare Lage gemäß nationaler Rechtsvorschriften:
Schwerwiegendes berufliches Fehlverhalten:
Vereinbarungen mit anderen Wirtschaftsteilnehmern zur Verzerrung des Wettbewerbs:
Interessenkonflikt aufgrund seiner Teilnahme an dem Vergabeverfahren:
Direkte oder indirekte Beteiligung an der Vorbereitung des Vergabeverfahrens:
Vorzeitige Beendigung, Schadensersatz oder andere vergleichbare Sanktionen:
Falsche Angaben, verweigerte Informationen, die nicht in der Lage sind, die erforderlichen Unterlagen vorzulegen, und haben vertrauliche Informationen über dieses Verfahren erhalten.:

5. Los

5.1.
Los: LOT-0001
Titel: 81321944-Estudios de factibilidad de proyectos de movilidad urbana sostenible en ciudades del Ecuador
Beschreibung: The services to be provided under this contract are designed to support the consolidation of sustainable urban mobility in Ecuador through the development of bankable projects, the creation of innovative financing instruments, and the strengthening of institutional capacities at both national and local levels. The contractor will be responsible for guiding the process that takes selected mobility initiatives in intermediate cities from the conceptual stage toward bankability, ensuring their technical, financial, institutional, social, and environmental feasibility so that they can be presented to financial institutions for funding. This work will be undertaken in close coordination with GIZ, the Ministry of Infrastructure and Transport (MIT), the Banco de Desarrollo del Ecuador (BDE), municipalities, private financial institutions, and civil society actors. The first stream of work focuses on transforming five urban mobility concept projects into bankable initiatives, based on the Avoid-Shift-Improve (E-C-M) framework promoted by the project. These projects, drawn from the current portfolio in cities such as Ambato, Ibarra, Loja, Riobamba, and Rumiñahui, may include electrification of public transport routes, integrated cycling networks, low-emission zones, and multimodal platforms, among others. The contractor will refine and complete all pre-feasibility components, including technical design, demand modeling, cost-benefit and financial structuring, legal and regulatory analysis, risk assessment, environmental and social safeguards, and institutional arrangements. Each project must be matured to the level where it can enter the evaluation pipelines of national or international financiers. In parallel, the contractor will identify and develop a pipeline of additional projects under private sector initiative, such as the electrification of logistics fleets, sustainable mobility plans for enterprises, or last-mile e-mobility solutions, thereby broadening the scope of investment opportunities. To ensure financing readiness, the contractor will prepare a comprehensive guide to funding opportunities for sustainable urban mobility projects in Ecuador, mapping public and private instruments, identifying incentives and constraints, and analyzing the alignment of national policies such as the PNMUS with financial sector practices. Based on this analysis, the contractor will design two sets of technical guidelines to integrate national mobility and climate policies into the financing offers of banks and development institutions. In addition, three innovative financial instruments will be developed in collaboration with stakeholders, potentially including revolving funds, leasing schemes, guarantee mechanisms, pay-as-you-save models, blended finance structures, or green bonds. These instruments must be validated technically, legally, and operationally with the banking sector to ensure feasibility and relevance for the Ecuadorian market. The contractor will facilitate regular workshops with ministries, municipalities, financial institutions, and private actors to build consensus, obtain feedback, and promote adoption of the instruments and guidelines. A second stream of work will address the strengthening of institutional capacities in the design, structuring, and financing of bankable mobility projects. The contractor will establish a training plan targeting municipal government, public and private banks, transport companies, and private sector stakeholders. Capacity development will be delivered through a blended approach that combines online courses hosted on the knowledge management platform of the project, interactive workshops, mentoring, and peer-to-peer exchanges. Training materials will include manuals, guidelines, toolkits, case studies, videos, and infographics, all designed to ensure accessibility and pedagogical quality. Specific mentoring will be provided to three additional projects, beyond the five prioritized for bankability, to foster a wider culture of project preparation and financing readiness. The contractor will also facilitate exchanges between cities and financial institutions, document good practices, and systematize lessons learned to be integrated into a national platform for knowledge management. Throughout the implementation of the contract, the contractor will adhere to strict standards of coordination, reporting, and knowledge integration with GIZ. This includes preparing inception and progress reports, maintaining regular exchanges with advisors, organizing technical workshops, and ensuring that all deliverables follow good practices in document management, gender equality, environmental protection, and respect for human rights. Special emphasis will be placed on maintaining gender equality in both project preparation and training activities, reducing greenhouse gas emissions and environmental impacts in the execution of the contract, and ensuring inclusive participation of vulnerable groups. Therefore, the works and services provided will deliver five full bankable MUS projects and technical dossiers for sustainable mobility projects, a validated set of financing guidelines and instruments, a national guide on financing opportunities, a portfolio of private initiative projects, a comprehensive training program hosted on the project"s virtual platform, and a systematization of lessons learned for replication. The combination of these outputs will enable intermediate cities in Ecuador to access sustainable financing, reduce greenhouse gas emissions, modernize their mobility systems, and position the country as a regional leader in sustainable urban mobility.
Interne Kennung: 81321944
5.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 75211200 Wirtschaftshilfe an das Ausland
Zusätzliche Einstufung (cpv): 71400000 Stadtplanung und Landschaftsgestaltung, 79300000 Markt- und Wirtschaftsforschung; Umfragen und Statistiken
Optionen:
Beschreibung der Optionen: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.
5.1.2.
Erfüllungsort
Land: Ecuador
Zusätzliche Informationen: Quito, Ambato, Ibarra, Loja, Riobamba, Rumiñahui
5.1.3.
Geschätzte Dauer
Laufzeit: 19 Monate
5.1.4.
Verlängerung
Maximale Verlängerungen: 2
Weitere Informationen zur Verlängerung: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.
5.1.6.
Allgemeine Informationen
Vorbehaltene Teilnahme:
Teilnahme ist nicht vorbehalten.
Die Namen und beruflichen Qualifikationen des zur Auftragsausführung eingesetzten Personals sind anzugeben: Nicht erforderlich
Auftragsvergabeprojekt nicht aus EU-Mitteln finanziert
Die Beschaffung fällt unter das Übereinkommen über das öffentliche Beschaffungswesen: ja
Diese Auftragsvergabe ist auch für kleine und mittlere Unternehmen (KMU) geeignet: ja
Zusätzliche Informationen: #Besonders auch geeignet für:other-sme#
5.1.7.
Strategische Auftragsvergabe
Ziel der strategischen Auftragsvergabe: Verringerung der Auswirkungen auf die Umwelt
Beschreibung: Under GIZ guidelines and consistent with the MoVer project, any action developed under the contract will seek to maximise GHG mitigation, such as taking advantage of virtual resources for meetings, training and other activities. Likewise, materials that reduce environmental impact and waste should be used, for example, not using single-use plastics, using recycled paper, etc. In addition, within the activities that are the responsibility of the company, the approach and criteria for climate change mitigation and adaptation are indispensable.
Ziel der strategischen Auftragsvergabe: Erfüllung sozialer Zielsetzungen
Beschreibung: All actions developed within the framework of the project of these Terms of Reference must ensure the equitable gender participation of people, promoting that men, women and priority groups can participate and contribute to the project without being limited by cultural or social expectations. All activities carried out within the framework of the consultancy shall ensure that specific measures are taken to guarantee the respect and protection of the human rights of all persons involved and affected.
Konzept zur Verringerung der Umweltauswirkungen: Anpassung an den Klimawandel, Klimaschutz, Sonstiges
Gefördertes soziales Ziel: Zugang für alle, Gleichstellung von ethnischen Gruppen, Gleichstellung der Geschlechter, Faire Arbeitsbedingungen, Sonstiges
5.1.9.
Eignungskriterien
Quellen der Auswahlkriterien: Bekanntmachung
Kriterium: Andere wirtschaftliche oder finanzielle Anforderungen
Beschreibung: EN-A1: Principles for the execution of orders (Mit dem Teilnahmeantrag; Mittels Eigenerklärung): The eligbility criteria are not from the same category as stipulated above, as there is no suitable category. 1. Self-declaration: name of company and address, tax ID, registration and commercial register number or equivalent register in accordance with the legal provisions of the country of origin. 2. No grounds for exclusion pursuant to § 123, § 124 GWB, § 22 LkSG, EU-Russia sanctions 3. Declaration of bidding consortium and/or declaration of subcontractors (if applicable)

Kriterium: Andere wirtschaftliche oder finanzielle Anforderungen
Beschreibung: EN-A2: Conditions for the reduction of candidates (Mit dem Teilnahmeantrag; Mittels Eigenerklärung): If we receive more than 5 requests to participate, we will make a selection on the basis of the criteria laid out in the procurement documents and invite tenders only from the 5 candidates with the highest scores. We reserve the right to cancel the procurement procedure if we receive fewer than 3 requests to participate. Weighted criteria for the selection of candidates: B.III.1 Experiencia técnica (65%) 1. Estructuración y financiamiento de proyectos bancables MUS, 15% 2. Planificación y operación de sistemas de transporte urbano sostenible, 15% 3. Políticas, marcos regulatorios y gobernanza en movilidad, 10% 4. Instrumentos financieros innovadores y financiamiento climático,15% 5. Transversalización de género, inclusión y sostenibilidad ambiental, 10% B.III.2 Experiencia regional en la región Southern America, 20% B.III.3 Experiencia en la cooperación para el desarrollo (mín. 50 % con financ. en concepto de AOD), 15%

Kriterium: Referenzen zu bestimmten Dienstleistungen
Beschreibung: EN-B1: Technical and professional ability (Mit dem Teilnahmeantrag; Mittels Eigenerklärung): 1. The technical assessment is only based on reference projects with a minimum commission value of 100,000 EUR (in words: one hundred thousand); 2. At least five (5) reference projects in the technical field of "Movilidad Urbana Sostenible"; 3. At least five (5) reference projects in the region of Southern America; all of which in the last 36 months.

Kriterium: Durchschnittlicher Jahresumsatz
Beschreibung: EN-C1: Economic and financial standing (Mit dem Teilnahmeantrag; Mittels Eigenerklärung): Average annual turnover for the last three years (last-but-four financial year can be included in case of tenders held within 6 months of end of last financial year), at least: 1 million EUR.

Kriterium: Andere wirtschaftliche oder finanzielle Anforderungen
Beschreibung: EN-C2: Economic and financial standing (Mit dem Teilnahmeantrag; Mittels Eigenerklärung): Average number of employees and managers in the last three calendar years, at least 20 persons.

Kriterium: Referenzen zu bestimmten Dienstleistungen
Beschreibung: Assessment of technical eligibility / weighted criteria for the selection of candidates - Weighted criteria for the selection of candidates: 1. Technical experience (100%): 1.1 Experience in preparing tender documents for Pumped Hydroelectric Energy Storage (PHES) projects implemented under a Public-Private Partnership (PPP) scheme 1.2 Experience in supporting Governments throughout the tendering process of Pumped Hydroelectric Energy Storage (PHES) projects under a Public-Private Partnership (PPP) scheme (excluding the preparation of tender documents)
Anhand der Kriterien werden die Bewerber ausgewählt, die zur zweiten Phase des Verfahrens eingeladen werden sollen
Gewichtung (Prozentanteil, genau): 100
Informationen über die zweite Phase eines zweiphasigen Verfahrens:
Mindestzahl der zur zweiten Phase des Verfahrens einzuladenden Bewerber: 3
Höchstzahl der zur zweiten Phase des Verfahrens einzuladenden Bewerber: 5
Das Verfahren wird in mehreren aufeinanderfolgenden Phasen durchgeführt. In jeder Phase können einige Teilnehmer ausgeschlossen werden
Der Erwerber behält sich das Recht vor, den Auftrag aufgrund der ursprünglichen Angebote ohne weitere Verhandlungen zu vergeben
5.1.11.
Auftragsunterlagen
Sprachen, in denen die Auftragsunterlagen offiziell verfügbar sind: Englisch
Frist für die Anforderung zusätzlicher Informationen: 11/12/2025 23:59:59 (UTC+01:00) Mitteleuropäische Zeit, Westeuropäische Sommerzeit
5.1.12.
Bedingungen für die Auftragsvergabe
Verfahrensbedingungen:
Voraussichtliches Datum der Absendung der Aufforderungen zur Angebotseinreichung: 21/01/2026
Bedingungen für die Einreichung:
Elektronische Einreichung: Erforderlich
Sprachen, in denen Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch, Spanisch
Elektronischer Katalog: Nicht zulässig
Varianten: Nicht zulässig
Die Bieter können mehrere Angebote einreichen: Nicht zulässig
Frist für den Eingang der Teilnahmeanträge: 23/12/2025 12:00:00 (UTC+01:00) Mitteleuropäische Zeit, Westeuropäische Sommerzeit
Informationen, die nach Ablauf der Einreichungsfrist ergänzt werden können:
Nach Ermessen des Käufers können einige fehlenden Bieterunterlagen nach Fristablauf nachgereicht werden.
Zusätzliche Informationen: GIZ asks the applicant or bidder to submit, complete or correct documents, within the framework laid down by law.
Auftragsbedingungen:
Die Auftragsausführung muss im Rahmen von Programmen für geschützte Beschäftigungsverhältnisse erfolgen: Nein
Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: The execution conditions result from the information given in the contract notice and the tender documents.
Elektronische Rechnungsstellung: Erforderlich
Aufträge werden elektronisch erteilt: ja
Zahlungen werden elektronisch geleistet: ja
5.1.15.
Techniken
Rahmenvereinbarung:
Keine Rahmenvereinbarung
Informationen über das dynamische Beschaffungssystem:
Kein dynamisches Beschaffungssystem
Elektronische Auktion: nein
5.1.16.
Weitere Informationen, Schlichtung und Nachprüfung
Überprüfungsstelle: Vergabekammern des Bundes
Informationen über die Überprüfungsfristen: According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar as 1. the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting authority within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected, 2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids, specified in the tender notice. 3. complaints of infringements of procurement rules that first become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids, 4. more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to redress the complaint. Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH

8. Organisationen

8.1.
ORG-0001
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
Telefon: +49 619679
Fax: +49 6196791115
Internetadresse: https://www.giz.de
Rollen dieser Organisation:
Beschaffer
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt
8.1.
ORG-0002
Offizielle Bezeichnung: Vergabekammern des Bundes
Registrierungsnummer: 022894990
Postanschrift: Kaiser-Friedrich-Straße 16
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53113
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49 2289499-0
Fax: +49 2289499-163
Rollen dieser Organisation:
Überprüfungsstelle
8.1.
ORG-0003
Offizielle Bezeichnung: Datenservice Öffentlicher Einkauf (in Verantwortung des Beschaffungsamts des BMI)
Registrierungsnummer: 0204:994-DOEVD-83
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53119
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
Telefon: +49228996100
Rollen dieser Organisation:
TED eSender

Informationen zur Bekanntmachung

Kennung/Fassung der Bekanntmachung: ba9cbce8-1a91-4c90-80fa-4f57a47336f1 - 01
Formulartyp: Wettbewerb
Art der Bekanntmachung: Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung – Standardregelung
Unterart der Bekanntmachung: 16
Datum der Übermittlung der Bekanntmachung: 19/11/2025 15:22:02 (UTC+01:00) Mitteleuropäische Zeit, Westeuropäische Sommerzeit
Sprachen, in denen diese Bekanntmachung offiziell verfügbar ist: Englisch
Veröffentlichungsnummer der Bekanntmachung: 774247-2025
ABl. S – Nummer der Ausgabe: 225/2025
Datum der Veröffentlichung: 21/11/2025