81294903-Support of the GIZ Innovation Fund Accelerator Programme Referenznummer der Bekanntmachung: 81294903

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen

Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Ort: Eschborn
NUTS-Code: DE71A Main-Taunus-Kreis
Postleitzahl: 65760
Land: Deutschland
E-Mail:
Telefon: +49 6196794047
Fax: +49 619679804047
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.giz.de
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y7XP/documents
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y7XP
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Andere: Legal person governed by private law (gemeinnützige GmbH), wholly owned by the Federal Republic of Germany
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: International Development Cooperation

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

81294903-Support of the GIZ Innovation Fund Accelerator Programme

Referenznummer der Bekanntmachung: 81294903
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
79000000 Dienstleistungen für Unternehmen: Recht, Marketing, Consulting, Einstellungen, Druck und Sicherheit
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:

GIZ - Who we are

The Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH is a global service provider in the field of international cooperation for sustainable development with more than 24,000 employees worldwide.

The GIZ Innovation Fund

In 2017, the GIZ Innovation Fund (IF) was initiated as GIZ"s corporate intrapreneurship programme. The programme is implemented by the Competence Center for Innovation, Knowledge Sharing and Learning in the Sectoral Department. The IF aims at identifying innovative ideas within GIZ with the potential to become scalable products and services addressing development cooperation objectives. It serves as an internal space for testing innovative ideas, building innovation capacities among staff, and fostering an innovation culture within GIZ. The IF is open to all GIZ employees also in cooperation with external partners. Currently, the IF is preparing to implement two programme cycles over a period of three years (2023-25).

II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
73000000 Forschungs- und Entwicklungsdienste und zugehörige Beratung
79400000 Unternehmens- und Managementberatung und zugehörige Dienste
79900000 Veschiedene Dienstleistungen für Unternehmen und andere Dienstleistungen
80000000 Allgemeine und berufliche Bildung
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: DE71A Main-Taunus-Kreis
Hauptort der Ausführung:

Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5 65760 Eschborn

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Programme Design

Methodologically, the GIZ Innovation Fund builds on approaches for agile product development, such as Human Centred Design and Lean Start-Up.

The Innovation Fund consists of four programme phases: (1) A company-wide call for Ideas during which teams can submit ideas. The most promising 25 teams are selected to proceed into the next phase. (2) The Launchpad is a self-guided e-learning course, that supports team to validate their ideas and rework their application. (3) After the Launchpad, a jury choses six teams to participate in the six-month Accelerator Programme during which teams develop high-fidelity prototypes. (4) At a Final Pitch Event, the jury choses two teams to enter the last part of the programme - the maturation phase. Participating teams receive further support by the Innovation Fund and the Business Development unit of GIZ (AGE) to implement and scale their ideas within GIZ.

Since 2020 the programme is implemented in virtually, working with digital tools such as Conceptboard, MS Teams and Atingi to deliver an engaging learning experience. In the future, the programme will implement one in-person workshop in Berlin/Germany, the rest of the programme will be realised virtually (tbc).

II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 29
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:

GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference (Section 7.1 follow-on measure/Extension of service-delivery period).

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
Geplante Anzahl der Bewerber: 5
Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern:

Ranking (in addition for calls for competitive tender with a limited number of candidates - for Weighting in %, please see tender documents):

1. Technical experience (70%)

1.1. Corporate Innovation Management (20%)

1.2. Human-Centred Design (15%)

1.3. E-Learning (10%)

1.4. Social Innovation in Developing and Emerging Countries (15%)

1. 5. Accelerating Innovation (10%)

2. Regional experience (0%)

n.a.

3. Experience of development projects (ODA-financed) (30%)

Experience of development projects (at least 50% ODA-financed)

II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: ja
Beschreibung der Optionen:

GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference (Section 7.2 Expansion of the service content).

II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben

III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

1. Trading name and address, commercial register number.

2. Evidence of commercial register entry (or similar)

3. Eligibility declaration that no grounds for exclusion in Section 123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB), Section 22 of the German Act on Corporate Due Diligence Obligations for the Prevention of Human Rights Violations in Supply Chains (LkSG) apply.

4. Association Declaration, if applicable.

III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1. Average annual turnover for the last three years (last-but-four financial year can be included in case of tenders held within 6 months of end of last financial year), at least: 300.000,00 EUR

2. Average number of employees and managers in the last three calendar years, at least 6 persons.

III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1. The technical assessment is only based on reference projects with a minimum commission value of 30.000,00 EUR.

2. At least 4 reference projects in the technical field Acceleration and Innovation Management

and at least 0 reference projects in the region World in the last 3 years

B. Ranking (in addition for calls for competitive tender with a limited number of candidates - for Weighting in %, please see tender documents):

1. Technical experience

1.1. Corporate Innovation Management

1.2. Human-Centred Design

1.3. E-Learning

1.4. Social Innovation in Developing and Emerging Countries

5. Accelerating Innovation

2. Regional experience

n.a.

3. Experience of development projects (ODA-financed)

Experience of development projects (at least 50% ODA-financed)

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Nichtoffenes Verfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 15/05/2023
Ortszeit: 12:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
Tag: 24/05/2023
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können:
Englisch

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
Aufträge werden elektronisch erteilt
VI.3)Zusätzliche Angaben:

All communication takes place in English via communication tool in the project area of the procurement portal.

Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6Y7XP

VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Offizielle Bezeichnung: Die Vergabekammern des Bundes
Postanschrift: Villemombler Straße 76
Ort: Bonn
Postleitzahl: 53123
Land: Deutschland
E-Mail:
Telefon: +49 2289499-0
Fax: +49 2289499-163
Internet-Adresse: https://www.bundeskartellamt.de
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar as

1. the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting authority within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected,

2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids, specified in the tender notice.

3. complaints of infringements of procurement rules that first become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids,

4. more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to redress the complaint.

Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.

VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
11/04/2023

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