BORDEUS Referenznummer der Bekanntmachung: DWI 2022-34

Bekanntmachung vergebener Aufträge

Ergebnisse des Vergabeverfahrens

Dienstleistungen

Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung: Deutsches Weininstitut GmbH
Postanschrift: Platz des Weines 2
Ort: Bodenheim
NUTS-Code: DEB3J Mainz-Bingen
Postleitzahl: 55294
Land: Deutschland
E-Mail:
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.deutscheweine.de/
I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung: Conseil interprofessionnel du vin de bordeaux
Postanschrift: 1, Cours du XXX juillet
Ort: Bordeaux Cedex
NUTS-Code: FR France
Postleitzahl: 33075
Land: Frankreich
Kontaktstelle(n):
E-Mail:
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.bordeaux.com
I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
Der Auftrag betrifft eine gemeinsame Beschaffung
Im Falle einer gemeinsamen Beschaffung, an der verschiedene Länder beteiligt sind – geltendes nationales Beschaffungsrecht:

German procurement law is applicable

I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Einrichtung des öffentlichen Rechts
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: Marketing

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

BORDEUS

Referenznummer der Bekanntmachung: DWI 2022-34
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
79340000 Werbe- und Marketingdienstleistungen
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:

In 2019, the Conseil Interprofessionnel du Vin de Bordeaux ("CIVB") and the Deutsches Weininstitut ("DWI") launched a joint promotion program in the U.S.A. to increase consumption and build awareness of the merits of their Wines (i.e. image attributes) among members of the trade, the media and consumers in six target U.S. states (California, Oregon, Nevada, Florida, South Caroline, Georgia). This program is scheduled to end on December 31, 2022 ("BORDEUS-1 program").

The present call for tenders ("the BORDEUS-2 Program") seeks to build on the BORDEUS-1 program"s achievements, namely, to continue building awareness and improving perception (awareness of the merits) in order to increase consumption of the Wines among target U.S. consumers.

The BORDEUS-2 Program aims to identify providers of the following services in the United States of America:

- Lot 1 - Digital Marketing and Advertising

- Lot 2 - Tasting Events

- Lot 3 - Restaurant Weeks

- Lot 4 -Point-of-sale ("POS") Promotions

The Services within the BORDEUS-2 program will be rendered within the framework of a three-year joint promotion program in support of wines with a designation of origin from the vineyards of Germany and Bordeaux.

II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: ja
II.1.7)Gesamtwert der Beschaffung (ohne MwSt.)
Wert ohne MwSt.: 7 325 000.00 EUR
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Digital Marketing & Advertising

Los-Nr.: 1
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
79341400 Werbekampagnen
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: US United States
Hauptort der Ausführung:

United States The targeted States are Florida, Texas and California.

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

OBJECTIVES:

Digital Marketing: Engage with Target Consumers to increase awareness of the wines origin and merits with a designation of origin from the vineyards of Germany and Bordeaux (collectively referred to as the "Wines")

Advertising: Increase awareness of the Wines" origin and merits and of the Program"s activities among Target Consumers

ACTIVITY DESCRIPTION:

Digital Marketing

- Website: Slight design update of the Clink Different website as per the new Clink Different campaign visuals, one-time content updates (sections dedicated to PDO production standards and to sustainability practices, to food pairings), as well as regular content updates (articles, events calendar and map), SEO and maintenance.

- Social Media Activation: Social media editorial line, post production and management of the Clink Different Facebook and Instagram accounts, reposting of vineyard posts

- Social Influencer Collaborations: Thematic collaborations (Summer & Fall) and collaborations to promote Events (Lot 2) and Restaurant Tastings (Lot 3)

- Social influencer trips to the Partner regions: Organizing 3 social influencer trips per year (about 3 persons/trip) in the first and second years of the Program (Y1 and Y2) to give them a chance to discover the wine producing regions of Germany and Bordeaux, to better understand to what they owe their quality, and therefore produce more engaging content within the framework of collaborations to support Events (Lot 2).

Advertising

- Social media: Ad boosting of social media posts

- Online advertising campaigns (social media and online media partnerships with sites such as Eater or Time Out, for example) in support of Events (Lot 2), Restaurant Tastings (Lot 3) and POS Promotions/Tastings (Lot 4).

- Outdoor display campaigns in support of Restaurant Tastings (Lot 3), to drive traffic to the participating restaurants.

- Production of advertising assets (online, outdoor, etc.), such as banners, snack videos, billboard posters

DETAILS:

- Website: design upgrade, annual editorial calendar, content updates, SEO and maintenance

- Social media activation: annual editorial calendar, production and distribution of posts

- Content creation for on-going website and social media activation and tactical digital campaigns

- Social influencer collaborations: Recruitment, content development, implementation

- Social Influencer trips (Y1 and Y2): organization (recruitment, coordination), cost of transportation to and from the Partner regions

Travel and expenses (accommodations, local transport, restaurants, guide, and other miscellaneous costs incurred during influencer trips, for instance) are covered by a separate budget and need not be taken into account in the proposed Digital and Advertising plan.

- Advertising campaigns: 3-year media strategy, media plans, media buying

- Advertising assets: Conception, production and delivery

- Submitting final activity reports (one for Digital activation, another for advertising), including key output and performance indicators, key learnings and recommendations for the following year.

- Participation in bi-annual team meetings.

II.2.5)Zuschlagskriterien
Qualitätskriterium - Name: Overall relevance, quality and creativity of the three-year plan / Gewichtung: 50
Qualitätskriterium - Name: Experience of the proposed staff members / Gewichtung: 15
Preis - Gewichtung: 35
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:

EU Proposal number: 101095534 EU Proposal acronym: BORDEUS-2 AGRIP-MULTI-2022

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Tasting Events

Los-Nr.: 2
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
79952000 Event-Organisation
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: US United States
Hauptort der Ausführung:

United States The targeted States are Florida, Texas and California.

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

OBJECTIVE:

Engage with Target Consumers to generate awareness of the Wines" origins.

Generate product trial among Target Consumers to generate consideration and conversion to purchase.

Increase consideration and conversion among Target Consumers with engaging content.

ACTIVITY DESCRIPTION:

Organization of a Clink Different booth during key wine or wine and food festivals held in the Target States, where consumers will be able to taste the Wines poured by trained personnel who will deliver the Program"s key messages (along with communication material and activities offered at the booth). The Program includes at least 3 festivals in the first year (Y1) and at least 6 festivals in each of Y2 and Y3. Overall, the average duration of festivals should be about 3 days/festival.

Production of promotional material (goodies) for festival consumer contacts.

DETAILS:

- Sponsorship of consumer festivals

- Booth design, booth production, equipment

- Serving staff, photographer

- Wines

- Logistics

- Promotional material (goodies): Conception, production and delivery

- Submitting an annual activity report, including key output and performance indicators, key learnings and recommendations for the following year.

- Participating in bi-annual team meetings.

II.2.5)Zuschlagskriterien
Qualitätskriterium - Name: Overall relevance, quality and creativity of the three-year plan / Gewichtung: 50
Qualitätskriterium - Name: Experience of the proposed staff members / Gewichtung: 15
Preis - Gewichtung: 35
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:

EU Proposal number: 101095534 EU Proposal acronym: BORDEUS-2 AGRIP-MULTI-2022

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Restaurant Weeks

Los-Nr.: 3
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
79952000 Event-Organisation
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: US United States
Hauptort der Ausführung:

United States The targeted States are Florida, Texas and California.

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

OBJECTIVE:

Engage with Target Consumers to generate awareness of the Wines" origins

Generate product trial among Target Consumers to generate consideration and conversion to purchase

ACTIVITY DESCRIPTION:

Organisation of tastings in trendy restaurants and wine bars in 3 cities (1 per Target State), ideally at least 1 week of tastings per city per year. This includes the production of tasting kits provided to each participating restaurant, if deemed relevant.

DETAILS:

- Organization, including identification of restaurants to target, negotiating partnerships with restaurants, sending restaurant kits, supervising implementation in each restaurant, logistics

- Production and delivery of tasting kits, if deemed relevant (ex: mixologist kit, ice buckets, bottle glorifiers, aprons, corkscrews)

- Submitting an annual activity report, including key output and performance indicators, key learnings and recommendations for the following year.

- Participating in bi-annual team meetings

II.2.5)Zuschlagskriterien
Qualitätskriterium - Name: Overall relevance, quality and creativity of the three-year plan / Gewichtung: 50
Qualitätskriterium - Name: Experience of the proposed staff members / Gewichtung: 15
Preis - Gewichtung: 35
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:

EU Proposal number: 101095534 EU Proposal acronym: BORDEUS-2 AGRIP-MULTI-2022

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

POS Promotions

Los-Nr.: 4
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
79952000 Event-Organisation
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: US United States
Hauptort der Ausführung:

United States The targeted States are Florida, Texas and California.

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

OBJECTIVE:

Generate product trial among Target Consumers to generate conversion to purchase

Engage with Target Consumers to generate awareness of the Wines" origins

ACTIVITY DESCRIPTION:

Two waves of tasting days per year (one in the Spring, another in the Fall), in 100 liquor stores and wine shops per Target State, for a total of about 5 tasting days per store, to increase consideration and purchase among the Program"s Target Consumers.

DETAILS:

- Organization: Negotiating with stores, preparing the tasting schedules, training/coordinating with serving staff, delivering POS material, reporting

- Expenses: travel to stores for negotiations, monitoring and reporting; tasting supplies, including COVID sanitary equipment, if and when necessary

- Logistics: storing and shipping POS to all stores

- Submitting an annual activity report, including key output and performance indicators, key learnings and recommendations for the following year.

- Participating in bi-annual team meetings

II.2.5)Zuschlagskriterien
Qualitätskriterium - Name: Overall relevance, quality and creativity of the three-year plan / Gewichtung: 50
Qualitätskriterium - Name: Experience of the proposed staff members / Gewichtung: 15
Preis - Gewichtung: 35
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:

EU Proposal number: 101095534 EU Proposal acronym: BORDEUS-2 AGRIP-MULTI-2022

II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Offenes Verfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
Bekanntmachungsnummer im ABl.: 2022/S 241-694135
IV.2.8)Angaben zur Beendigung des dynamischen Beschaffungssystems
IV.2.9)Angaben zur Beendigung des Aufrufs zum Wettbewerb in Form einer Vorinformation

Abschnitt V: Auftragsvergabe

Los-Nr.: 1
Bezeichnung des Auftrags:

Digital Marketing and Advertising

Ein Auftrag/Los wurde vergeben: ja
V.2)Auftragsvergabe
V.2.1)Tag des Vertragsabschlusses:
04/04/2023
V.2.2)Angaben zu den Angeboten
Anzahl der eingegangenen Angebote: 3
Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus anderen EU-Mitgliedstaaten: 0
Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus Nicht-EU-Mitgliedstaaten: 3
Anzahl der elektronisch eingegangenen Angebote: 3
Der Auftrag wurde an einen Zusammenschluss aus Wirtschaftsteilnehmern vergeben: nein
V.2.3)Name und Anschrift des Wirtschaftsteilnehmers, zu dessen Gunsten der Zuschlag erteilt wurde
Offizielle Bezeichnung: RF Binder Partners Inc.
Postanschrift: 950 Third Avenue
Ort: New York
NUTS-Code: US United States
Postleitzahl: 10022
Land: Vereinigte Staaten
Der Auftragnehmer ist ein KMU: ja
V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses (ohne MwSt.)
Ursprünglich veranschlagter Gesamtwert des Auftrags/des Loses: 2 425 000.00 EUR
Gesamtwert des Auftrags/Loses: 2 360 366.32 EUR
V.2.5)Angaben zur Vergabe von Unteraufträgen
Es können Unteraufträge vergeben werden

Abschnitt V: Auftragsvergabe

Los-Nr.: 2
Bezeichnung des Auftrags:

Tasting Events

Ein Auftrag/Los wurde vergeben: ja
V.2)Auftragsvergabe
V.2.1)Tag des Vertragsabschlusses:
04/04/2023
V.2.2)Angaben zu den Angeboten
Anzahl der eingegangenen Angebote: 5
Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus anderen EU-Mitgliedstaaten: 0
Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus Nicht-EU-Mitgliedstaaten: 5
Anzahl der elektronisch eingegangenen Angebote: 5
Der Auftrag wurde an einen Zusammenschluss aus Wirtschaftsteilnehmern vergeben: nein
V.2.3)Name und Anschrift des Wirtschaftsteilnehmers, zu dessen Gunsten der Zuschlag erteilt wurde
Offizielle Bezeichnung: RF Binder Partners Inc.
Postanschrift: 950 Third Avenue
Ort: New York
NUTS-Code: US United States
Postleitzahl: 10022
Land: Vereinigte Staaten
Der Auftragnehmer ist ein KMU: ja
V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses (ohne MwSt.)
Ursprünglich veranschlagter Gesamtwert des Auftrags/des Loses: 1 700 000.00 EUR
Gesamtwert des Auftrags/Loses: 1 664 358.40 EUR
V.2.5)Angaben zur Vergabe von Unteraufträgen
Es können Unteraufträge vergeben werden

Abschnitt V: Auftragsvergabe

Los-Nr.: 3
Bezeichnung des Auftrags:

Restaurant Weeks

Ein Auftrag/Los wurde vergeben: ja
V.2)Auftragsvergabe
V.2.1)Tag des Vertragsabschlusses:
04/04/2023
V.2.2)Angaben zu den Angeboten
Anzahl der eingegangenen Angebote: 4
Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus anderen EU-Mitgliedstaaten: 0
Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus Nicht-EU-Mitgliedstaaten: 4
Anzahl der elektronisch eingegangenen Angebote: 4
Der Auftrag wurde an einen Zusammenschluss aus Wirtschaftsteilnehmern vergeben: nein
V.2.3)Name und Anschrift des Wirtschaftsteilnehmers, zu dessen Gunsten der Zuschlag erteilt wurde
Offizielle Bezeichnung: Sopexa USA
Postanschrift: 250 Hudson Street, Suite 703
Ort: New York
NUTS-Code: US United States
Postleitzahl: 10013
Land: Vereinigte Staaten
Der Auftragnehmer ist ein KMU: nein
V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses (ohne MwSt.)
Ursprünglich veranschlagter Gesamtwert des Auftrags/des Loses: 1 200 000.00 EUR
Gesamtwert des Auftrags/Loses: 1 199 507.59 EUR
V.2.5)Angaben zur Vergabe von Unteraufträgen
Es können Unteraufträge vergeben werden

Abschnitt V: Auftragsvergabe

Los-Nr.: 4
Bezeichnung des Auftrags:

POS Promotions

Ein Auftrag/Los wurde vergeben: ja
V.2)Auftragsvergabe
V.2.1)Tag des Vertragsabschlusses:
04/04/2023
V.2.2)Angaben zu den Angeboten
Anzahl der eingegangenen Angebote: 4
Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus anderen EU-Mitgliedstaaten: 0
Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus Nicht-EU-Mitgliedstaaten: 4
Anzahl der elektronisch eingegangenen Angebote: 3
Der Auftrag wurde an einen Zusammenschluss aus Wirtschaftsteilnehmern vergeben: nein
V.2.3)Name und Anschrift des Wirtschaftsteilnehmers, zu dessen Gunsten der Zuschlag erteilt wurde
Offizielle Bezeichnung: RF Binder Partners Inc.
Postanschrift: 950 Third Avenue
Ort: New York
NUTS-Code: US United States
Postleitzahl: 10022
Land: Vereinigte Staaten
Der Auftragnehmer ist ein KMU: ja
V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses (ohne MwSt.)
Ursprünglich veranschlagter Gesamtwert des Auftrags/des Loses: 2 000 000.00 EUR
Gesamtwert des Auftrags/Loses: 1 957 016.61 EUR
V.2.5)Angaben zur Vergabe von Unteraufträgen
Es können Unteraufträge vergeben werden

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.3)Zusätzliche Angaben:

If questions should arise from the procurement documents or in connection with the preparation of the tender, the clarification of which appears essential from the point of view of the tenderer, these questions are to be sent exclusively via the e-tendering platform provided by DTVP Deutsches Vergabeportal GmbH and cosinex GmbH (www.dtvp.de/en).

As a general rule, questions by tenderers will only be answered if sent by 13.01.23. Whether questions received later will be answered shall be up to the discretion of the awarding entity.

Bekanntmachungs-ID: CXP4YWS6SBF

VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Offizielle Bezeichnung: Vergabekammer des Bundes
Postanschrift: Villemombler Straße 76
Ort: Bonn
Postleitzahl: 53123
Land: Deutschland
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

Based on §§ 160 seqq. GWB, a review procedure for the review of claimed breaches of contract awarding provisions may be requested at the Award Chamber (public procurement tribunal) of the federal government.

An application for review is inadmissible if the tenderer already became aware of the violation during the procurement procedure and did not object to the contracting entity immediately, i.e. without undue delay. Any errors apparent in the official announcement must be challenged accordingly by the end of the period for submitting tenders that is specified therein. The contracting entity must be notified of any violations of the provisions governing the award of public contracts which become evident from the award documents before expiry of the period specified in the notice for the submission of a tender.

An application for review is also inadmissible if more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to remedy the complaint.

VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
03/05/2023

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