BORDEUS Referenznummer der Bekanntmachung: DWI 2022-34

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen

Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Bodenheim
NUTS-Code: DEB3J Mainz-Bingen
Postleitzahl: 55294
Land: Deutschland
E-Mail: [gelöscht]
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.deutscheweine.de/
I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Bordeaux Cedex
NUTS-Code: FR France
Postleitzahl: 33075
Land: Frankreich
Kontaktstelle(n):[gelöscht]
E-Mail: [gelöscht]
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.bordeaux.com
I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
Der Auftrag betrifft eine gemeinsame Beschaffung
Im Falle einer gemeinsamen Beschaffung, an der verschiedene Länder beteiligt sind – geltendes nationales Beschaffungsrecht:

German procurement law is applicable

I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: https://www.dtvp.de/Satellite/notice/CXP4YWS6672/documents
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: https://www.dtvp.de/Satellite/notice/CXP4YWS6672
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Einrichtung des öffentlichen Rechts
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: Marketing

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

BORDEUS

Referenznummer der Bekanntmachung: DWI 2022-34
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
79340000 Werbe- und Marketingdienstleistungen
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:

In 2019, the Conseil Interprofessionnel du Vin de Bordeaux ("CIVB") and the Deutsches Weininstitut ("DWI") launched a joint promotion program in the U.S.A. to increase consumption and build awareness of the merits of their Wines (i.e. image attributes) among members of the trade, the media and consumers in six target U.S. states (California, Oregon, Nevada, Florida, South Caroline, Georgia). This program is scheduled to end on December 31, 2022 ("BORDEUS-1 program").

The present call for tenders ("the BORDEUS-2 Program") seeks to build on the BORDEUS-1 program"s achievements, namely, to continue building awareness and improving perception (awareness of the merits) in order to increase consumption of the Wines among target U.S. consumers.

The BORDEUS-2 Program aims to identify providers of the following services in the United States of America:

- Lot 1 - Digital Marketing and Advertising

- Lot 2 - Tasting Events

- Lot 3 - Restaurant Weeks

- Lot 4 -Point-of-sale ("POS") Promotions

The Services within the BORDEUS-2 program will be rendered within the framework of a three-year joint promotion program in support of wines with a designation of origin from the vineyards of Germany and Bordeaux.

II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
Wert ohne MwSt.: 7 325 000.00 EUR
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: ja
Angebote sind möglich für alle Lose
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Digital Marketing & Advertising

Los-Nr.: 1
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
79341400 Werbekampagnen
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: US United States
Hauptort der Ausführung:

The targeted States are Florida, Texas and California.

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

OBJECTIVES:

Digital Marketing: Engage with Target Consumers to increase awareness of the wines origin and merits with a designation of origin from the vineyards of Germany and Bordeaux (collectively referred to as the "Wines")

Advertising: Increase awareness of the Wines" origin and merits and of the Program"s activities among Target Consumers

ACTIVITY DESCRIPTION:

Digital Marketing

- Website: Slight design update of the Clink Different website as per the new Clink Different campaign visuals, one-time content updates (sections dedicated to PDO production standards and to sustainability practices, to food pairings), as well as regular content updates (articles, events calendar and map), SEO and maintenance.

- Social Media Activation: Social media editorial line, post production and management of the Clink Different Facebook and Instagram accounts, reposting of vineyard posts

- Social Influencer Collaborations: Thematic collaborations (Summer & Fall) and collaborations to promote Events (Lot 2) and Restaurant Tastings (Lot 3)

- Social influencer trips to the Partner regions: Organizing 3 social influencer trips per year (about 3 persons/trip) in the first and second years of the Program (Y1 and Y2) to give them a chance to discover the wine producing regions of Germany and Bordeaux, to better understand to what they owe their quality, and therefore produce more engaging content within the framework of collaborations to support Events (Lot 2).

Advertising

- Social media: Ad boosting of social media posts

- Online advertising campaigns (social media and online media partnerships with sites such as Eater or Time Out, for example) in support of Events (Lot 2), Restaurant Tastings (Lot 3) and POS Promotions/Tastings (Lot 4).

- Outdoor display campaigns in support of Restaurant Tastings (Lot 3), to drive traffic to the participating restaurants.

- Production of advertising assets (online, outdoor, etc.), such as banners, snack videos, billboard posters

DETAILS:

- Website: design upgrade, annual editorial calendar, content updates, SEO and maintenance

- Social media activation: annual editorial calendar, production and distribution of posts

- Content creation for on-going website and social media activation and tactical digital campaigns

- Social influencer collaborations: Recruitment, content development, implementation

- Social Influencer trips (Y1 and Y2): organization (recruitment, coordination), cost of transportation to and from the Partner regions

Travel and expenses (accommodations, local transport, restaurants, guide, and other miscellaneous costs incurred during influencer trips, for instance) are covered by a separate budget and need not be taken into account in the proposed Digital and Advertising plan.

- Advertising campaigns: 3-year media strategy, media plans, media buying

- Advertising assets: Conception, production and delivery

- Submitting final activity reports (one for Digital activation, another for advertising), including key output and performance indicators, key learnings and recommendations for the following year.

- Participation in bi-annual team meetings.

II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
Wert ohne MwSt.: 2 425 000.00 EUR
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 10
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:

The service starts on the date of signing the Agreement and runs for an initial term until the end of 31. December 2023. The term of the Agreement automatically extends by a 12 months period unless it is terminated by the Client by written notice to the Service Provider not less than 6 weeks to the end of each Year. In any event, the Term of the Agreement terminates at the end of the Year 2025.

II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:

EU Proposal number: 101095534 EU Proposal acronym: BORDEUS-2 AGRIP-MULTI-2022

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Tasting Events

Los-Nr.: 2
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
79952000 Event-Organisation
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: US United States
Hauptort der Ausführung:

The targeted States are Florida, Texas and California.

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

OBJECTIVE:

Engage with Target Consumers to generate awareness of the Wines" origins.

Generate product trial among Target Consumers to generate consideration and conversion to purchase.

Increase consideration and conversion among Target Consumers with engaging content.

ACTIVITY DESCRIPTION:

Organization of a Clink Different booth during key wine or wine and food festivals held in the Target States, where consumers will be able to taste the Wines poured by trained personnel who will deliver the Program"s key messages (along with communication material and activities offered at the booth). The Program includes at least 3 festivals in the first year (Y1) and at least 6 festivals in each of Y2 and Y3. Overall, the average duration of festivals should be about 3 days/festival.

Production of promotional material (goodies) for festival consumer contacts.

DETAILS:

- Sponsorship of consumer festivals

- Booth design, booth production, equipment

- Serving staff, photographer

- Wines

- Logistics

- Promotional material (goodies): Conception, production and delivery

- Submitting an annual activity report, including key output and performance indicators, key learnings and recommendations for the following year.

- Participating in bi-annual team meetings.

II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 10
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:

The service starts on the date of signing the Agreement and runs for an initial term until the end of 31. December 2023. The term of the Agreement automatically extends by a 12 months period unless it is terminated by the Client by written notice to the Service Provider not less than 6 weeks to the end of each Year. In any event, the Term of the Agreement terminates at the end of the Year 2025.

II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:

EU Proposal number: 101095534 EU Proposal acronym: BORDEUS-2 AGRIP-MULTI-2022

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Restaurant Weeks

Los-Nr.: 3
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
79952000 Event-Organisation
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: US United States
Hauptort der Ausführung:

The targeted States are Florida, Texas and California.

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

OBJECTIVE:

Engage with Target Consumers to generate awareness of the Wines" origins

Generate product trial among Target Consumers to generate consideration and conversion to purchase

ACTIVITY DESCRIPTION:

Organisation of tastings in trendy restaurants and wine bars in 3 cities (1 per Target State), ideally at least 1 week of tastings per city per year. This includes the production of tasting kits provided to each participating restaurant, if deemed relevant.

DETAILS:

- Organization, including identification of restaurants to target, negotiating partnerships with restaurants, sending restaurant kits, supervising implementation in each restaurant, logistics

- Production and delivery of tasting kits, if deemed relevant (ex: mixologist kit, ice buckets, bottle glorifiers, aprons, corkscrews)

- Submitting an annual activity report, including key output and performance indicators, key learnings and recommendations for the following year.

- Participating in bi-annual team meetings

II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
Wert ohne MwSt.: 1 200 000.00 EUR
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 10
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:

The service starts on the date of signing the Agreement and runs for an initial term until the end of 31. December 2023. The term of the Agreement automatically extends by a 12 months period unless it is terminated by the Client by written notice to the Service Provider not less than 6 weeks to the end of each Year. In any event, the Term of the Agreement terminates at the end of the Year 2025.

II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:

EU Proposal number: 101095534 EU Proposal acronym: BORDEUS-2 AGRIP-MULTI-2022

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

POS Promotions

Los-Nr.: 4
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
79952000 Event-Organisation
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: US United States
Hauptort der Ausführung:

The targeted States are Florida, Texas and California.

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

OBJECTIVE:

Generate product trial among Target Consumers to generate conversion to purchase

Engage with Target Consumers to generate awareness of the Wines" origins

ACTIVITY DESCRIPTION:

Two waves of tasting days per year (one in the Spring, another in the Fall), in 100 liquor stores and wine shops per Target State, for a total of about 5 tasting days per store, to increase consideration and purchase among the Program"s Target Consumers.

DETAILS:

- Organization: Negotiating with stores, preparing the tasting schedules, training/coordinating with serving staff, delivering POS material, reporting

- Expenses: travel to stores for negotiations, monitoring and reporting; tasting supplies, including COVID sanitary equipment, if and when necessary

- Logistics: storing and shipping POS to all stores

- Submitting an annual activity report, including key output and performance indicators, key learnings and recommendations for the following year.

- Participating in bi-annual team meetings

II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
Wert ohne MwSt.: 2 000 000.00 EUR
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 10
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:

The service starts on the date of signing the Agreement and runs for an initial term until the end of 31. December 2023. The term of the Agreement automatically extends by a 12 months period unless it is terminated by the Client by written notice to the Service Provider not less than 6 weeks to the end of each Year. In any event, the Term of the Agreement terminates at the end of the Year 2025.

II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
Projektnummer oder -referenz:

EU Proposal number: 101095534 EU Proposal acronym: BORDEUS-2 AGRIP-MULTI-2022

II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben

III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

1. Cover letter (see Schedule 1 of the Tender documents)

- Specifying the lot(s) in respect of which the tender is being submitted.

- Dated and signed by the tenderer"s duly authorized representative

- the tenderer and the individual making the statement have to be named.

2. Identification form (see Schedule 2 of the Tender documents)

- Accompanied by proof of corporate registration.

- All tenderers must provide documentary proof of corporate registration, according to the regulations in force in their country of residence.

3. Self-declaration on exclusion grounds in accordance with §§ 123, 124 GWB (see Schedule 3 of the Tender documents)

The self-declaration in accordance with §§ 123, 124 GWB must be submitted and signed by every member involved in the case of a bidding consortium and/or subcontractors. The tenderer and the name of the individual making the self-declaration must be given.

4. Self-declaration of compliance with Russia sanctions (Schedule 7)

The tenderer must declare that there is no connection to Russia as referred to in Article 5 k) (1) of Council Regulation (EU) No. 833/2014, as amended by Article 1 (23) of Council Regulation (EU) 2022/576 of 8 April 2022 concerning restrictive measures in view of Russia's actions destabilising the situation in Ukraine

III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1. The tenderer must state its net turnover in the last three years 2019, 2020 and 2021.

2. The tenderer must declare that he has taken out liability insurance with at least the following insured sums: 3,000,000 EUR for personal injury and property damage and 1,000,000 EUR for financial losses.

3. Description of the tenderer's organizational structure.

4. Candidate´s principal fields of activity.

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

Regarding No. 1:

Lot 1: Expected turnover on average over the last 3 years: 1 333 000 EUR (net)

Lot 2: Expected turnover on average over the last 3 years: 1 023 000 EUR (net)

Lot 3: Expected turnover on average over the last 3 years: 666 000 EUR (net)

Lot 4: Expected turnover on average over the last 3 years: 1 050 000 EUR (net)

III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1. Experience in providing the services in the market for the respective lot(s) implemented in the last five (5) years, calculated from the date of publication of this notice.

More specifically:

Lot 1 Digital Marketing & Advertising:

- Describe your most relevant experience in providing social media activation and social influencer collaboration services in the U.S.A. by using Schedule 4.

- Describe your most relevant experience in providing media planning and buying services in the U.S.A. by using Schedule 4.

- Describe your most relevant experience relating to projects/services rendered in the U.S. for wine regions and/or wine brands or otherwise relevant products for which the candidate has worked, by using Schedule 4.

Lot 2 Tasting events:

- Describe your most relevant experience in providing experiential consumer event services, by using Schedule 4.

- Describe your most relevant experience relating to projects/services rendered in the U.S. for wine regions and/or wine brands or otherwise relevant products for which the candidate has worked, by using Schedule 4.

Lot 3 Restaurant Weeks:

- Describe your most relevant experience in providing on-trade activation services (such as tastings in restaurants or wine bars), by using Schedule 4.

- Describe your most relevant experience relating to projects/services rendered in the U.S. for wine regions and/or wine brands or otherwise relevant products for which the candidate has worked, by using Schedule 4.

Lot 4 POS Promotions:

- Describe your most relevant experience in providing in-store promotion services, in particular in-store tast-ings and display, by using Schedule 4.

- Describe your most relevant experience relating to projects/services rendered in the U.S. for wine regions and/or wine brands or otherwise relevant products for which the candidate has worked, by using Schedule 4.

2. Description of relevant social benefits in addition to the services delivered.

3. Experience in the legislative and/or regulatory framework applicable to alcohol-related communication and/or activities.

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

Regarding No. 1: Per lot, at least three reference projects must be presented with focus on the most relevant projects.

III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
Verpflichtung zur Angabe der Namen und beruflichen Qualifikationen der Personen, die für die Ausführung des Auftrags verantwortlich sind

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Offenes Verfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 06/02/2023
Ortszeit: 16:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können:
Englisch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
Das Angebot muss gültig bleiben bis: 30/04/2023
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
Tag: 06/02/2023
Ortszeit: 16:00

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.3)Zusätzliche Angaben:

If questions should arise from the procurement documents or in connection with the preparation of the tender, the clarification of which appears essential from the point of view of the tenderer, these questions are to be sent exclusively via the e-tendering platform provided by DTVP Deutsches Vergabeportal GmbH and cosinex GmbH (www.dtvp.de/en).

As a general rule, questions by tenderers will only be answered if sent by 13.01.23. Whether questions received later will be answered shall be up to the discretion of the awarding entity.

Bekanntmachungs-ID: CXP4YWS6672

VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Bonn
Postleitzahl: 53123
Land: Deutschland
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

Based on §§ 160 seqq. GWB, a review procedure for the review of claimed breaches of contract awarding provisions may be requested at the Award Chamber (public procurement tribunal) of the federal government.

An application for review is inadmissible if the tenderer already became aware of the violation during the procurement procedure and did not object to the contracting entity immediately, i.e. without undue delay. Any errors apparent in the official announcement must be challenged accordingly by the end of the period for submitting tenders that is specified therein. The contracting entity must be notified of any violations of the provisions governing the award of public contracts which become evident from the award documents before expiry of the period specified in the notice for the submission of a tender.

An application for review is also inadmissible if more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to remedy the complaint.

VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
09/12/2022

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