A1051 automatic sample changer

Auftragsbekanntmachung

Lieferauftrag

Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Berlin
NUTS-Code: DE300 Berlin
Postleitzahl: 14109
Land: Deutschland
E-Mail: [gelöscht]
Telefon: [gelöscht]2
Fax: [gelöscht]5
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: http://www.helmholtz-berlin.de
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: https://www.subreport.de/E59994645
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt folgende Kontaktstelle:
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Ort: Berlin
NUTS-Code: DE30 Berlin
Land: Deutschland
Kontaktstelle(n):[gelöscht]
E-Mail: [gelöscht]
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: http://www.helmholtz-berlin.de
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: https://www.subreport.de/E59994645
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Andere: Large research facility
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: Basic research

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

A1051 automatic sample changer

II.1.2)CPV-Code Hauptteil
38400000 Instrumente zum Prüfen von physikalischen Eigenschaften
II.1.3)Art des Auftrags
Lieferauftrag
II.1.4)Kurze Beschreibung:

The purpose of this tender is the procurement of an automatic sample changer for the HZB beamline 14.2, which will be used to transfer protein crystals mounted in SPINE compatible sample holders from a storage dewar to the goniometer and vice versa in a fast, reliable and efficient way.

Key specifications of the delivered system include:

a large storage dewar to allow for a storage of more than 25 universal pucks, a double gripper tool to transfer and retrieve samples within one combined trajectory, automatic tool calibration and goniometer position calibration and a fill software compatibility to the used tango, MXCuBE experimental control environment of BL14.2. The sample changer must in addition follow all EU machine directive regulation and need to be fully integrated within the existing working cell environment of BL14.2.

II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: DE3 Berlin
NUTS-Code: DE30 Berlin
Hauptort der Ausführung:

12489 Berlin

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

The purpose of this tender is the procurement of an automatic sample changer for the HZB beamline 14.2, which will be used to transfer protein crystals mounted in SPINE compatible sample holders from a storage dewar to the goniometer and vice versa in a fast, reliable and efficient way.

Key specifications of the delivered system include:

a large storage dewar to allow for a storage of more than 25 universal pucks, a double gripper tool to transfer and retrieve samples within one combined trajectory, automatic tool calibration and goniometer position calibration and a fill software compatibility to the used tango, MXCuBE experimental control environment of BL14.2. The sample changer must in addition follow all EU machine directive regulation and need to be fully integrated within the existing working cell environment of BL14.2.

II.2.5)Zuschlagskriterien
Die nachstehenden Kriterien
Qualitätskriterium - Name: Quality / Gewichtung: 30%
Qualitätskriterium - Name: Service / Gewichtung: 40%
Preis - Gewichtung: 30%
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 18
Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein
II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
Geplante Mindestzahl: 2
Höchstzahl: 5
Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern:

Fulfillment of the specified suitability criteria for economic and professional suitability,

II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben

III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

•Brief presentation of the company •Signed declaration of compliance with the requested technical and commercial skills •Declaration of the total gross revenue of the company in the last three years, plus the revenue specifically related to services in this tender

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

Minimum revenue: twice the tender value in average in the last three fiscal years.

III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

The bidder must provide references of customers who routinely use the offered or similar system for applications in synchrotron-based protein crystallography sample changing robotics for more than five years with the following main features (3 references required) - Design, construction, installation and maintenance of automatic sample changing robots with large, static, superinsulated dewar of more than 25 puck positions

- Automatic tool calibration and goniometer position calibration

- Double gripper transfer tool with automatic tool change

- Tango device server compatibility and MXCuBE control software integration

For each reference, one of the attached forms must be provided. Each form must include sufficient information to evaluate how the reference meets the above requested criteria plus contact information of the reference.

• Reference and customer contact person • Picture of system installed at the beamline • Detail pictures of the installation

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

3 references required

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Verhandlungsverfahren
Beschleunigtes Verfahren
Begründung:

MaMeasure to accelerate investment measures due to the COVID-19 pandemic ßnahme zur Beschleunigung investiver Maßnahmen wegen der COVID-19-Pandemie

IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem
IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
Abwicklung des Verfahrens in aufeinander folgenden Phasen zwecks schrittweiser Verringerung der Zahl der zu erörternden Lösungen bzw. zu verhandelnden Angebote
IV.1.5)Angaben zur Verhandlung
Der öffentliche Auftraggeber behält sich das Recht vor, den Auftrag auf der Grundlage der ursprünglichen Angebote zu vergeben, ohne Verhandlungen durchzuführen
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 22/09/2021
Ortszeit: 23:45
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
Tag: 12/10/2021
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können:
Deutsch, Englisch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
Das Angebot muss gültig bleiben bis: 30/11/2021

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
Aufträge werden elektronisch erteilt
Die elektronische Rechnungsstellung wird akzeptiert
Die Zahlung erfolgt elektronisch
VI.3)Zusätzliche Angaben:

To participate in the electronic tender, please register free of charge at http://www.subreport.de/ and download the documents for the competition under the number E59994645. Your registration ensures that you will automatically receive all information relevant to the competition and the tender, such as answers to bidder questions and changes to deadlines and tender documents, to the email address you entered there. If you are ready to take part in the tender, we ask you to do so Your application to participate in electronic form. Please send comments or technical questions exclusively via the tendering platform under the menu item "Messages (Bidder Communication)" in the Elvis Subreport After Evaluation. ATTENTION !!! After evaluating the requests to participate, all participants who have been able to prove their ability to perform will receive the request to submit an offer and the necessary tender documents together with a list of services.

VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Bonn
Land: Deutschland
VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Bonn
Land: Deutschland
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

Violations of award regulations are against the client to complain within 10 calendar days of violations resulting from the Announcement or the tender documents, by the expiry at the latest the offer period. The client informs that the complaint has not been remedied can submit a review request to the responsible procurement chamber (§ 160GWB)

VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Bonn
Land: Deutschland
VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
15/09/2021