1. Beschaffer
1.1.
Beschaffer
Offizielle Bezeichnung: Ministry of Foreign Affairs of Denmark, the Danish Embassy in Berlin
Rechtsform des Erwerbers: Zentrale Regierungsbehörde
Tätigkeit des öffentlichen Auftraggebers: Allgemeine öffentliche Verwaltung
2. Verfahren
2.1.
Verfahren
Titel: Gardening Services
Beschreibung: The Ministry of Foreign Affairs of Denmark, the Danish Embassy in Berlin (the contracting authority) is looking for a supplier to provide comprehensive, regular maintenance of the Ambassador Residence's outdoor areas in Berlin. The subject of the Contract is the residence's outdoor areas, hereof mainly the garden. The tasks range from gardening and technical maintenance of the outside grounds and facilities to minor construction work and pest control, all including procurement, delivering and installation. The Garden was laid out in 1919 and is under monument protection. It covers approximately 3.000 square metres and consists of lawns, flower beds, fruit trees, gravel paths, and a fountain.
Kennung des Verfahrens: b576b628-ebc0-4fe1-a9ea-542cae5f7eee
Vorherige Bekanntmachung: 53b4c3c6-9f0f-4fff-a5dc-c94c869679d2-01
Verfahrensart: Offenes Verfahren
Das Verfahren wird beschleunigt: nein
2.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 77000000 Dienstleistungen in Landwirtschaft, Forstwirtschft, Gartenbau, Aquakultur und Bienenzucht
Zusätzliche Einstufung (cpv): 77311000 Pflegearbeiten für Ziergärten und Parks
2.1.2.
Erfüllungsort
Postanschrift: Podbielskiallee 34
Stadt: Berlin
Postleitzahl: 14195
Land, Gliederung (NUTS): Berlin (DE300)
Land: Deutschland
2.1.3.
Wert
Geschätzter Wert ohne MwSt.: 200 000,00 EUR
2.1.4.
Allgemeine Informationen
Der Aufruf zum Wettbewerb ist beendet
Zusätzliche Informationen: The Contracting Authority has decided to cancel the procurement procedure because the Contracting Authority only received 1 compliant tender, which significantly exceed the estimated value of the contract.
Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU
5. Los
5.1.
Los: LOT-0000
Titel: Gardening Services
Beschreibung: The Ministry of Foreign Affairs of Denmark, the Danish Embassy in Berlin (the contracting authority) is looking for a supplier to provide comprehensive, regular maintenance of the Ambassador Residence's outdoor areas in Berlin. The subject of the Contract is the residence's outdoor areas, hereof mainly the garden. The tasks range from gardening and technical maintenance of the outside grounds and facilities to minor construction work and pest control, all including procurement, delivering and installation. The Garden was laid out in 1919 and is under monument protection. It covers approximately 3.000 square metres and consists of lawns, flower beds, fruit trees, gravel paths, and a fountain.
5.1.1.
Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 77000000 Dienstleistungen in Landwirtschaft, Forstwirtschft, Gartenbau, Aquakultur und Bienenzucht
Zusätzliche Einstufung (cpv): 77311000 Pflegearbeiten für Ziergärten und Parks
Optionen:
Beschreibung der Optionen: The contracting authority has the right purchase flowers, plants and trees under the Contract. The flowers, plants and trees cannot be specified in advance and will be decided on order by the the contracting authority. All flowers, plants and trees purchased shall be offered to list prices compared to local nurseries, plant shops etc. The contracting authority can require documentation hereof, if relevant. The supplier will be reimbursed the price of the specific flower, plant or tree. The contracting authority has the right to purchase flowers, plants and trees for a volume of DKK 200.000 under the duration of the Contract.
5.1.2.
Erfüllungsort
Postanschrift: Podbielskiallee 34
Stadt: Berlin
Postleitzahl: 14195
Land, Gliederung (NUTS): Berlin (DE300)
Land: Deutschland
5.1.3.
Geschätzte Dauer
Laufzeit: 2 Jahre
5.1.4.
Verlängerung
Maximale Verlängerungen: 2
Weitere Informationen zur Verlängerung: The the contracting authority has an option to extend the Contract two (2) times by one (1) year on unchanged terms.
5.1.5.
Wert
Geschätzter Wert ohne MwSt.: 200 000,00 EUR
5.1.6.
Allgemeine Informationen
Auftragsvergabeprojekt nicht aus EU-Mitteln finanziert
Die Beschaffung fällt unter das Übereinkommen über das öffentliche Beschaffungswesen: ja
Zusätzliche Informationen: The Contracting Authority has decided to cancel the procurement procedure because the Contracting Authority only received 1 compliant tender, which significantly exceed the estimated value of the contract.
5.1.10.
Zuschlagskriterien
Kriterium:
Art: Preis
Beschreibung: The contract will be awarded to the tenderer that submitted the most economically advantageous tender based on the award criterion price.
Kategorie des Gewicht-Zuschlagskriteriums: Gewichtung (Prozentanteil, genau)
Zuschlagskriterium — Zahl: 100,00
5.1.15.
Techniken
Rahmenvereinbarung:
Keine Rahmenvereinbarung
Informationen über das dynamische Beschaffungssystem:
Kein dynamisches Beschaffungssystem
Elektronische Auktion: nein
5.1.16.
Weitere Informationen, Schlichtung und Nachprüfung
Überprüfungsstelle: The Danish Complaints Board for Public Procurement
Informationen über die Überprüfungsfristen: Pursuant to Consolidated Act no. 593 of 2 June 2016 on the Complaints Board for Public Procurement as amended, the following time limits apply to the filing of requests for a review procedure: Complaints about procurement procedures or decisions falling within Part II of the Danish Public Procurement Act which are not covered by subsection 1 of the Act, must, according to section 7(2) of the Act, be filed with the Danish Complaints Board for Public Procurement within: (1) 45 calendar days of the contracting authority having published a notice in the Official Journal of the European Union to the effect that the contracting authority has entered into a contract. The time limit is calculated from the date after the date when the notice was published; (2) 30 calendar days, calculated from the date after the date when the contracting authority notified the affected tenderers that a contract based on a framework agreement with reopening of competition or a dynamic purchasing system has been entered into, if the notification contained a statement of the reasons for the decision. (3) six months of the contracting authority having entered into a framework agreement, counted from the date after the date when the contracting authority notified the affected candidates and tenderers, see section 2(2) of the Act, or section 171(4) of the Danish Public Procurement Act. (4) 20 calendar days calculated from the date after the contracting authority has announced its decision, see section 185(2), second sentence, of the Danish Public Procurement Act. If a contracting authority has complied with the procedure outlined in section 4 of the Act to ensure that a contract is not declared ineffective, see section 7(3) of the Act, an application for a review of whether the contracting authority has entered into a contract in contravention of the Public Procurement Directive without prior publication of a contract notice in the Official Journal of the European Union must be filed with the Danish Complaints Board for Public Procurement within 30 calendar days calculated from the date after the date when the contracting authority has published a notice in the Official Journal of the European Union stating that the contracting authority has entered into a contract, provided that the notice contains the reasons for the contracting authority’s decision to award the contract without prior publication of a contract notice in the Official Journal of the European Union. Not later than on the date of the filing of an application for a review procedure with the Danish Complaints Board for Public Procurement, the applicant must notify the contracting authority in writing that an application for a review procedure has been filed with the Danish Complaints Board for Public Procurement, see section 6(4) of the Act. Furthermore, the contracting authority must be informed of whether the application for a review procedure has been filed in the stand-still period, see section 3(1) or (2) of the Act, or during the period of 10 calendar days laid down in section 4(1)(ii). In cases where the application for a review procedure has not been filed in the above-mentioned periods, the applicant must also state whether the applicant has applied for a stay pending the outcome of the review procedure, see section 12(1) of the Act. The Danish Complaints Board for Public Procurement’s own review procedure guidelines are available on www.klfu.dk.
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt: Ministry of Foreign Affairs of Denmark, the Danish Embassy in Berlin
Organisation, die einen Offline-Zugang zu den Vergabeunterlagen bereitstellt: Ministry of Foreign Affairs of Denmark, the Danish Embassy in Berlin
Organisation, die weitere Informationen für die Nachprüfungsverfahren bereitstellt: Danish Competition and Consumer Authority
6. Ergebnisse
6.1.
Ergebnis, Los-– Kennung: LOT-0000
Status der Preisträgerauswahl: Es wurde kein Wettbewerbsgewinner ermittelt, und der Wettbewerb ist abgeschlossen.
Grund, warum kein Gewinner ausgewählt wurde: Alle Angebote, Teilnahmeanträge oder Projekte wurden zurückgezogen oder als unzulässig abgelehnt.
6.1.4.
Statistische Informationen
Zusammenfassung der beim Erwerber eingegangenen Überprüfungsanträge:
Anzahl der Beschwerdeführer: 0
Eingegangene Angebote oder Teilnahmeanträge:
Art der eingegangenen Einreichungen: Angebote auf elektronischem Wege eingereicht
Anzahl der eingegangenen Angebote oder Teilnahmeanträge: 3
Art der eingegangenen Einreichungen: Angebote geprüft und als unzulässig abgewiesen
Anzahl der eingegangenen Angebote oder Teilnahmeanträge: 3
Art der eingegangenen Einreichungen: Angebote von Kleinst-, kleinen oder mittleren Unternehmen
Anzahl der eingegangenen Angebote oder Teilnahmeanträge: 3
Art der eingegangenen Einreichungen: Angebote von Bietern, die in anderen Ländern des Europäischen Wirtschaftsraums registriert sind als dem Land des Beschaffers
Anzahl der eingegangenen Angebote oder Teilnahmeanträge: 0
8. Organisationen
8.1.
ORG-0001
Offizielle Bezeichnung: Ministry of Foreign Affairs of Denmark, the Danish Embassy in Berlin
Registrierungsnummer: 43271911
Postanschrift: Rauchstr. 1
Stadt: Berlin
Postleitzahl: 10787
Land, Gliederung (NUTS): Berlin (DE300)
Land: Deutschland
Kontaktperson: Peter Thomsen
Telefon: 33 92 00 99
Rollen dieser Organisation:
Beschaffer
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt
Organisation, die einen Offline-Zugang zu den Vergabeunterlagen bereitstellt
8.1.
ORG-0002
Offizielle Bezeichnung: The Danish Complaints Board for Public Procurement
Registrierungsnummer: 37795526
Postanschrift: Toldboden 2
Stadt: Viborg
Postleitzahl: 8800
Land, Gliederung (NUTS): Vestjylland (DK041)
Land: Dänemark
Kontaktperson: The Danish Complaints Board for Public Procurement
Telefon: +45 72405708
Rollen dieser Organisation:
Überprüfungsstelle
8.1.
ORG-0003
Offizielle Bezeichnung: Danish Competition and Consumer Authority
Registrierungsnummer: 10294819
Postanschrift: Carl Jacobsens Vej 35
Stadt: Valby
Postleitzahl: 2500
Land, Gliederung (NUTS): Byen København (DK011)
Land: Dänemark
Kontaktperson: Danish Competition and Consumer Authority
Telefon: +45 41715000
Rollen dieser Organisation:
Organisation, die weitere Informationen für die Nachprüfungsverfahren bereitstellt
8.1.
ORG-0004
Offizielle Bezeichnung: Mercell Holding ASA
Registrierungsnummer: 980921565
Postanschrift: Askekroken 11
Stadt: Oslo
Postleitzahl: 0277
Land, Gliederung (NUTS): Oslo (NO081)
Land: Norwegen
Kontaktperson: eSender
Telefon: +47 21018800
Fax: +47 21018801
Rollen dieser Organisation:
TED eSender
Informationen zur Bekanntmachung
Kennung/Fassung der Bekanntmachung: 175f4a2e-54fe-437c-bfca-fc26f6867642 - 01
Formulartyp: Ergebnis
Art der Bekanntmachung: Bekanntmachung vergebener Aufträge oder Zuschlagsbekanntmachung – Standardregelung
Unterart der Bekanntmachung: 29
Datum der Übermittlung der Bekanntmachung: 07/11/2025 08:49:07 (UTC+00:00) Westeuropäische Zeit, GMT
Bekanntmachung — eSender-Übermittlungsdatum: 07/11/2025 11:57:31 (UTC+00:00) Westeuropäische Zeit, GMT
Sprachen, in denen diese Bekanntmachung offiziell verfügbar ist: Englisch
Veröffentlichungsnummer der Bekanntmachung: 743383-2025
ABl. S – Nummer der Ausgabe: 216/2025
Datum der Veröffentlichung: 10/11/2025