81284916-Developing and establishing two Centres of Competence in the Agribusiness and Tourism/Hospitality sectors Referenznummer der Bekanntmachung: 81284916

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen

Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Eschborn
NUTS-Code: DE71A Main-Taunus-Kreis
Postleitzahl: 65760
Land: Deutschland
E-Mail: [gelöscht]
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.giz.de
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YXJL/documents
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YXJL
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Andere: Legal person governed by private law (gemeinnützige GmbH) wholly owned by the Federal Republic of Germany
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: International Development Cooperation

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

81284916-Developing and establishing two Centres of Competence in the Agribusiness and Tourism/Hospitality sectors

Referenznummer der Bekanntmachung: 81284916
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
80500000 Ausbildung
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:

Education is one of the key drivers for economic development in Egypt. Especially, sound Technical and Vocational Education and Training (TVET) contributes to the provision of skilled and qualified workers to the labour market. Therefore, a comprehensive TVET system has a positive impact on economic growth and the productivity of enterprises. Emphasizing this importance of TVET, Article 20 of the Egyptian Constitution of 2014 stipulates: "The state commits to encourage and develop technical education and professional training and expands all types thereof in accordance with the international quality standards and in line with the needs of the labour market."

Considering the above, the Egyptian Ministry of Education and Technical Education (MoETE) in cooperation with the stakeholders has formulated Technical Education reform project (TE 2.0) aiming at transforming the TVET system to an inclusive and high-quality technical education with life-long learning opportunities in accordance with international quality standards. The Technical Education reform project focuses on the following pillars: quality assurance, curricula development, further education of vocational training staff, engagement of the private sector in TVET and improving the social perception of TVET.

To achieve these goals, the Ministry seeks to establish Centers of Competence (CoCs), which have a sectoral focus, and which are aiming at developing their respective occupational sector. Within these CoCs the Ministry shall cooperate closely with a group of Private Sector Partners o these occupational sectors, in coordination with an entity that represents this sector.

The project "Technical Support for the Comprehensive Technical Education Initiative" is supporting the MoETE in implementing the reform TE 2.0. It therefore aims at improving the systemic framework conditions for dual vocational education and training in accordance with the TE 2.0 reform.

The project contributes to five outputs:

1. It lays the foundations for an independent quality assurance and accreditation system in technical education

2. It supports in advancing the systematic involvement of the private sector in technical education in selected sectors.

3. It aims at applyin new quality standards in the education and further training of TVET personnel.

4. It strengthens the effectiveness of the dual TVET governance structure at national and regional levels.

5. It supports in improving the conditions for accreditation in line with the new quality standards and guidelines at selected TVET schools.

This tender primarily aims at implementing activities in output 2 and 3.

II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
79411100 Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
80000000 Allgemeine und berufliche Bildung
80410000 Verschiedene Unterrichts- und Ausbildungsdienste
80511000 Ausbildung des Personals
80521000 Mit Ausbildungsprogrammen verbundene Dienstleistungen
80530000 Berufsausbildung
80531200 Technische Ausbildung
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: EG Egypt
Hauptort der Ausführung:

00000 Egypt

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

The activities included in the tender: "Developing and establishing two Centres of Competences in the Agribusiness & Tourism/Hospitality sectors" focus on developing a total of two schools into Centres of Competences as part of the sectoral competence development approach.

The CoC concept note (initial draft from April 2021) defines CoCs as special educational service providers in the Egyptian TVET system, which have a sectoral focus and are aiming at developing their respective occupational sector. They are technical secondary schools which offer high quality dual system education. This means that technical education that is provided by a school is complemented by occupational training periods, that take place in collaborating companies based on an education and training plan.

The tender includes four work packages:

- WP 1: CoC governance structures are set up and tailored to sectoral needs

- WP 2: TVETA master trainers and CoC personnel are capacitated

- WP 3: CoCs are equipped and prepared for training implementation

- WP 4: A concept for CoC network schools is developed and implemented

WP 1 focuses on establishing a governance structure for the CoCs. The main objective is to set up the steering committees for the two CoCs, support the development of financial models for each CoC, as well as capacitate and provide backstopping to the sectoral representation of the CoCs throughout the contract period.

WP 2 aims to prepare the school personnel to successfully run a CoC in the future. The main task of the contractor is to capacitate at least 16 TVETA master trainers (2 for each identified occupation) and support them in capacitating CoC teachers (as well as possibly other teachers from the sector) to provide high quality sector specific technical training at the CoC.

WP 3 is focused on preparing the CoC for training implementation. The WP consists of two main sub-packages: a) the upgrading and equipping of the CoC and b) the preparation of curricula and learning materials.

WP 4 focuses on the development of a detailed concept for CoC network schools for the two selected sectors and the support of the CoCs in establishing the network as well as implementing services for it.

II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 28
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:

It is possible to continue key elements of the service specified in the tender as part of a follow-on measure within the context of the basic project. This is described in detail below.

Type and scope: In case the measure will be extended and/or have a follow-on phase beyond June 2025, a follow-on contract will be possible. The tasks, necessary human resources and additional quantities will be comparable as described in these ToRs.

Precondition: The contract for the follow-on phase is awarded by GIZ"s commissioning party BMZ

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
Geplante Mindestzahl: 3
Höchstzahl: 5
Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern:

A selection will be made under all eligible participants based on the following criteria:

A. Technical experience (up to five specialist areas, including cross-cutting themes)

1. Development of Public Private Partnerships in the TVET sector: 15 %

2. Experience in technical training of master trainers for TVET personnel: 15 %

3. Experiences in training development in the Agribusiness Sector: 10 %

4. Experiences in training development in the Tourism/Hospitality Sector: 10 %

5. Development of TVET centers of excellence: 20 %

B. Regional experience

Regional experience in Northern Africa: 25 %

C. Experience of development projects (ODA-financed)

Experience of development projects (at least 50% ODA-financed): 5 %

II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: ja
Beschreibung der Optionen:

7. Options

7.1 Follow-on measure/extension of service-delivery period

It is possible to continue key elements of the service specified in the tender as part of a follow-on measure within the context of the basic project. This is described in detail below.

Type and scope: In case the measure will be extended and/or have a follow-on phase beyond June 2025, a follow-on contract will be possible. The tasks, necessary human resources and additional quantities will be comparable as described in these ToRs.

Precondition: The contract for the follow-on phase is awarded by GIZ"s commissioning party BMZ

7.2 Expansion of the service content

At this point (April 2022) discussions are being held for a possible third CoC in one of the above sectors. This depends on the needs of the political partner. In case of approval the contractor might be tasked to implement a third CoC in one of the two sectors.

Type and scope: In case the measure will receive additional funds during the lifetime of the contract, this contract can possibly be extended to implement one additional CoC. Selected activities from all WPs would need to be added to the scope.

Specification of quantities for options: The specification of quantities below contains estimates based on information currently available. They may need to be modified.

- Expert 1: up to 112 additional expert days in total (all in Egypt)

- Expert 4 or 5 (depending on selected sector): up to 212 additional expert days in total

- Expert 6 Expert Pool 1 "CoC Management": up to 100 additional expert days in total

- Expert Pool 3 "CoC Training Programme Development" up to 200 additional expert days in total

- Travel expenses: up to EUR 200.000

- Supplies/non-durable items: up to EUR 20.000

- Workshops: up to EUR 200.000

- Other: up to EUR 110.000, out of which EUR 100.000 for Subcontractor for refurbishment of third CoC + EUR 10.000 additional security budget

Precondition: The requirements of the political partner for an additional CoC are clarified and the wish for support has been clearly communicated to the GIZ project.

II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben

III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

1. Trading name and address, commercial register number.

2. Eligibility declaration that no grounds for exclusion in Section 123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB) apply.

3. Eligibility declaration subcontractors if applicable.

4. Association clause if applicable.

III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1. Average annual turnover for the last three years (last-but-four financial year can be included in case of tenders held within 6 months of end of last financial year), at least: [Betrag gelöscht] EUR

2. Average number of employees and managers in the last three calendar years, at least 20 persons

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1. Average annual turnover for the last three years (last-but-four financial year can be included in case of tenders held within 6 months of end of last financial year), at least: [Betrag gelöscht] EUR

2. Average number of employees and managers in the last three calendar years, at least 20 persons

III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1. The technical assessment is only based on reference projects with a minimum commission value of [Betrag gelöscht] EUR.

2. At least 4 reference projects in the technical field TVET and at least 2 reference projects in the region Northern Africa in the last 3 years

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1. The technical assessment is only based on reference projects with a minimum commission value of [Betrag gelöscht] EUR.

2. At least 4 reference projects in the technical field TVET and at least 2 reference projects in the region Northern Africa in the last 3 years

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Verhandlungsverfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem
IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
Abwicklung des Verfahrens in aufeinander folgenden Phasen zwecks schrittweiser Verringerung der Zahl der zu erörternden Lösungen bzw. zu verhandelnden Angebote
IV.1.5)Angaben zur Verhandlung
Der öffentliche Auftraggeber behält sich das Recht vor, den Auftrag auf der Grundlage der ursprünglichen Angebote zu vergeben, ohne Verhandlungen durchzuführen
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 30/08/2022
Ortszeit: 12:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
Tag: 16/09/2022
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können:
Englisch

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
Aufträge werden elektronisch erteilt
VI.3)Zusätzliche Angaben:

The communication takes place exclusively via the project area of the portal.

Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6YXJL

VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Bonn
Postleitzahl: 53123
Land: Deutschland
E-Mail: [gelöscht]
Telefon: [gelöscht]
Fax: [gelöscht]
Internet-Adresse: https://www.bundeskartellamt.de
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar as

1. the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting authority within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected,

2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids, specified in the tender notice.

3. complaints of infringements of procurement rules that first become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids,

4. more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to redress the complaint.

Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.

VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
29/07/2022

Wähle einen Ort aus Hessen

Aarbergen
Abtsteinach
Ahnatal
Allendorf (Eder)
Allendorf (Lumda)
Alsfeld
Altenstadt
Aßlar
Babenhausen
Bad Arolsen
Bad Camberg
Bad Emstal
Bad Endbach
Bad Hersfeld
Bad Homburg vor der Höhe
Bad Karlshafen
Bad König
Bad Nauheim
Bad Orb
Bad Salzschlirf
Bad Schwalbach
Bad Soden am Taunus
Bad Soden-Salmünster
Bad Sooden-Allendorf
Bad Vilbel
Bad Wildungen
Bad Zwesten
Battenberg (Eder)
Baunatal
Bebra
Bensheim
Berkatal
Beselich
Biblis
Biebergemünd
Biebertal
Biebesheim am Rhein
Biedenkopf
Bischoffen
Borken
Braunfels
Brechen
Brensbach
Breuberg
Breuna
Brombachtal
Bruchköbel
Büdingen-Rohrbach
Bürstadt
Buseck
Büttelborn
Butzbach
Calden
Cölbe
Darmstadt
Dieburg
Diemelsee
Diemelstadt
Dietzenbach
Dietzhölztal
Dillenburg
Dornburg
Dreieich
Driedorf
Ebersburg
Ebsdorfergrund
Echzell
Edermünde
Edertal
Egelsbach
Ehrenberg (Rhön)
Ehringshausen
Eichenzell
Einhausen
Eiterfeld
Elbtal
Eltville am Rhein
Elz
Eppstein
Erbach
Erlensee
Erzhausen
Eschborn
Eschenburg
Eschwege
Espenau
Felsberg
Fernwald
Flörsheim-Wicker
Florstadt
Frankenau
Frankenberg (Eder)
Frankfurt am Main
Fränkisch-Crumbach
Friedberg
Friedewald
Friedrichsdorf
Fritzlar
Fronhausen
Fulda
Fuldabrück
Fuldatal
Gedern
Geisenheim
Gelnhausen
Gemünden (Felda)
Gemünden (Wohra)
Gernsheim
Gersfeld
Gießen
Gilserberg
Ginsheim-Gustavsburg
Gladenbach
Glashütten (Taunus)
Glauburg
Grävenwiesbach
Grebenhain
Greifenstein
Griesheim
Groß-Gerau
Groß-Umstadt
Groß-Zimmern
Großalmerode
Großenlüder
Großkrotzenburg
Grünberg
Gründau
Gudensberg
Guxhagen
Habichtswald
Hadamar
Haiger
Haina
Hainburg
Hammersbach
Hanau
Hasselroth
Hattersheim am Main
Haunetal
Heidenrod
Heppenheim
Herborn
Herbstein
Heringen
Hessisch Lichtenau
Heuchelheim an der Lahn
Heusenstamm
Hochheim am Main
Höchst im Odenwald
Hofbieber
Hofgeismar
Hofheim am Taunus
Hohenahr
Homberg (Efze)
Homberg (Ohm)
Hosenfeld
Hünfeld
Hünfelden
Hungen
Hünstetten
Hüttenberg
Idstein
Immenhausen
Kalbach
Karben
Kassel
Kaufungen
Kelkheim
Kelsterbach
Kiedrich
Kirchhain
Kirtorf
Knüllwald
Königstein im Taunus
Korbach
Körle
Kriftel
Kronberg im Taunus
Lahnau
Lahntal
Lampertheim
Langen
Langenselbold
Langgöns
Laubach
Lauterbach
Leun
Lich
Liederbach am Taunus
Limburg
Linden
Linsengericht
Lohfelden
Lohra
Lollar
Lorsch
Mainhausen
Maintal
Marburg
Meinhard
Meißner
Melsungen
Merenberg
Messel
Michelstadt
Mittenaar
Modautal
Mörfelden-Walldorf
Mörlenbach
Mücke-Merlau
Mühlheim am Main
Mühltal
Münchhausen
Nauheim
Neckarsteinach
Neu-Anspach
Neu-Eichenberg
Neu-Isenburg
Neuenstein
Neuental
Neukirchen
Neustadt (Hessen)
Nidda
Niddatal
Nidderau
Niedenstein
Niederaula
Niederdorfelden
Niedernhausen
Niestetal
Ober-Ramstadt
Oberaula
Obertshausen
Oberursel
Oberzent
Oestrich-Winkel
Offenbach am Main
Ortenberg
Petersberg
Pfungstadt
Philippsthal (Werra)
Pohlheim
Rabenau
Raunheim
Rauschenberg
Reichelsheim (Odenwald)
Reichelsheim (Wetterau)
Reinheim
Reiskirchen
Riedstadt
Rockenberg
Rodenbach (Main-Kinzig-Kreis)
Rödermark
Rodgau
Ronneburg
Ronshausen
Rosbach vor der Höhe
Roßdorf
Rotenburg an der Fulda
Rüdesheim am Rhein
Runkel
Rüsselsheim am Main
Schaafheim
Schlangenbad
Schlitz
Schlüchtern
Schöffengrund
Schöneck
Schotten
Schrecksbach
Schwalbach am Taunus
Schwalmstadt
Seeheim-Jugenheim
Seligenstadt
Selters (Taunus)
Sinn
Solms
Sontra
Spangenberg
Stadtallendorf
Steinau an der Straße
Steinbach (Taunus)
Stockstadt am Rhein
Sulzbach
Taunusstein
Trendelburg
Usingen
Vellmar
Viernheim
Vöhl
Volkmarsen
Wabern
Wächtersbach
Wald-Michelbach
Waldeck
Waldems
Waldsolms
Walluf
Wanfried
Wehretal
Weilburg
Weilmünster
Weilrod
Weimar (Lahn)
Weiterstadt
Wettenberg
Wetter
Wetzlar
Wiesbaden
Wildeck
Willingen
Willingshausen
Witzenhausen
Wölfersheim
Wolfhagen
Wöllstadt