81277137 - Programme Migration for Development III Referenznummer der Bekanntmachung: 81277137

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen

Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Eschborn
NUTS-Code: DE71A Main-Taunus-Kreis
Postleitzahl: 65760
Land: Deutschland
Kontaktstelle(n):[gelöscht]
E-Mail: [gelöscht]
Telefon: [gelöscht]
Fax: [gelöscht]
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.giz.de
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YK4D/documents
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YK4D
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Andere: Legal person governed by private law (gemeinnützige GmbH) wholly owned by the Federal Republic of Germany
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: International Development Cooperation

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

81277137 - Programme Migration for Development III

Referenznummer der Bekanntmachung: 81277137
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
80000000 Allgemeine und berufliche Bildung
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:

In 2017, the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ) commissioned the Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH to implement the "Returning to New Opportunities" programme (German: Programm Perspektive Heimat, PPH). The main aim is to support returning migrants in their reintegration in 13 selected countries of origin.

GIZ's global programme "Migration for Development" (German: Programm Migration für Entwicklung, PME) is part of PPH and offers those interested in returning comprehensive advice and support - from preparation in Germany to a new start in the country of origin. The project also supports the local population in the partner countries in finding local economic prospects and perspectives. All services tendered here will be implemented in the project country Pakistan.

In Pakistan the Pakistani-German Facilitation and Reintegration Centre (PGFRC) has been established with national partners in Lahore in October 2020. The regional focus of the programme and activities is on the Punjab province in Pakistan. Returning migrants and the local population are offered advice and other support services in the PGFRC:

- individual advice and information on qualification, employment and other reintegration opportunities,

- information events,

- assistance and training on job application and job preparation,

- vocational qualification measures,

- psychosocial support services,

- entrepreneurship training, advice and in-kind support to individuals who opt to start a business,

- referral to other governmental and non-governmental support programmes.

II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: PK Pakistan
Hauptort der Ausführung:

00000 Pakistan

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

In order to support the reintegration of returning migrants and the local population into the local labour market, employment promotion measures like trainings on self-employment and technical vocational qualification measures with in-kind support are to be implemented.

The contractor will be responsible for the five following work packages:

1. Digital skills training (i.e. Digital Marketing, Digital Literacy, Web Designing, SEO) and accompanying in-kind support to promote the creation of (self) employment/freelancing opportunities.

2. Tailored training and accompanying in-kind support to promote self-employment in targeted sectors / occupations.

3. Start-up support and accompanying in-kind support to low skilled returnees and members of the local population to promote the establishment of small-scale businesses in various sectors / occupations.

4. Entrepreneurship and business plan training for semi-skilled returnees and members of the local population.

5. Results-based reporting related to the implementation of Work Packages 1 - 4.

II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 15
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:

GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.

II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: ja
Beschreibung der Optionen:

GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.

II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben

III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

1. Trading name and address, commercial register excerpt.

2. Eligibility declaration that no grounds for exclusion in Section 123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB) apply.

3. Eligibility declaration subcontractors if applicable.

4. Association clause if applicable.

III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1. Declaration on the average annual turnover for the last 3 financial years (last-but-four financial year can be included in case of tenders held within 6 months of end of last financial year);

2. Declaration on the average number of employees and managers in the last three calendar years.

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1. Average annual turnover for the last three years at least [Betrag gelöscht] EUR.

2. Average number of employees and managers in the last three calendar years at least 15 persons.

III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

It is necessary to provide references in the technical field of the "Employment Promotion and/or technical and vocational education and training" with a minimum commission value of [Betrag gelöscht] EUR.

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1. At least 3 reference projects in the technical field of the "Employment Promotion and/or technical and vocational education and training" and at least 1 reference project in Southern Asia in the last 3 years.

2. The technical assessment is only based on reference projects with a minimum commission value of [Betrag gelöscht] EUR.

III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
Verpflichtung zur Angabe der Namen und beruflichen Qualifikationen der Personen, die für die Ausführung des Auftrags verantwortlich sind

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Offenes Verfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 20/12/2021
Ortszeit: 12:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können:
Englisch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
Das Angebot muss gültig bleiben bis: 31/03/2022
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
Tag: 20/12/2021
Ortszeit: 12:05

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
Aufträge werden elektronisch erteilt
VI.3)Zusätzliche Angaben:

Communication / questions can only be submitted using GIZ"s eProcurement Tender

Platform for the award of contracts.

Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6YK4D

VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Offizielle Bezeichnung:[gelöscht]
Postanschrift:[gelöscht]
Ort: Bonn
Postleitzahl: 53123
Land: Deutschland
E-Mail: [gelöscht]
Telefon: [gelöscht]
Fax: [gelöscht]
Internet-Adresse: https://www.bundeskartellamt.de
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar as

1. the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting authority within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected,

2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids, specified in the tender notice.

3. complaints of infringements of procurement rules that first become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids,

4. more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to redress the complaint.

Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.

VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
17/11/2021

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